Yamaha Tenere 700

Temat na forum 'Off-Road/Supermoto/Adventure' rozpoczęty przez Bartosz, Wrzesień 2, 2020.

  1. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1635
    Browary:
    952
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Mała sesja statyczna z nową dziewczyną :)
    IMG_6103.JPG
    IMG_6106.JPG
    IMG_6111.JPG
    IMG_6116.JPG
    IMG_6119.JPG
    IMG_6123.JPG
    IMG_6124.JPG
    IMG_6127.JPG
    IMG_6113.JPG
    Z modów tylko wydech Scorpiona i tail tidy.
    Jeszcze będą porzadne handbary, ale to dopiero jak te się połamią.
    Z wizualnych rzeczy to tyle.
    W planie filtr i dolot od DNA i Boosterplug.
     
    moto, dario, kato77 and 8 others like this.
  2. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2648
    Browary:
    2567
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    A jakie pierwsze wrazenia?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    4370
    Browary:
    1288
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Yamaha MT10
    Nie napisal jakie wiec jest zle, przy ktmach i huskach mialby juz opluty ekran i klawiature z podniecenia....oh Bartus kurla, co zes ty odjebal.
    Jakbys gwiazde porno zamienil na zakonnice

    Sent from my SM-G986B using Tapatalk
     
    Karol i Cefa lubią to.
  4. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1635
    Browary:
    952
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Hahahaha, musiałem lec ieć na siłkę, więc się nie rozpisywałem :)

    Ale dobra...
    Jak już jesteśmy w temacie porno, to tak jakbym zamienił gwiazdę porno z dużym doświadczeniem, silikonami, kwasami, wybielonym odbytem i przyciętymi wargami na dziewczynę z sąsiedztwa - wygląda lepiej, lepiej się zachowuje a ruchac też się umie :-D

    A teraz na poważnie - to, że prowadzi się na asfalcie rewelacyjnie i na winklach jest szybsza od Huski to rzecz oczywista. Szersza opona z tyłu, mniejszy skok zawieszenia, niższa, idealnie wyważona (zbiornik w normalnym miejscu a nie w jakimś zjebanym miejscu jak w husce) i do tego idealna masa na asfalt. Serio uważam, ze wszystko lżejsze od tych powiedzmy 180 kilo na asfalcie jest trudno ustawić pod szybką jazdę po dziurawych drogach - zwykle jest za sztywno i się odbijamy, a jak ustwimy miękko to jak mam 90 kilo to jest bujanie na boki i wężykowanie. Tutaj mamy 200 kilo i jest gicior na asfalcie.

    Moc - pewnie, ze mogłoby być tyle co w KTMie ale ten silnik jest w chuj elastyczny - żaden silnik KTMa nie jest tak elastyczny i nie ciągnie tak z samego dołu. Mówię tutaj o obrotach rzędu 2500 i to już się zbiera, a od 3500 mam wrażenie że mamy do dyspozycji wszystko co w piecu.
    Przymarudzić można jedynie tylko na to, że moc oddawana jest tak liniowo, że w sumie to trochę nudnawe... coś jak V4 - idzie jak wściekłe, ale bez fajerwerków. Tutaj musze zaznaczyć, ze z doświadczenia wiem, ze z więszym milażem moto będzie się chętniej krecić.

    W terenie tylko kilka green lane'ów, w sobote jadę na poligon to potestuję więcej, ale powiem tak - żałowałem, ze nikogo ze mną nie było, żeby porobił zdjęcia, bo było latane na gumie przez dziury, było chodzone bokami, były małe skoki... owszem - zawias ciut za miękko ustawiony jak na mnie, ale to jest na stockowych ustawieniach, nawet nie zmieniałem napięcia wstępnego sprężyny z tyłu, a nie dobiłem ani razu.
    Myślę, ze obiektywnie rzecz biorąc na suchym będę jakieś 20% wolniejszy niż na husce, na mokrym więcej, ale nie dużo - nie zapominajmy, ze do huski miałem założone takie same opony, i trakcji i tak nie miałem pomimo lżejszej masy.

