Yamaha XV1700 Roadstar, cieknacy olej z cylindra i tlumika

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Sylwestroo, Marzec 10, 2020.

  1. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4535
    Browary:
    4051
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Olej jest w zbiorniku z tylu ale zawsze przy postoju i tak czesc splywa do skrzyni korbowej wiec nie jest on tylko w zbiorniku gdy motor stoji dluze z tad tez ten cxesty problem ze zlym spraedzaniem poziomu oleju na ximnym silniku.

    Ze swiecy widac ze cos ten garnek jednak pali chyba.
    I teraz tak jak sie wyrobi prowadnica to jasne ze bedzie przepuszczac olej uszczelniacz nie pomoze bo luz prowadnicy go zniszczy ale ty na poczatku pisales ze nagar jest na zaworze ten sie zapiekl i to sprawia ze olej plynie to albo zawor sie zapiekl albo ma nadmierny luz.
    Ja noe mowie ze twoja terjia jest zla absolutnie tylko ze twoje argumentacje sa takie . Ja bym narazie przewietrzyl silnik na wykreconych swiecach wkrecil nowe lub oczyszcvzone ,odpalil i zobaczylczy ponownie cylinder sie zaoliwi . Jak bedzie lipa to mozna isc dalej .
    A no i ten system smarowania ...no tak olej idzie magistralami tak smaruje dzwigienki i reszta ..tak ...i splywa do skrzyni korbowej wielkimi kominami gddzie jest realizowany naped rozzadu ....no i chodzilo mi o to ze co ma sprezanie w cylindeze do tego odplywu.
     
  2. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    252
    Browary:
    155
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    No jak nie ma sprezania to zaciąga olej do cylindra z głowicy. Nagar się zbiera na trzonku zaworu na początku tylko się skleja i ludzie to zlewają jeżdżą tak dopóki się nie wyrobi i zatrze. Szczególnie w Stanach. Paliwo też jest tam trochę nie do tych silników.
    https://m.facebook.com/photo.php?fb...1190111249440&set=a.881078325260613&source=54
    --- Post updated ---
    Na filmie z youtube widać jak co jakiś czas silnik zaciąga przez tłumik na jednym cylindzrze to samo dzieje się przez głowice. Przepustnica zamknięta tłok lata góra dół a wydechowy nie szczelny więc robi się podcisnienie. Zaciąga powietrze przez tlumik a olej prowadnica z głowicy. To jest 800cm na każdy ruch tloka. Ogromna siła uszczelniacz tego nie wytrzyma pewnie już jest nadwyrezony od temperatury bo ktoś tak jezdził długo. Toletancie też są większe bo to motocykl chłódzony powietrzem. Więc wszystko się rozszerza bardziej jak w olejaku czy wodnym. Z głowicy grawitacyjnie olej spływa do smoka przez osłony popychaczy. Każda ciecz dąży do wyrównania cisnienia więc jeżeli nad cylindrem jest podcisnienie to będzie się ten olej tam gromadził.
     
    komarecki lubi to.
  3. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4535
    Browary:
    4051
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Spoko. Tylko plukanka to juz luznej prowadnicy nie naprawi ani czyszczenie zaworu. Nawet nowy uszczelniacz nie na dlogo wystarczy na luzna prowadnice.
     
  4. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Witam, jak to w zyciu bywa z czasem kiepsko no ale udalo sie zakupic swiece i je wczoraj zalozyc i odpalic na doslownie minute. Wczesniej przepalilem go troche bez swiec. Niestety nie moglem wypchac sprzeta na zewnatrz znowu z braku czasu a mimo ze lubie zapach benzyny palenie go nawet przy otwartych drzwiach to kiespki pomysl :). Natomiast po tej minucie zauwazylem ze lepiej pali, korektor od tylnego cylindra sie grzeje tak ze ciezko bylo dotknac, wczesniej byl delikatnie cieplawy. W ciagu kilku nastepnych dni mam nadzieje wyprowadzic go z garazu i zobaczyc jak troche pochodzi. Nie moge nim jezdzic bo moto nie ma jeszcze blach, za kilka tygodni blachy beda.

