Yamaha MT 07 wymiana na wydechu na Akrapovic.

Temat na forum 'Układ dolotowy i wydechowy' rozpoczęty przez Remi, Wrzesień 18, 2015.

  1. Remi

    Remi Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2015
    Posty:
    1
    Browary:
    0
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Yamaha MT07
    Czesc wszystkim,
    Wymienilem w Yamaha MT 07 seryjny tlumik na Akrapovic Racing Line (Titanium) S-Y7R1-HAFT. (specjalnie dla MT 07)
    DB killer zostal dzisiaj zdjety i to co uslyszalem to bylo to.
    Wszystko fanie, wyruszylem na miasto zahaczajac po drodze stacje Shell'a. Wlalem do pelna i rura.
    Po niedlugim czaseie zauwazylem, ze jedna krecha mi spadla (zdziwienie). Pomyslalem, ze moze nie dolalem do pelna bo motor stal na stopce.
    Jade dalej, wydech ryje jak trza a za chwile druga kreska znika. Pomyslalem, ze moze sie przelewa i przenosi plywak w te i wewte.
    Jedziemy dalej, po jakims czasie znika trzecia kreska. Zjechalem na stacje, zatankowalem i wyszlo 7 litrow....
    Teraz zresetowalem licznik i zobacze ile ciagnie, bo cos nie gra (tak mi sie wydaje).
    Po zmianie tlumika a raczej po wyciagnieciu DB killer'a zauwazylem lekka zmiane pracy silnika.
    Nigdy przed tem tak nie chodzil, brzmi podobnie do diesla (toche).
    Zastanawiam sie czy wszystko jest ok i czy to normalne przy takich zmianach wydechu.
    Poczytalem troche na ten temat i opinie sa rozne. Koledzy mowia, zeby zmienic filtr powietrza oraz zresetowac/przeprogramowac ECU.
    Zwracam sie do Was o porade, co powinienem zrobic i wlasciwie postapic?
    Pozdro.
    Remi
     
  2. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    Akrap często robi mapę do swoich wydechów ktorą można wgrać do ecu. Nie ma takiej do twojego moto? Filtra raczej nie trzeba ruszac, zależy od jego wydajności ale mieszankę wypadaloby ustawić, bo na pewno się zmieniło. Jak się nie da zrobić tego na samym ecu (nie wiem jak jest w yamaszkach) to zostaje power commander lub podobny. I wtedy na dyno zrobić mapę. Ze więcej pali to w sumie normalne po zmianie wydechu na przelot, poki nie zrobisz mapy.
     
  3. CWK_S_L_A_Y

    CWK_S_L_A_Y Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 21, 2012
    Posty:
    1074
    Browary:
    165
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    XB12S - Wariat ...
    Dokladnie ... Mi to sie moto az dlawilo po zmianie ... No ale ja wowcas nie mialem nic oprocz rury i puszki na koncu.

    Raczej tylko mapy pomoga.
     
  4. wiktor008

    wiktor008 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 2, 2013
    Posty:
    382
    Browary:
    0
    Miasto:
    Milton Keynes (North side)
    Motocykl:
    yamaha ybr 125, suzuki GS500F, honda CBF600, Kawasaki ER650F Ninja
    Odlacz akumulator na minutę to się zrestartuje komp, poza tym sondę lambda mam nadzieję zalozylem poprawnie i podpiales? A filtr powietrza to podstawa mniejszego spalania .

    Aha i g prawda że ma więcej palic po zmianie komina.. Jak dedykowany to nawet mniej powinien. Mi mniej bierze. Ale filtrr wyczysvilem.
     
  5. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5758
    Browary:
    479
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P

    No i co to odpiecie akumulator da???