    Trzeba pamiętac o podstawowej róznicy między huską 701 a Tenerą - Huska to Enduro czy dualsport, a Tenera to adventure, a adventure nie polega na aż takim zapierdalaniu w terenie jak na enduro - ja osobiście mam taką samą przyjemność z jazdy jak na husce, bo tutaj jest ciut wolniej, ale za to wyzwanie większe.

    I jeszcze jedno - to był świadomy wybór - motocykl bardziej szosowy, bo 70-80% swojego czasu na moto spędzam na asfalcie... tak gdzieś w środku tęskni mi się za track day'ami i może kiedyś jako drugie moto kupie se 250cc 4T albo 2T. Huska do tego też się nie nadawała.
     
    Wasal lubi to.
  5. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Spoko motor fajny ale nie spodzirwalem sie ze ty pojdziesz w jego kierunku . Sam bym go moze kupil aby uxupelnic flote w kierunku adventure - cxyli wycieczki wyjazdy ale ty jak uzywasz moto do sobotnio noedzielnych pojazdowek to wydawalo mi sie xe 701 byla jak najbardziej w pas do tego.
    Ale tobie ma sie podobac nie nam.
    Jednak kilka motocykli zawsze bedą lepsze od jednego motocykla :(
     
  6. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1635
    Browary:
    952
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Duża część decyzji to zwykłe znudzenie motocyklem - Huskę miałem 3 lata, więc czas było zmienić, a że 790R za drogi i za brzydki, to w klasie średniaków została tylko ona. Pojeżdzę, znudze się za kilka lat i następny będzie GS, bo mi chodzi po głowie, ale jeszcze do niego nie dorosłem mentalnie :-D
     
  7. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Pan cie opuscil ? Na wuja ci gs ??? Nie ze gs zly tez by mogl stac w moim garazu w celach wycieczkowych ale ty to se raczej pomysl o hp2 . Screenshot_2020-09-02-21-24-01.png
    Tzn jak ci kasa uwiera w kielni to oprocz myslenia o nim mozesz go jeszcze kupic :D
     
    CezaaR i kostan77 lubią to.
  8. miejski

    miejski Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2014
    Posty:
    284
    Browary:
    108
    Miasto:
    Hampshire / UK
    Motocykl:
    Honda CRF1000L DCT
    Foty jak zwykle pierwsza klasa a i moto niezłe. No i ten "70" plate... to chyba daje z 10KM więcej i już boosterplug nie potrzebny ;)
    Sobota poligon powiadasz... pomyślimy :)

    A... czas na zmiane avatara...
     
  9. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1635
    Browary:
    952
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    No widzisz, popierdoliło mi sie we łbie :)
    W skutek dobrobytu na wyspach i możliwości zmiany motocykla co kilka lat popróbowałem w zasadzie wszystkich scenariuszy dualsportowych. To jest tak zatem:

    1. Jeden moto adventure ciężki. Wyjście dobre jak nie masz ciśnienia na zapierdalanie i wystarczy ci lekki do średniego teren z rozsadnymi prędkościami. Będziesz próbował zapierdalać, to będzie drogo, bo albo moto się rozleci albo będziesz go tłukł i wymieniał graty.

    2. Jeden moto ciężki i wyścigówka EXC. Pomimo marudzenia kiedy miałem taki układ to był najlepszy scenariusz dla mnie. Błąd popełniłem taki, ze EXC powinienem mieć 250 a nie 450. I nie nowy, bo to strata pieniędzy. Układ jest dobry, bo na asfalcie cięższym sprzętem możesz zapierdalać albo jezdzić turystycznie, mogąc ciągle wjechać w green lane'a jako kaprys (ja lubię i wolę duże ADV od zwykłej szosówki).

    2. Jeden moto średni. Według mnie najgorsza opcja biorac pod uwagę na jakim kontynencie mieszkamy... otóż taki motocykl jak Huska 701 ma największy sens w Australii czy w Stanach, gdzie jest w chuj dostępnego terenu i sa to potężne obszary. Na tym motocyklu musimy ponosić największe kompromisy, i to zarówno na asfalcie jak i w terenie - w UK naprzykład spędza się minimum 70% na asfalcie, żeby dojechać do tych green lane'ów, poligonu czy Walii... chyba, ze na przyczepkę załadujemy moto, a wtedy to juz nie ma sensu, bo trzeba było załadować EXC zamiast 701 :)
    Tak więc na asfalcie idziemy na kompromis - jest mniej wygodnie, wolniej, mniej fun'u (bo opony).
    W terenie też kompromis - i tak jest ciężej niż na EXC, na praktice day nie pojedziemy i tak, a trakcja też nie jest taka jak na EXC, bo mamy uniwersalne opony, chyba, ze założymy kostki, a wtedy na asfalcie już tylko dojazdówka i męka non stop.