    Ps. Komarecki pisales wczesniej o Salvage. Znalazlem na nim na ramie naklejke mowiaca ze motocykl byl wczesniej salvage i zostal naprawiony :). To pewnie stacja kontroli pojazdow przykleila aby dopuscic go do ruchu.
     
  5. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4535
    Browary:
    4051
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Musisz sie liczyc z tym ,ze jesli jednak wszystko z piecem ok , to przez jakis czas moze dymic i to co najsmiesniejsze dopiero po rozgzaniu , bo olej dalej jest w wydechu musi sie wypaljc , no chyba ze jednak okaza sie te zawory jak twoerdzi baran. No okaze sie w niedalekiej przyszlosc.
     
    Saymoon i Sylwestroo lubią to.
  6. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Udalo sie wyprowadzic sprzeta z garazu. Pochodzil troche, podymil i nie widac wiecej aby olej uciekal :). Bardzo ladnie chodzi. Natomiast jest problem z odpalaniem, dokladnie z rozrusznikiem. Bardzo czesto sie wiesza i nie krecie. Tak jak by sie w nim zwarcie robilo i nie mogl przekrecic. Podobnie jak sie dzieje gdy aku mamy slabe ale w tym wypadku jest nowe i naladowane wiec pewnie albo masa do przeczyszczenia lub juz sam rozrusznik do regeneracji. Nie wiem czy tam jest przekaznik rozrusznika. Mialem podobny objaw w vtx1800 i wymiana przekaznika pomogla. Trzeba bedzie poszperac.
    Pozdrawiam

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  7. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4535
    Browary:
    4051
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Przekaznil zawsze jest .
     
    Sylwestroo lubi to.
  8. w0jtek

    w0jtek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 22, 2013
    Posty:
    84
    Browary:
    63
    Miasto:
    Sheffield
    Motocykl:
    XJR1300
    W moim Road star 1600 też był ten problem i wymieniłem rozrusznik co nie pomogło, baterie z resztą też. Problem był w dekompresji, tak jak by ten elektromagnes był za słaby i ne dociskał tej blaszki. Podgiąłem trochę tę blaszkę i się poprawiło
     
    krycek, komarecki i Sylwestroo lubiąto.
  9. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Dzieki, sprawdze to dzisiaj

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  10. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4535
    Browary:
    4051
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Fakt mialem tak kiedys w husce kolegi i tez tak samo w moim 690 nawet to opisalem tu na pb ze po regulacji zaworow przy zakladaniu pokrywy glowicy zzucilem sprezynke wyzwalacza dekompresatora i efekt tez jak by aku siadlo no ale szybko sie domyslilem wlasnej skuchy :oops:
    Nie bylem pewny ze w xv1700 byl dekompresator ....w vn2000 napewno to wiem.
     
  11. w0jtek

    w0jtek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 22, 2013
    Posty:
    84
    Browary:
    63
    Miasto:
    Sheffield
    Motocykl:
    XJR1300
    W tak dużym silniku musi być dekompresja. Ja najpierw wymieniłem baterię, potem rozrusznik i dalej to samo. Na Roadstar Clinic znalazłem wątek o problemach z dekompresją i jak ręką odjął
    s-l300.jpg
    Ta blaszka sie czasem odgina przez co nie otwiera do końca zaworu i nie odpręża silnika
     
  12. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Wydaje mi sie ze tam jednak przekaznik jest walniety. Ta blaszka wyglada ok, nie jest pokrzywiona. Natomiast ten bialy dzyndzel nie wychodzi do konca. Jak go wyciagne to moto pali za kazdym razem. A z tego co wiem to napiecie do niego idzie od przekaznika?[​IMG]

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  13. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    252
    Browary:
    155
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Przekaznik można rozebrać, jest tam miedziana blaszka pomiędzy przewodem od aku. A bezpiecznikiem ta przyrecona studia m8.która oksyduje i się przepala.
     
  14. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Nie wyglada to na rozbieralne[​IMG]

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  15. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    252
    Browary:
    155
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Bezpiecznik i miedziana blaszka zdjęta. Właśnie o tych częściach pisałem lubi się ta blaszka przypalić.
    --- Post updated ---
    Przejrzyj kable do solenoidu odpreznika
    --- Post updated ---
    Podłącz beterie z większym CCA.
    Jak to nie pomoże to może być przepslona blaszka w szczotko trzymaczu w rozruszniku, temat rzeka na forum roadstar clinic. :) warriory mają silniejszy rozruszik i pasuje. Kabel grubszy do rozrusznika też czasami pomaga.
     
