Yamaha XV1700 Roadstar, cieknacy olej z cylindra i tlumika

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Sylwestroo, Marzec 10, 2020.

  1. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4292
    Browary:
    3742
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Olej jest w zbiorniku z tylu ale zawsze przy postoju i tak czesc splywa do skrzyni korbowej wiec nie jest on tylko w zbiorniku gdy motor stoji dluze z tad tez ten cxesty problem ze zlym spraedzaniem poziomu oleju na ximnym silniku.

    Ze swiecy widac ze cos ten garnek jednak pali chyba.
    I teraz tak jak sie wyrobi prowadnica to jasne ze bedzie przepuszczac olej uszczelniacz nie pomoze bo luz prowadnicy go zniszczy ale ty na poczatku pisales ze nagar jest na zaworze ten sie zapiekl i to sprawia ze olej plynie to albo zawor sie zapiekl albo ma nadmierny luz.
    Ja noe mowie ze twoja terjia jest zla absolutnie tylko ze twoje argumentacje sa takie . Ja bym narazie przewietrzyl silnik na wykreconych swiecach wkrecil nowe lub oczyszcvzone ,odpalil i zobaczylczy ponownie cylinder sie zaoliwi . Jak bedzie lipa to mozna isc dalej .
    A no i ten system smarowania ...no tak olej idzie magistralami tak smaruje dzwigienki i reszta ..tak ...i splywa do skrzyni korbowej wielkimi kominami gddzie jest realizowany naped rozzadu ....no i chodzilo mi o to ze co ma sprezanie w cylindeze do tego odplywu.
     
  2. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    223
    Browary:
    133
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    No jak nie ma sprezania to zaciąga olej do cylindra z głowicy. Nagar się zbiera na trzonku zaworu na początku tylko się skleja i ludzie to zlewają jeżdżą tak dopóki się nie wyrobi i zatrze. Szczególnie w Stanach. Paliwo też jest tam trochę nie do tych silników.
    https://m.facebook.com/photo.php?fb...1190111249440&set=a.881078325260613&source=54
    --- Post updated ---
    Na filmie z youtube widać jak co jakiś czas silnik zaciąga przez tłumik na jednym cylindzrze to samo dzieje się przez głowice. Przepustnica zamknięta tłok lata góra dół a wydechowy nie szczelny więc robi się podcisnienie. Zaciąga powietrze przez tlumik a olej prowadnica z głowicy. To jest 800cm na każdy ruch tloka. Ogromna siła uszczelniacz tego nie wytrzyma pewnie już jest nadwyrezony od temperatury bo ktoś tak jezdził długo. Toletancie też są większe bo to motocykl chłódzony powietrzem. Więc wszystko się rozszerza bardziej jak w olejaku czy wodnym. Z głowicy grawitacyjnie olej spływa do smoka przez osłony popychaczy. Każda ciecz dąży do wyrównania cisnienia więc jeżeli nad cylindrem jest podcisnienie to będzie się ten olej tam gromadził.
     
    komarecki lubi to.
  3. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4292
    Browary:
    3742
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Spoko. Tylko plukanka to juz luznej prowadnicy nie naprawi ani czyszczenie zaworu. Nawet nowy uszczelniacz nie na dlogo wystarczy na luzna prowadnice.
     
  4. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    605
    Browary:
    48
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Witam, jak to w zyciu bywa z czasem kiepsko no ale udalo sie zakupic swiece i je wczoraj zalozyc i odpalic na doslownie minute. Wczesniej przepalilem go troche bez swiec. Niestety nie moglem wypchac sprzeta na zewnatrz znowu z braku czasu a mimo ze lubie zapach benzyny palenie go nawet przy otwartych drzwiach to kiespki pomysl :). Natomiast po tej minucie zauwazylem ze lepiej pali, korektor od tylnego cylindra sie grzeje tak ze ciezko bylo dotknac, wczesniej byl delikatnie cieplawy. W ciagu kilku nastepnych dni mam nadzieje wyprowadzic go z garazu i zobaczyc jak troche pochodzi. Nie moge nim jezdzic bo moto nie ma jeszcze blach, za kilka tygodni blachy beda.