    Trochę mi zajeło, żeby do tego dojść, nawet tutaj się spiąłem z Robem w dyskusji na temat takich moto jak 690 czy 701, broniłem ich uniwersalnośći i całego funu z nia związanego. Dalej uważam, ze to sa fajne motocykle, bo można wyprawiać PRAWIE takie same rzeczy jak na EXC, ale w UK takie moto szybko się znudzi. Ja nie żałuję, ze miałem huskę - najbardziej dzika dziwka jaka jezdziłem, ale ilość miejsc do pojezdzenia jest za mała.

    Plan jest taki, zeby Tenery nie zajebać w terenie, nie próbowac nia jezdzić jak EXC, a jak będzie mi się tęskniło za zapierdalankiem, to zamiast wydawać fortunę na tuning zawieszeniowy Tenery - kupić używaną 250 EXC na praktisy. W ten sposób jak to mówią - "wilk będzie sypał i owca ssała"... czy jak to tam bbyło :-D
    --- Post updated ---
    Ktoś musi najpierw zrobić zdjęcie... szewc bez butów chodzi :)
     
    Rob lubi to.
  10. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Ja mam 690 300 zostalo mi dokupic dwa motocykle do kompletu i mam obstawione cale spektrum tej zabawy.jakies 250 scorpa i ktm/bmw adv. :)
    Co do exc ze lepiej 250 a nie 450 i ze uzywane a nie nowe....no uczysz sie na bledach bartku.
     
    #10 komarecki, Wrzesień 3, 2020
    Ostatnia edycja: Wrzesień 3, 2020
  11. kato77

    kato77 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    716
    Browary:
    694
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    Honda CBR XX 1100 Super-Blackbird
    Bartosz, dla kogos kto lubi fotografie i motocykle - istny film dla doroslych.
    Zajebiste zdjecia, nie ma to jak nowa zabawka i banan na twarzy.

    Bartosz, tak z czystej ciekawosci (bo ja asfaltowiec) - jak sie mocno zapakujesz na okolo 2 tygodnie w podroz - i lecisz SAM ..... to jest jednak taczka - czy daje sobie rade na drodze?

    Celowo zadaje glupkowate pytanie bo wiem, ze w tej klasie "posredniej" (nie za duzy ale nie za maly) zawsze jest to ALE - jechac do Bosni vanem czy 75-85 mil/h sie jednak kulac na kolach ????

    Gratuluje zakupu i "glebi ostrosci" (rzesko wyszlo)
     
    Bartosz lubi to.
  12. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1635
    Browary:
    952
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Dzięki :)

    Co do podróży to ja nie wiem, bo nie podróżuję na moto, ale jak jedziesz solo, i zapakowany to na bank da radę... i zawieszeniowo i mocowo. Królem autostrady jak 1290 R to nie będzie, ale bez problemu powinna dać radę. Biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy to ona jest tak jak Africa Twin, czyli spokojnie do pdróży solo się nada. We dwójkę i z bagażem to myślę że już byłoby ciężko...znaczy też by się dało, ale przyjemności byłoby mniej niż na czymś co dysponuje większą mocą. Przy normalnej jezdzie (czyli dzikowaniu w miom przypadku), nie podróżniczej i nie obładowanemu mocy mi nie brakuje, więc wiem, ze da radę solo przy jezdzie turystycznej, ale najlepiej zapytać jakiegoś podróżnika.
     
