Zasady jazdy w grupie

Temat na forum 'Zloty, Imprezy, Wyjazdy' rozpoczęty przez BAndiT, Luty 2, 2009.

  1. BAndiT

    BAndiT Public Relations

    Dołączył:
    Czerwiec 25, 2008
    Posty:
    1098
    Browary:
    0
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Suzuki GSF 1200 R.I.P
    Jazda motocyklem w grupie, czy z grup? przyjació? podczas weekendu, czy te? podczas zorganizowanego rajdu ró?ni si? zasadniczo od jazdy indywidualnej. Ka?dy je?d??cy nabiera indywidualnych nawyków, jednak decyduj?c si? na wyjazd grupowy staje si? cz??ci? wi?kszego zespo?u, odpowiada nie tylko za bezpiecze?stwo swoje, lecz równie? kolegów, musi wi?c podporz?dkowa? si? ustalonym regu?om.

    Poni?ej przedstawiamy podstawowe zasady obowi?zuj?ce podczas zorganizowanych wypraw, jak równie? sygna?y u?ywane do porozumiewania si? pomi?dzy uczestnikami.


    PRZYGOTOWANIA
    - dzie? przed wyjazdem ka?dy z uczestników powinien sprawdzi? stan techniczny motocykla i wykona? niezb?dne czynno?ci serwisowe,
    - sprawdzamy równie? strój, kask i ochraniacze, musimy by? przygotowani na zmienne warunki pogodowe,
    - zapoznajemy si? z tras? (o ile zosta?a wcze?niej ustalona), pakujemy nawigacj?/map?, komórk? z numerami organizatorów i wspó?uczestników, gotówk? i karty kredytowe, zapasowe kluczyki,
    - w ustalonym miejscu stawiamy si? punktualnie, wypocz?ci i KONIECZNIE z pe?nym zbiornikiem, przed wyjazdem warto równie? zadba? o wizyt? w WC,
    - podczas zbiórki nale?y przedyskutowa? obran? tras?, przewidywany czas podró?y, planowane postoje oraz wskaza? prowadz?cego i zamykaj?cego, co najmniej jeden z uczestników powinien zabra? kompletny zestaw narz?dzi i zestaw naprawczy do opon;

    FORMACJA
    - formacja "na zak?adk?" zostawia odpowiedni? ilo?? miejsca pomi?dzy uczestnikami pozwalaj?c ka?demu z uczestników odpowiedni? ilo?? czasu i miejsca na wykonanie manewru w razie niebezpiecze?stwa,
    - jedziemy w odst?pie 2 sekund za poprzednikiem po naszej cz??ci pasa (odpowiednio 1 sekund? za uczestnikiem po drugiej cz??ci), patrz diagram:
    GRUPA.png
    - formacja "g?siego" jest preferowana podczas pokonywania w?skich, kr?tych b?d? o zniszczonej nawierzchni odcinków drogi, podczas ograniczonej widoczno?ci jak równie? podczas w??czania si? do ruchu na autostradzie,
    - unikamy szyku parami, wyj?tek - podczas zatrzymywania si? na skrzy?owaniu ze ?wiat?ami;

    BEZPIECZE?STWO

    - jedziemy NA MIAR? SWOICH MO?LIWO?CI I UMIEJ?TNO?CI!
    - nie wyprzedzamy bez wyra?nego sygna?u ze strony poprzednika, przy wyprzedzaniu u?ywamy kierunkowskazu, i dbamy o zachowanie odpowiedniego odst?pu,
    - NIE WYPRZEDZAMY Z LEWEJ (na kontynencie z prawej) strony oraz na zakr?tach,
    - nie wje?d?amy na przeciwleg?y pas o ile nie wyprzedzamy,
    - zmian? pr?dko?ci, np. przed wej?ciem w zakr?t, sygnalizujemy ?wiat?em STOP,
    - sprawdzamy lusterka - je?eli uczestnik za nami zostaje z ty?u - zwalniamy, daj?c mu szans? "z?apa?" grup?,
    - w wypadku zgubienia si? - nie panikujemy, nie gonimy grupy przekraczaj?c swoje mo?liwo?ci,
    - nieodpowiedzialne i niebezpieczne zachowanie którego? z uczestników nale?y przedyskutowa? w konstruktywnej atmosferze;

