Yamaha MT125

Temat na forum 'Układ hamulcowy' rozpoczęty przez Malan, Luty 8, 2018.

  1. Malan

    Malan Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Luty 8, 2018
    Posty:
    2
    Browary:
    0
    Miasto:
    Leeds
    Motocykl:
    Yamaha MT125
    Panowie kupiłem dziś prawie nowy motor, to jest moja pierwsza sztuka I pali się kontrolka of ABS-u.
    To powinno tak być czy nie?
     
  2. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4549
    Browary:
    2205
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    . Ksiazke sevisowa do reki trzeba wziasc I zaciagnac wiedzy


    Ps. Kupiles w salonie
     
  3. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4557
    Browary:
    4055
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Raczej nie w czasie jazdy no chyba ze jakies nowosci nastàpiły.
     
  4. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4549
    Browary:
    2205
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Niewiadomo czy mu sie niepali
    Przy przekrecaniu kluczyka a potem nie gasnie
     
  5. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4557
    Browary:
    4055
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    No wiec udzielilem zwiezlej rzeczowej odpowiedzi - ze nie powinna swiecic podczas jazdy.
     
  6. Kenzi

    Kenzi Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 6, 2016
    Posty:
    80
    Browary:
    31
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CBR F4
    a weź sprawdz czy dzialą ten abs czy nie. Myślę że to może być rozwiązanie no bo jak inaczej sie dowiemy? co do serwisu pojedziesz? nie mam pojęcia o abs-ach w motorach ale na chłopski rozum bym tak zrobił :D
     
  7. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3402
    Browary:
    708
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    a zobacz czy abs jest przypadkiem wylaczony bo jak tak to wtedy sie bedzie palila
     
  8. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1413
    Browary:
    763
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Uszczelka pod głowica - jak nic
     
  9. bbart79

    bbart79 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 11, 2017
    Posty:
    55
    Browary:
    23
    Miasto:
    IP27
    Motocykl:
    MT125
    A w „instrukcji obsługi” jak byk napisane, że po uruchomieniu silnika kontrolka od ABS musi się palić a gaśnie dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości. Jest to oznaka prawidłowego działania systemu.
     
    CezaaR lubi to.
  10. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3402
    Browary:
    708
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    nie wiem jak jest w japoncach u niemca jak odpalisz silnik to gasnie odrazu a pali sie caly czas jak wylacze ABS
    --- Post updated ---

    Ja bym obstawial zbyt szybka jazde :)
     
  11. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    900
    Browary:
    126
    Miasto:
    Sverige
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    dobra, dostaniesz odpowiedź praktycznie z pierwszej ręki:

    w mt125 ABSu się nie wyłącza, kontrolka się pali po przekręceniu kluczyka, a gaśnie, gdy po ruszeniu przekroczysz prędkość ok. 10km/h

    nie wiem, jak będzie z kontrolką, gdy wyjmiesz bezpiecznik od ABSu

    najprostsze sprawdzenie - na prostej drodze przy nie za dużej prędkości (dla twojego bezpieczeństwa) zblokuj tylny hamulec - abs zadziała albo nie :) z przednim hamulcem lepiej tak nie sprawdzać, bo zblokowany przód to dobry sposób na glebę ;)

    jeśli ABS nie działa, to możesz szukać po omacku różne elementy układu licząc, że znajdziesz usterkę; inaczej pozostaje ci wizyta w serwisie, bo:
    w modelach do ok. 2015 roku da się sprawdzać kody błędów na zegarach, ale i tak tylko te silnikowe, do sprawdzenia absu potrzeba już podpiąć yamahowy komputer,
    komputerem można zarówno sprawdzić faktyczne działanie ABSu jak i w przypadku wystąpienia kodu błędu ABSu sprawdzić który dokładnie element odpowiada za dany kod błędu
     
  12. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4557
    Browary:
    4055
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    W czasie jazdy kontrolka ma sie nie palic......:)..... prosto na temat.
    A wy eseje piszecie.
    --- Post updated ---
    Jak zwykle musze to napisac :) bo jestem niezłomnym orędownikiem ograniczonej ufnosci w uklady autodiagnostyczne......
    Owszem mozna se w komputerku sprawdzic ktory dokladnie element abs odpowiada za dany kod blèdu....taaak....:) a komputerek chocby nie wiem jak sie sprezal i niewiem jak wytezal to i tak nie zgadnie czy poszla cewka czujnika czy jego kabelek czy kostka làczàca czy styk w kosci kolo kompa czy sciezka w kompie......nie komputer zobaczy tylko przerwe w obwodzie czujnika......nic nie zastàpi zdrowo myslàcego czlowieka z podstawowym uzadzeniem pomiarowym i elementarna wiedzà.
     
    just_me i CezaaR lubią to.
  13. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4549
    Browary:
    2205
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Polac mu no dobrze gada
     
    just_me lubi to.
  14. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    900
    Browary:
    126
    Miasto:
    Sverige
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Komarecki, pewnie nie miałeś okazji pracować na najnowszym sofcie yamahy, ja tak. kontrolka abs świeciła się w vmaxie'15, kod błędu wskazał na przednie koło, dał kilka możliwości, jedna z nich okazała się trafiać w sedno ;)

    a z samej kontrolki ABS wiesz tylko tyle, że NAJPRAWDOPODOBNIEJ "coś nie działa (!!!)
    można przejrzeć cały układ, ale "na oko" nic w nim nie widać, błędy w elektronice (jeśli akurat taki wystąpił) są trudne do znalezienia bez kompa.

    komputery mogą dzisiaj naprawdę wiele; programowy test abs w yamasze pozwala nawet organoleptycznie sprawdzić, czy klamka hamulca pulsuje.
     
