Yamaha Tenere 700

Temat na forum 'Off-Road/Supermoto/Adventure' rozpoczęty przez Bartosz, Wrzesień 2, 2020.

  1. Cefa

    Cefa Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 5, 2010
    Posty:
    931
    Browary:
    266
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    C.E.M.E.C HPN
  2. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1563
    Browary:
    883
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Kolejny wypad na poligon i kilka zdjęć Tereski:
    IMG_6510small.jpg
    IMG_6518small.jpg
    IMG_6522small.jpg
    IMG_6527small.jpg
    IMG_6531small.jpg
    IMG_6549small.jpg
    IMG_6575small.jpg IMG_6576small.jpg
    IMG_6637small.jpg
    IMG_6645small.jpg
    IMG_6656-2small.jpg
    IMG_6710small.jpg
     
    moto, kato77, piwko78 and 3 others like this.
  3. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    938
    Browary:
    146
    Miasto:
    Sverige
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Co to za gumy na teresie?
    Jak w porównianiu z tkc80 albo mitas E-09? Bo takich właśnie używam w klr650.
     
  4. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1563
    Browary:
    883
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Pirelli Scorpion Rally STR.
    Seryjnie zakładane do niej, ale miałem takie też założone w Husce 701.
    Ogólnie niby 50/50 według Pirelli. W suchym terenie jest dobrze, w mokrym słabo, ale nie tragicznie, za to na asfalcie kleją jak normalne szosówki. Serio.

    Do TKC czy E-09 nie ma porównania - to są inne opony, powiedziałbym, że na asfalcie scorpiony są o niebo lepsze od TKC czy E09, a w terenie na suchym trochę gorsze, TKC i E09 są lepsze na mokrym błocie.
    Zależy jak i gdzie jezdzisz - ja mam 70-80 procent upalania po B-roads i maksmalnie 30 procen terenu, przeważnie suchego, czasem mokrego, ale nie głębokiego, więc dla mnie tylko opony z miękką mieszanką, z dobrym feedbackiem na asfalcie i kierunkowe. Więc albo te scorpiony albo Metzelery karoo 3.
    TKC to kondony moim zdaniem - zero feedbacku na asfalcie, moto wali się w zakręty jak szalone, zero stabilności kierunkowej, a w terenie przód to samo - pływa na boki na szutrze, tak naprawdę tylko na twardy teren albo na lekko wilgotny, bo i na błocie i na suchym szutrze jak na poduszkowcu.
    Już wolę micheliny Anakee Wild zamiast TKC

    Z mitasami znowu ja miałem takie doświadczenia, ze jak dla mnie to ta ich mieszanka jest za twarda - nie mam feelingu jakoś zupełnie na nich. Kiedyś zakładałem do 990 i do tenery660 Mitasa E07 z tyłu i Metzelera saharę 3 z przodu - ten set dawał najlepszy kompromis pomiędzy asfaltem i terenem, takie prawdziwe 50/50.

    ...ale to wszystko moje opinie prywatne - z oponami jak z butami - jeden lubi mokasynki, a inny sandały i skarpetki :)
     
  5. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    938
    Browary:
    146
    Miasto:
    Sverige
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Fajnie to opisałeś, dzięki.
    Ja w KLR mam kombinację tkc80 z przodu i E-09 z tyłu bo ktoś mi to polecił i to działa, ale na wakacyjny wypad na kołach się nie sprawdza, tył za szybko się kończy i zastanawiam się, czy nie wybrać czegoś z segmentu 50/50.
     
  6. basior

    basior Kat Komarków

    Dołączył:
    Marzec 22, 2011
    Posty:
    2555
    Browary:
    730
    Miasto:
    Hinckley a.k.a. shithole
    Motocykl:
    skradziony
    Chłopie, na ziemi siadasz?! Jeszcze sobie spodnie ubrudzisz.
     
    Marcin1984 lubi to.
  7. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1563
    Browary:
    883
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Nie, na trawie :)
     