    CORNERMAN
    Cornerman jest popularnym w UK systemem pozwalaj?cym na utrzymanie w zorganizowanej grupie od kilku do kilkudziesi?ciu uczestników o ró?nych umiej?tno?ciach, maj?cym na celu bezpieczny i jak najmniej stresuj?cy przejazd:
    - podczas pokonywania skrzy?owania, ronda lub jakiegokolwiek punktu wymagaj?cego wskazania kierunku PROWADZ?CY wskazuje innego uczestnika (CORNERMAN-a -z regu?y jad?cego za nim), który pozostaje w danym punkcie i kieruje pozosta?ych na w?a?ciw? tras? do momentu, a? zobaczy ZAMYKAJ?CEGO,
    - uczestnik jad?cy bezpo?rednio przed ZAMYKAJ?CYM powinien zasygnalizowa? CORNERMAN-owi, aby przygotowa? si? do odjazdu,
    - aby system "dzia?a?" konieczne jest, aby CORNERMAN pozosta? we wskazanym punkcie do momentu, a? zobaczy ZAMYKAJ?CEGO, nawet do kilkudziesi?ciu minut - w miar? jak grupa si? rozci?ga,
    - nie ka?dy musi by? CORNERMAN-em, wolniejsi uczestnicy powinni pozosta? w ?rodku grupy, je?eli nie czujesz si? na si?ach po prostu nie jed? bezpo?rednio za PROWADZ?CYM,
    - PROWADZ?CY powinien utrzymywa? sta?e tempo jazdy, aby zawsze mie? za sob? kogo? do oznaczenia punktu;

    SYGNALIZACJA
    szyk.gif
    kierunki.gif
    predkosc.gif
    swiatla.gif
    postoje.gif

    sygna?y dzi?ki uprzejmo?ci MOTORCYCLE SAFETY FOUNDATION
     
    #1 BAndiT, Luty 2, 2009
    Ostatnia edycja: Luty 2, 2009
  2. Mighty

    Mighty Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2010
    Posty:
    362
    Browary:
    1
    Miasto:
    Oxford,Cracow
    Motocykl:
    Yamaha TDM 900, Victory Vegas 8-Ball
    jazda w grupie

    przed wyjazdem na rozpoczecie sezonu chcialbym odswierzyc temat zasady jazdy w grupie
    nie wszyscy wiedza jak sie jezdzi wiec mysle ze warto sie zapoznac
    jasno prosto i zrozumiale
    http://www.berserkers.pl/?tem=zasady
    pozdrawiam
     
  3. Sebastian

    Sebastian Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2010
    Posty:
    1223
    Browary:
    256
    Miasto:
    Gosport - Portsmouth/Kraków
    Motocykl:
    aRsIKS, AT DTC.
    Fajne to spoko na pewno si? przyda :)
     
  4. Loboo

    Loboo Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2011
    Posty:
    2244
    Browary:
    30
    Miasto:
    Reading
    Motocykl:
    KAWASAKI ZX10 R wsbk Tom Skyes replica
    Wielkie dzi?ki jeszcze nie jecha?em w grupie
     
  5. muminek

    muminek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Luty 10, 2012
    Posty:
    20
    Browary:
    0
    Miasto:
    birmingham
    Motocykl:
    ホンダ CBR 600 FS
  6. Tajfun

    Tajfun Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 27, 2011
    Posty:
    59
    Browary:
    0
    Miasto:
    Feltham
    Motocykl:
    Honda CBR 1000 RR,SUZUKI GSXR ,
    Ja tez duzo teraz sie nauczylem z instrukcji.Troche wiedzialem ale czlowiek uczy sie caly czas
    Do zobaczenia...
     
  7. stomasiak

    stomasiak Guest

    dzieki za te zasady
     
  8. GAWEL

    GAWEL Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Kwiecień 11, 2013
    Posty:
    2
    Browary:
    0
    Miasto:
    farnham
    Motocykl:
    suzuki Gsr750
    Dzieki za zasady napewno sie przydadza ,jeszcze w gropie nie jezdzilem ,wszystko sie przyda pozdra
     
  9. martincbr

    martincbr Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 15, 2013
    Posty:
    27
    Browary:
    0
    Miasto:
    Tipton
    Motocykl:
    HondaCbr900RR
    wielkie dzieki za porade, napewno sie przyda
     
  10. majster

    majster Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 7, 2014
    Posty:
    45
    Browary:
    0
    Miasto:
    Staines
    Motocykl:
    GSXR 600 L1
    No i doczytalem kim jest ów tajemniczy waćpan "cornerman" :)
     
  11. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    423
    Browary:
    53
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    Cornerman to osoba za prowadzącym, która zatrzymuje się na rundach, skrzyżowaniach, żeby pokazać grupie gdzie ma jechać. Po przejechaniu całej grupy wjeżdża przed zamykającego.
     