  15. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1413
    Browary:
    763
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Ta, widać to szczególnie po programach typu „będzie pan zadowolony” gdzie nie dociśnięta wtyczka albo przetarty kabelek to już za dużo dla „informatyków z laptopem”
     
    CezaaR lubi to.
  16. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    900
    Browary:
    126
    Miasto:
    Sverige
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    nie wiem, nie oglądam tv, ale chyba nie testowali tam aso yamahy.
    system jest prosty - kontrolka się zapala, bo system wykrył nieprawidłowy sygnał z któregoś z czujników. system może powiedzieć, który czujnik dał nieprawidłowy sygnał i wskazuje, gdzie szukać.

    nie mówimy o sytuacji, gdy klient zgłasza "jakieś" niedomaganie, a my szukamy kompem, bo usterka nie oznacza że wyskoczy kod błędu, ale zapalona kontrolka oznacza kod błędu, a ten precyzyjnie mówi gdzie szukać

    pracowałem w ASO yamy jakiś czas, byłem na wewnętrznych szkolenia i wiem jak system wygląda od środka.

    ale spoko, świeci się kontrolka, to multimetr w dłoń i sprawdzajcie cały układ krok po kroku. tak też można :D:D:D
     
  17. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1413
    Browary:
    763
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Komputer to narzędzie, tak samo jak multimetr, czy śrubokręt - mózg dalej powinien być w głowie operującego tymi narzędziami, a nie pomiędzy dyskiem twardym a bateria.
    Wydaje się to oczywiste a jednak po obejrzeniu kilku tych programów, mechanicy bawią się często w informatyków - a nie daj boze przyjedzie taki z czymś gdzie się podpiąć nie da - wtedy raczki rozkładają szybko :D
     
    CezaaR lubi to.
  18. Karol

    Karol Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2016
    Posty:
    589
    Browary:
    578
    Miasto:
    Nottingham / London
    Motocykl:
    Kawasaki Z1000SX
    W dzisiejszych czasach malo juz mechanikow z prawdziwego zdarzenia, ktorzy potrafia cos naprawic... sa za to wymieniacze czesci... najczesciej regenerowanych..
     
    CezaaR lubi to.
  19. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4557
    Browary:
    4055
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Kot dziekujen ze potwieeszasz moje slowa....napisales komputer eskazal przednie kolo dal kilka mozliwosci jedna byla trafna :D to jest to co.ci napisalem komputer odkryje brak sygnalu z kola ale nie odkryje awarji teraz to tylko kwestia jak tworca programu ulozy tresc komunikatu ....moze bedzie napisane awaria czujnika a moze awariaa czujnika lub jego obwodu etc . Komp.nie sprawdzi.czy to cewka czy kabel czy co...
     
    CezaaR lubi to.
  20. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    900
    Browary:
    126
    Miasto:
    Sverige
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    problem polega na tym, że sama kontrolka abs na zegarach zapali się, gdy błąd wystąpi przy tylnym lub przednim kole, albo przy samej pompie (być może również na bezpieczniku)

    problem jest jednak inny, sam czujnik jest przy kole, ale żeby go sprawdzić trzeba pewnie zdjąć kilka plastików, może siodło, może bak, zależnie od tego, gdzie w danym moto umieszczone są wszystkie wtyczki. (zdejmowanie baku, zależnie od bajka może nastręczać trochę problemów, nie pamiętam jak jest w mt125) potem trzeba wiedzieć, która wtyczka jest od czego, podłączyć multimetr pod odpowiednie piny, unieść koło, zakręcić i cały czas trzymając próbniki multimetru na pinach (małpia zręczność lub kolega do pomocy) sprawdzać czy odbieramy impulsy (nie pamiętam, czy to mają być zmiany oporności, czy co - to również trzeba by sprawdzić w serwisówce)
    operacja trudna do przeprowadzenia, zwłaszcza dla jednej osoby, a dodaj do tego, że nie znając kodu błędu musisz sprawdzić w ten sposób oba koła. jak wszystko będzie OK, to należałoby się wziąć za odpowiedni test (znów: serwisówka w łapę) samej pompy absu.

    komputer znacząco pozwala zawęzić zakres poszukiwań, a i pozwala przeprowadzić test poszczególnych czujników bez pomocy drugiej pary rąk - ustawiasz odpowiednią opcję w programie, kręcisz kołem i od razu widzisz, czy sygnał jest prawidłowy, czy nie. nie musisz dokopywać się do żadnych wtyczek poza serwisową, która jest pod siodłem.
    wówczas, gdy już wiesz, gdzie szukać błędu rozbierasz właściwą część motocykla

    z komputerem można naprawdę zaoszczędzić masę czasu ;)


    innym świetnym przykładem jest TPS w niektórych moto, gdzie sprawdzenie odbywa się przez puszczenie napięcia przez któreś piny i mierzenie na innych, rzecz naprawdę trudna do przeprowadzenia, bo tam, gdzie się mierzy oporności to prosta rzecz ;)
    ale komputer świetnie sprawdza TPS bez zdejmowania i odpinania czegokolwiek, a TPS w niektórych moto jest naprawdę trudno dostępny
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!