  8. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2507
    Browary:
    2402
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    A wiec...
    bylem przetestowac T7...
    Wniosek - nie kupie
    Ale zeby nie bylo. Motocykl jest ladny, zgrabny, lekki. Fajnie sie prowadzi. Wlasciwie sam sie sklada na zakrecie. Na super gladkiej drodze idzie jak po sznurku. Mocy wystarcza zeby pojezdzic w offie i... po miescie
    Mozna wpasc na 6 biegu do miasta i nie redukujac przejechac je 30mph. Fajnie rasowo brzmi juz na seryjnym wydechu. Cicho ale z niesamowitym potencjalem. Sprzeglo mimo ze na lince chodzi lekko. Tyle z zalet.
    Ma tendencje do blokowania tylu przy gwaltowniejszych redukcjach. Wyszla z tego fajna zabawa ale na dluzsza mete moze byc irytujaco-zaskakujace. Zawieszenie to beton jesli rozpatrywac je w kategorii adv. twarde az niemilo sie jezdzilo po asfaltowej drodze ze studzienkami wystajacymi na pol cm. nawet przy maxymalnym ustawieniu na soft bylo za twardo. (Nie jezdzilem w offie bo excess byl £1k - zreszta nie bawil bym sie ani minuty). Ale pojezdzilem po kraweznikach itp. Zawiecha glosna, twarda i zerojedynkowa. Przod jest na granicy tego, czego oczekuje od adv (w stopniu min oczywiscie) dla tylu nie ma ratunku wedlug mnie zadnymi ustawieniami. To najwiekszy minus teresy. Silnik - jest ok. Nie oczekiwalem fajerwerkow po 72 koniach i nie zawiodlem sie. Przyjemnie sie odpycha. Ale przy predkosciach 70+ jest juz poprostu slaba. Nie wyobrazam sobie jechac z 25kg bagazem na drugi koniec europy. O jezdzie z pasazerem moim zdaniem mowy nie ma. Subiektywne wrazenie jest niezle. Natomiast jak patrzysz na licznik to jest sie zaskoczonym ze przewalilo sie 5 biegow do odcinki a tu dopiero 100... Jest ok ale nie do zapier... Pomijam kwestie wygladu licznika bo mi osobiscie nie lezy, ale o gustach sie nie dyskutuje.
    Wolaja za terese teraz jakies 9,6k. I po przejazdzce stwierdzilem ze gdyby byla za 8... to tez bym nie kupil Ale moze dlatego ze jestem spaczony sprzetem ktory mam. W koncu kazdy kto sie przesiadzie z mercedesa amg do fiesty st bedzie narzekal ze wszystko jest wchuj slabe. Ale jesli ktos smiga corsa... moze...
    za tydzien jade przetestowac 890


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    4355
    Browary:
    1266
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Yamaha MT10
  10. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1563
    Browary:
    883
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Rob - zawias na bank nie był ustawiony standartowo - nie ma szansy, zeby ktokolwiek uznał go za twardy na standardowych klikaczach. Musiał być ustwiony na maks twardy, ja tak miałem przez pewien czas i tak by pasowało do twoich wrażeń.
    Może nie porównywałbym tego do mercedesa i fiesty ST, dla mnie KTM to bardziej Subaru impreza (mocne to, szybkie, ale ostatnie wypusty brzydkie jak kupa tak samo KTM i Subaru :-D) a Tenerka to bardziej toyota GT86 - ładne, nie do zajebania, ale słabe i trochę lamerskie.

    Przesiadka z KTM na Yamahę ma tylko sens jeśi przesiadasz się z singla 690 czy z huski 701 - inne porównania poprostu nie mają sensu - porównywanie ponad litrowej V-ki do rzędowej dwucylindrowej 700 jest poprostu nie fair.
    Co do porównania do 790R / 890R. to jak ktoś ma budżet, chce dzika, nie przejmuje się paskudnym wyglądem i nie ma uprzedzeń do KTM'a, to wybór jest tylko jeden. To, co Yamaha ma do zaoferowania w tm porównaniu, to wygląd, cena i bardzo wysoka kultura pracy silnika. To są motocykle dla całkiem różnych ludzi.
    ...ani dla Ciebie, ani dla mnie Rob :-D Ale ja z moją jestem narazie szczęśliwy i bez dojeżdżania do pracy nawaliłem w 9 miesięcy 3500 mil.
     
    w0jtek, Rob i piotrekzzr lubiąto.
  11. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2507
    Browary:
    2402
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Racja. Wlasciwie we wszystkim
    Do czegos musialem sie odnies mowiac o wrazeniach z jazdy. I… odnosilem sie takze do 790R ktora mialem mozliwosc pojezdzenia.
    Tak, zawias byl chyba na max twardy bo zeby przeklikac na soft, krecilem chyba z 2min. Co nie zmienia faktu ze dalej (w porownaniu z ktm) bylo za twardo.
    A to ze yamaha to fajny motorek nie zaprzeczam. Wydaje mi sie ze wypisalem wiecej zalet niz wad. No i wszystko co ja wypisalem jest po de mnie. Ja bym nie kupil. Co nie znaczy ze to gniot. Bardziej… gniot dla mnie. Zle zabrzmialo. Nie zrobil bym downgradingu bo za duzo bym stracil. I gdybym wczesniej jezdzil np bmw gs800 to warto.
    A subaru to dobre porownanie ale do 990. Moj nie ma tej lekkosci. Jest bardziej amg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1563
    Browary:
    883
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Piękna jest, ale ta zmiana oleju co 5 godzin, tłoka co 80 i całego dołu co 160 :)
    OK - są tacy, co na EXC przelatali 250 godzin bez rozkówania silnika, ale napewno nie po asfalcie, gdzie idzie sie pełną bombą z tymi przełożeniami. Ja na mojej EXC450 mogłem pojechac 100MPH, ale na rolce odkręconej na maksa, a motocykl się zachowywał chorągiewka na wietrze. To nie jest moto ani do podróży, ani do kręcenia się wokół komina... To jest rajdówka dla zawodnika ze sponsorami :)
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!