    Sylwestroo lubi to.
  16. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4535
    Browary:
    4051
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Ale prad rozruchowy na rozrusznik nie idzie ta blaszka. Ta blaszka bierze prad z pod zacisku stycznika przekazuje na bezpiecznik 30a a dalej na instalacje motoru ta tez blaszka powraca prad ladowania na aku ....prad rozruchowy w ogole nie idzie przez ten bezpiecznik idzie z jednego zacisku stycznika na drogi zworka w srodku mozna to ominac z dublowac na pobe choc by kombinerkami zwierajac te dwie sruby , jesli rozrusznik obroci silnik swobodnie to znaczy ze stycznik ma popalone styki , warto sprawdzic mase na silniku np zdublowac ja kablem rozruchowym polaczyc minus aku z blokiem silnika i zobaczyc czy pomoze , ale mi to sie podobala opcja z dekompresatorem zwlaszcza ze napisales ze nie zawsze ten czpien sie w pelni wysowa.
     
  17. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    252
    Browary:
    155
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Z tego co pamiętam to przekaznik daje na solenoidu i rozrusznik równolegle. Miałem xv1600 w 2007-2013 :)
    --- Post updated ---
    Mogę się już mylić
     
  18. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4535
    Browary:
    4051
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Wedlog schematu styki stycznika zasilają wyłącznie rozrusznik , ale poza tym nie moge znalezc selenoidu dekompresatora na schemacie bo noe moge wygooglowac schematu z legenda do ponumerowanach elementow....chyba ze ktos juz widzi ktory to selenoid bo ja ciagle sie przygladam i jeszcze go niewypatrzylem :)
    Screenshot_20200328-203728.png
    Screenshot_20200328-203750.png
    Ps. Obstawiam nr 30 czyli zasilana z tego samego obwodu co zasila cewke stycznia ale sam sgycznil zasila wylacznie rozrusznik tzn jeego styki.
     
  19. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    252
    Browary:
    155
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Komarecki to jest tyci rozruszki w porównaniu do tego silnika. Jeżeli dasz prąd na rozrusznik a on nie będzie się kręcił (wykonywał pracy) to zmienisz go w grzałke. Musisz go(silnik) zawsze odprężyć kręcąc rozrusznikiem. Nigdy nie próbuj odpalać go jeśli nie jesteś 100% że akumulator jest zdrowy nawet lekko dojebany akku. sprawi że usmażysz rozrusznik przekaznik bądź solenoid. Tu potrzeba dużo amper na start. Bez silnego akku nie przemienisz pradu na prace tylko wytworzysz ciepło.
     
    #39 BARAN, Marzec 28, 2020
    Ostatnia edycja: Marzec 28, 2020
  20. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4535
    Browary:
    4051
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Baran co mi tlumaczysz? Jestem elektro mechanikiem z zawodu .
    Napisales ze selenoid jest zasilany z przekaznika rozrusznika to ci pokazuje na drogim screenshocie ze nie jest styki stycznika zasilaja wylacznie rozrusznik.
    Wiem ze jak zablokujesz rozrusznik np zaduzym obciazeniem np noie odprezonym silnikiem o duzej pojemnosci to zmienisz go w grzalke tylko ....no i co ? Tak samo zrobisz z wiertarka z zablokowanym wrzecionem .....tylko i co.
    Any way ok na schemacie nr 9 to sterownik to on wlacza zwore stycznika rozrusznika i to on przekaznikiem w srodku zasila dekompresator nr 9 o ile sie niemyle. Wychodzi na to ze w tym moto stycznik rozrusznika nie wlacza bezposrednio switch na kierce w sterowniku nr 9 sa dwa styczniki widoczne na diagramie jeden uruchamia przekaznik rozrusznika a drogi zasile cewke dekompresatora.
    Gdzie ja napisalem zeby go nie odprezac ?:confused:
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!