    A co do wiekszego spalania..........przeczytaj dokladnie co Mrk napisal..............''...poki nie zrobisz mapy''. A w rzczywisctosci to zmarnowanie paliwa, niz spalenie ;)
     
  6. wiktor008

    wiktor008 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 2, 2013
    Posty:
    382
    Browary:
    0
    Miasto:
    Milton Keynes (North side)
    Motocykl:
    yamaha ybr 125, suzuki GS500F, honda CBF600, Kawasaki ER650F Ninja
    A co daje w samochodach? Resetujesz tak kompanii najczesciej..potem po ponownym podłączeniu i odpaleniu komp dostaje info z czujników o nowych parametrach pracy i mogą zmienić się ust. Nawet zalecane jest dołączanie akumulatora przed każda czynnością wymiany czegokolwiek w silniku czy i osprzęcie chyba nie tylko z powodów bezpieczeństwa. W nowszych moto gdzie wszystkim steruje komp to podstawa. Każdy model jest inny zreszta. W moim nie trzeba było naczadne mapowanie jechac. Spala mniej i efektywniej niż na standardowym wydechu. Ale to proste starsze moto z mała mocą. W bardziej zaawansowanych może i trzeba coś ustawiać. Ale wg mnie i tak najwięcej zależy od lambda. To tu najczęściej leży przyczyną większego spalania.
     
  7. CWK_S_L_A_Y

    CWK_S_L_A_Y Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 21, 2012
    Posty:
    1074
    Browary:
    165
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    XB12S - Wariat ...
    WIKTOR008 - Owszem - mozesz zresetowac sobie zegarek czy "maly przebieg", ale ustawien kompa co do map paliwo/powietrze to nie zresetujesz.

    Czujniki owszem - dadza kompowi inne dane ale przez to ze np bedzie mial lepszy dolot czytaj zmieniony filtr powietrza czy tez zdjety wogule to komp nadleje paliwa aby mieszanke wyrownac ale zawsze do zadanych/zaprogramowanych ustawien. Jesli zmienisz wydech podobna sytuacja... Komp dostosowuje Dawke do zmian zachodzacych w silniku dzeki czujnikom ale zawsze wedle uprzednio zaprogramowanych ustawien ...

    Wg mnie nawet dobrze jest popracowac nad mapami po samej wymianie filtra czy tez ostatniej puszki bo to wszystko ma wplyw. Byc moze nie znaczny czy odcczuwalny ale ma ... KAzde moto tez inaczej to odczuje ...
     
  8. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3338
    Browary:
    681
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    tylko dyno tam ci elegancko wszystko zrobia a gotowe mapy jakie niby czasem dedykuje do danego modelu wydechu i moto to o kant dupy sobie mozna rozbic
    juz tu bylo nie raz jak to sobie powymieniali to czy tamto gotowe mapy zaladowali i dupa bo moto dalej nie tak smigalo
     
  9. CWK_S_L_A_Y

    CWK_S_L_A_Y Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 21, 2012
    Posty:
    1074
    Browary:
    165
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    XB12S - Wariat ...
    Trzeba pamietac ze dwie maszyny nigdy nie sa identyczne. Szczegolnie juz jezdzone.

    Dyno jest najlepsza opcja ale mozna i samemu tylko to wowczas wymaga wielu poprawek i ciaglej jazdy probnej co korekta ... no i zapoznania sie z wykresami i metodami zmian...
     
  10. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5758
    Browary:
    479
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P

    Nie chce mi sie dyskutowac dopoki nie poznasz podstawowej wiedzy na temat motocykli. Nawet nie wiesz jakie sa sondy i w jakim zakresie dzialaja. Nie wspone o resetowaniu ecu za pomoca odlaczenia akumulatora. Niestety pleciesz farmazony.
     
  11. jedrek

    jedrek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 25, 2012
    Posty:
    91
    Browary:
    6
    Miasto:
    Aberdeen
    Motocykl:
    bmw K1300S MagmaRed
    Koledze pewnie chodzi o zresetowanie adaptive values. Nie wiem jak to na polski bedzie, w kazdym razie chodzi o to ze ecu sie "uczy" swojego silnika. Niestety odlaczeniem akku sie tego nie zrobi. W niektorych pojazdach mozna to bylo zrobic poprzez zabawe z gazem. Ale zawsze lepiej podpiac pod kompa zeby miec pewnosc. Ja z nie oryginalnych spotowych tlumikow sie wyleczylem juz dawno kiedy to remusa wsadzilem do mojej r1150r i spalanie poszlo lekko o 50% do gory i oprocz halasu nic sie nie zmienilo. Potem bmka dostala nowa male i zaczela latac ale spalanie zostalo na poziomie kosmos. Moja K pali duzo mniej a ma prawie dwa razy tyle kucy.
     