  12. gabik

    gabik Motorynek Kat

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5553
    Browary:
    534
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
  13. piasek

    piasek Kat Komarków

    Dołączył:
    Maj 31, 2011
    Posty:
    2116
    Browary:
    931
    Miasto:
    Addlestone
    Motocykl:
    Yamaha Tenere XT660Z
    Jako iz rozpoczecie juz jutro to odswiezam temat zebysmy sie nie pogubili i bezpiecznie dojechali :)
     
  14. Maku990

    Maku990 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 13, 2013
    Posty:
    549
    Browary:
    35
    Miasto:
    Peterborough
    Motocykl:
    KTM
  15. Loboo

    Loboo Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2011
    Posty:
    2244
    Browary:
    30
    Miasto:
    Reading
    Motocykl:
    KAWASAKI ZX10 R wsbk Tom Skyes replica
    Z postępem zmienia się i tez sposób komunikacji. U nas w grupie juz co drugi ma Interphone F5MC Bluetooth do komunikacji także na wspólnych wyjazdach nie potrzeba cornermanow ani dziwnych gestów które i tak przeważnie są nie zrozumiałe podczas jazdy. Zachęcam do kupna takiego komunikatora dużo poprawia bezpieczeństwo i comfort a zarazem zmiejsza stres na czerwonych światłach gdy cześć zdąży przejechać a cześć nie. Pamiętamy ilu z nas nie raz przyleciało ma czerwonym z obawy przed zgubieniem się... Prowadzący dostaje odrazu informacje ilu zostało i w którym miejscu. A ci co zostali odrazu wiedzą w która drogę mają skręcić po zmianie świateł. Także koniec z karkolomynm zatrzymywaniem w rondzie lub zaraz za nim bo jak wiemy co drugi kierowca puchy jeździ na tel i tylko kwestia czasu jesr jak w ciebie przywali...
     
  16. piasek

    piasek Kat Komarków

    Dołączył:
    Maj 31, 2011
    Posty:
    2116
    Browary:
    931
    Miasto:
    Addlestone
    Motocykl:
    Yamaha Tenere XT660Z
    No tak, ale przewidywanych przez Pinczera 200 osob nie polaczysz wszystkich razem ;)
     
  17. wiktor008

    wiktor008 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 2, 2013
    Posty:
    382
    Browary:
    0
    Miasto:
    Milton Keynes (North side)
    Motocykl:
    yamaha ybr 125, suzuki GS500F, honda CBF600, Kawasaki ER650F Ninja
    Wystarczy ze prowadzacy zamykajacy i jeszcze ten tzw coreman maja polaczenie a ichniejsze urzadzenia bluetooth pozwalaja na kontakt do 8 riderow w trybie conferencji o ile sie nie myle.. Calkiem dobrze by to wtedy moglo grac..
     
  18. impostor1981

    impostor1981 Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 20, 2010
    Posty:
    2365
    Browary:
    33
    Miasto:
    Coventry/Rabka Zdroj
    Motocykl:
    MT-09 83 Street Rally (los wariatos, bananos na twarzos non stopos) ; GPZ 500 S "OSIOLEK"; BMW F650
    Widzę że zasada cornermana jest dalej tajemnicza zagadka dla co poniektorych.
    Cornermanem jest każdy, jeżeli tylko jedzie za prowadzącym. Potem czekasz na zamykajacego i zostajesz już na końcu grupy aż znowu nadejdzie twoja kolej. Nie wyprzedzają kolumny żeby znowu wbić się za prowadzącego. Następne skrzyżowanie jest zadaniem następnej osoby za prowadzącym. Proste ale widzę że tu od lat jak już jestem na forum to co wyjazd to znowu chaos, a to takie proste.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!