    kato77 lubi to.
  13. miejski

    miejski Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2014
    Posty:
    284
    Browary:
    108
    Miasto:
    Hampshire / UK
    Motocykl:
    Honda CRF1000L DCT
    Panowie, nie moc się liczy (co udowadnia wiele osób na świecie) tylko chęć podróżowania i tyle. Skoro Noraly (Itchy Boots - RE Himalayan) czy Pavlin (Moto Adventures - XT660Z) lub inni mogą na czymś takim pół świata objechać, to Bartek spokojnie to zrobi na swojej T700 jeśli tylko zechce. Liczy się hasło: "you can go fast, I can go anywhere" ;)
     
    okupant lubi to.
  14. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2648
    Browary:
    2567
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Akurat Bartosz jest z tych co: „I like go fast”
    Nie oszukujmy sie. Albo pyrkasz na osiolku po szutrowkach dookola swiata. Albo zapier... i wystarczy 15min zeby zrobic wrazenie


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Bartosz lubi to.
  15. miejski

    miejski Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2014
    Posty:
    284
    Browary:
    108
    Miasto:
    Hampshire / UK
    Motocykl:
    Honda CRF1000L DCT
    Rob, ja wiem, że ty będziesz bronił pozycji, że wszystko poniżej 150KM to hoojnia, ale prawda jest taka, że taka moc jest pomocna, ale nie niezbędna aby poruszać się sprawnie i w miarę legalnie na trasie (szczegóólnie w UK). A już w ogóle jest zbędna w terenie, gdzie 75 - 100KM jest wystarczające.
    Ale to oczywiście moja opinia... Życie pokaże jak długo Bartosz będzie zadowolony z Tenerki i jak dłga to będzie "miłość".
     
  16. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    4370
    Browary:
    1288
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Yamaha MT10
    Podobno w okolicach Bognor w nocy slychac wyjacego mezczyzne ktory oplakuje swoja husqvarne.

    Ja tam Barka bardziej widze na 790 ktm.

    No ale zobaczymy, czekam co polamiesz w teresce.



    Sent from my SM-G986B using Tapatalk
     
    Rob i Bartosz lubią to.
  17. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Ale kto w tym.temacie sugeruje ze tenere ma malo mocy bo niedoczytalem chyba ?
     
  18. miejski

    miejski Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2014
    Posty:
    284
    Browary:
    108
    Miasto:
    Hampshire / UK
    Motocykl:
    Honda CRF1000L DCT
    Ja tak zrozumiałem wypowiedź Kato typu:
     
  19. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Aaaa.
    Hm
    Ok nie nadązam za watkiem sorki.
    Zeby bylo w temacie to chuba ta tenere bardziej mo sie podoba niz 790...chyba ...co chwila zmieniam zdanie.
     
  20. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1635
    Browary:
    952
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Hahaha, mam nadzieję, ze nic. Na tyle wydoroślałem, ze nie będę próbował nią jezdzić jak na zawodach enduro (takjak próbowałem 660, której koniec wszyscy znają).

    Powiem ci, ze nie opłakuję Huski, potrzebna mi była przerwa od KTM'a...
    Potrzeba mi było motocykla japońskiego - zaprojektowanego w starym stylu, z normalnym zbiornikiem paliwa, z ładnie wykonanymi szczegółami (a nie tylko pragmatycznie), motocykla ładnego, na którym można zawiesić oko. Nie napchanego elektroniką, z silnikiem, w którym są jakieś masy wirujące, gdzie człowiek sobie przypomina o zasadzie działania koła zamachowego, takiego, który idzie z dołu i nie trzęsie się jak wściekły jak się nie zredukuje biegu. KTM'em się jezdzi albo na pełnej pizdzie, albo sie stoi... Jak nie masz dnia na odkręcanie pod czerwone to KTM/Huska cię wkurwia poprostu. Nie wiem - może się starzeje, a może przejażdżka w PL na starej klasycznej Africe Twin wprowadziła mnie w stan nostalgii motocyklowej, w każdym razie Tenera jest zajebista - idzie, i można tym zapierdalać, a jednocześnie da się jechać na dwóch kołach :-D
    Jak narazie wsadziłem scorpiona bez bafli, upierdoliłem snorkel do airboxa i moto naprawde fajnie się zbiera.
    --- Post updated ---
    Komarecki, ona naprawde jest ładna... w 790 te wiszące cycki... okropieństwo! I do tego ta lampa... wygląda jak kosmita Kurvinox z kapitana bomby. Zoba:
    d5o3y6q-1c0f4eb2-cc0f-4d8f-87d3-2bebfad2ace4.png

    :-D
     
    Wasal lubi to.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!