    Ps. Komarecki pisales wczesniej o Salvage. Znalazlem na nim na ramie naklejke mowiaca ze motocykl byl wczesniej salvage i zostal naprawiony :). To pewnie stacja kontroli pojazdow przykleila aby dopuscic go do ruchu.
     
  5. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4292
    Browary:
    3742
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Musisz sie liczyc z tym ,ze jesli jednak wszystko z piecem ok , to przez jakis czas moze dymic i to co najsmiesniejsze dopiero po rozgzaniu , bo olej dalej jest w wydechu musi sie wypaljc , no chyba ze jednak okaza sie te zawory jak twoerdzi baran. No okaze sie w niedalekiej przyszlosc.
     
    Sylwestroo lubi to.
  6. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    605
    Browary:
    48
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Udalo sie wyprowadzic sprzeta z garazu. Pochodzil troche, podymil i nie widac wiecej aby olej uciekal :). Bardzo ladnie chodzi. Natomiast jest problem z odpalaniem, dokladnie z rozrusznikiem. Bardzo czesto sie wiesza i nie krecie. Tak jak by sie w nim zwarcie robilo i nie mogl przekrecic. Podobnie jak sie dzieje gdy aku mamy slabe ale w tym wypadku jest nowe i naladowane wiec pewnie albo masa do przeczyszczenia lub juz sam rozrusznik do regeneracji. Nie wiem czy tam jest przekaznik rozrusznika. Mialem podobny objaw w vtx1800 i wymiana przekaznika pomogla. Trzeba bedzie poszperac.
    Pozdrawiam

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  7. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4292
    Browary:
    3742
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Przekaznil zawsze jest .
     
    Sylwestroo lubi to.
  8. w0jtek

    w0jtek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 22, 2013
    Posty:
    76
    Browary:
    57
    Miasto:
    Sheffield
    Motocykl:
    XJR1300
    W moim Road star 1600 też był ten problem i wymieniłem rozrusznik co nie pomogło, baterie z resztą też. Problem był w dekompresji, tak jak by ten elektromagnes był za słaby i ne dociskał tej blaszki. Podgiąłem trochę tę blaszkę i się poprawiło
     
    krycek, komarecki i Sylwestroo lubiąto.
  9. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    605
    Browary:
    48
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Dzieki, sprawdze to dzisiaj

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  10. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4292
    Browary:
    3742
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Fakt mialem tak kiedys w husce kolegi i tez tak samo w moim 690 nawet to opisalem tu na pb ze po regulacji zaworow przy zakladaniu pokrywy glowicy zzucilem sprezynke wyzwalacza dekompresatora i efekt tez jak by aku siadlo no ale szybko sie domyslilem wlasnej skuchy :oops:
    Nie bylem pewny ze w xv1700 byl dekompresator ....w vn2000 napewno to wiem.
     
  11. w0jtek

    w0jtek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 22, 2013
    Posty:
    76
    Browary:
    57
    Miasto:
    Sheffield
    Motocykl:
    XJR1300
    W tak dużym silniku musi być dekompresja. Ja najpierw wymieniłem baterię, potem rozrusznik i dalej to samo. Na Roadstar Clinic znalazłem wątek o problemach z dekompresją i jak ręką odjął
    s-l300.jpg
    Ta blaszka sie czasem odgina przez co nie otwiera do końca zaworu i nie odpręża silnika
     
  12. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    605
    Browary:
    48
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Wydaje mi sie ze tam jednak przekaznik jest walniety. Ta blaszka wyglada ok, nie jest pokrzywiona. Natomiast ten bialy dzyndzel nie wychodzi do konca. Jak go wyciagne to moto pali za kazdym razem. A z tego co wiem to napiecie do niego idzie od przekaznika?[​IMG]

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  13. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    223
    Browary:
    133
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Przekaznik można rozebrać, jest tam miedziana blaszka pomiędzy przewodem od aku. A bezpiecznikiem ta przyrecona studia m8.która oksyduje i się przepala.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!