  12. wiktor008

    wiktor008 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 2, 2013
    Posty:
    382
    Browary:
    0
    Miasto:
    Milton Keynes (North side)
    Motocykl:
    yamaha ybr 125, suzuki GS500F, honda CBF600, Kawasaki ER650F Ninja
    No o to właśnie mi chodziło.. Uważam że podstawowa wiedzę mam, ale specjalista nie jestem.. Nie każdy ****a robi w elektrycznej i jest elektronikiem.. Po co zaraz błotem smarowac..? Może jak się nie znam to mnie naucz xtreme i wyprowadz z bledu, po to jest chyba forum..?!!

    Napisałem tam moim zdaniem przeciez i z autopsji na moim sprzecie jak to wyglądało. U mnie po zmianie puchy spalanie nie wzrosło ale czasem strzeli przy redukcji co akurat mi się podoba bo ludzi straszy wokoło LOL..
     
  13. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    Rożne motocykle mają rozne procedury do resetowania adaption values. Wiem jak to się robi w moich motocyklach a czy da się w MT-07 to by trzeba było poszukać. Niemniej jednak reset tych wartości NIE zastąpi profesjonalnego mapowania, może pomóc na drobniejsze problemy typu gasnący silnik na wolnych obrotach (po wcześniejszej wymianie czegośtam, filtra czy wlaśnie np. wydechu), pływające obroty itp drobne anomalie. Jeśli dokonasz wielu zmian, nie da się, aby ecu to zrekompensował, bo program pozwoli tylko na zmiany w pewnym ustalonym z góry zakresie.Trzeba pamiętać, że dzisiaj pisze się oprogramowanie nie tak, aby wyciągnąc z silnika to co najlepsze, ale żeby spełnić normy spalin, także wymiana np. samego filtra plus wydechu i zmapowanie po, da na pewno jakieś rezultaty na plus i choćby dlatego warto to zrobić.
     
  14. impostor1981

    impostor1981 Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 20, 2010
    Posty:
    2365
    Browary:
    33
    Miasto:
    Coventry/Rabka Zdroj
    Motocykl:
    MT-09 83 Street Rally (los wariatos, bananos na twarzos non stopos) ; GPZ 500 S "OSIOLEK"; BMW F650
    Dokładnie tak jak zrobił to VW :-D.
    Dziwna sprawa bo ja zawsze praktycznie w moich yamaszkach zmieniałem wyfuk i nigdy spalanie nie szło w gore.
     
  15. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    Pisze z wlasnego doswiadczenia, ale nie mowie, ze zawsze musi isc w gore. U mnie np. szlo w gore dosc drastycznie. Po zmapowaniu palily za to nawet dwa do trzech litrow mniej, bo tak to 10l/100 szlo bez mrugniecia okiem. Teraz zadowalaja sie 7-8l/100km nawet przy mocnym palowaniu.
     
  16. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    4120
    Browary:
    1083
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Yamaha MT10
    Chyba zbliza sie kryzys:D wszyscy chca oszczedzac nawet starzy wyjadacze na v twinach;).
     
  17. Karol

    Karol Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2016
    Posty:
    554
    Browary:
    541
    Miasto:
    Nottingham / London
    Motocykl:
    Kawasaki Z1000SX
    Ja mam ten sam wydech i po dwoch miechach jezdzenia zalozylem baffle bo mnie sasiedzi przestali lubiec. Zuzycie paliwa jest i bylo w normie. Silnik czy z bafflem czy bez pracuje plynnie a zadne mapy dlubane nie byly.

    Zabierz sprzet na diagnostyke niech sprawdza zanim zaczniesz dlubac mapy etc. Z doswiadczenia i tak caly czas bez baffla latal nie bedziesz.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!