silnik przerywa (bmw r1150r)

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez kot, Wrzesień 7, 2019.

  1. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    bo gdyby to było paliwo, obrotomierz powinien dalej wskazywać właściwe obroty mimo chwilowego zgaśnięcia silnika, dobrze myślę?

    Oczywiście jeśli to paliwo, to może też być tylko wina filtra, prawda?
    A regulator ciśnienia jest w pompie?
     
  2. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    regulator w tym bmw jest poza zbiornikiem . z pompy ida dwa przewody --- z kazdego wtryskiwacza idzie pdzewod paliwowy i te wszystkie spotykaja sie razem nad skrzynia boegow / pod air boxem wszystkie schodxa sie do takiego naparstak / grzybka w nim jest regulator.
    ta moim zdaniem opadajacy obrotomierz wskazuje elektryke mialem tak w mojek deauville gasla na autostradzie tylko w danych obrotach no mowie ci ale beka zeby do domu wrocic jexhalem na czworce zeby miec wysokie obroty inaczej gasl no i tez wlasnie zwrocilem uwage ze obcina obrotomiez ....u mnie to byl nadlamany przewod od xzujnika bocznej stopki.
     
  3. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    który filtr mam wymienić?
    https://www.realoem.com/bmw/pl/show...W-R_1150_R_Rockster_0308,0318_&diagId=16_0497

    nr 3 czy 4 z rysunku, czy może oba?
    --- Post updated ---
    i jeszcze a propos ciśnienia paliwa: instrukcja dla r1150gs podaje 3 bar. Czy to oznacza, że ciśnienie cały czas jest na tym poziomie? to co właściwie robi regulator ciśnienia?
    w którym miejscu układu mam mierzyć ciśnienie? już za regulatorem ciśnienia i zaraz przed wtryskami, czy tak?
     
  4. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    no pompa pompuje ile jest w stanie a wszystko co jest ponad pozadane cisnienie regulator upuszcza z powrotem na zbiornik i tak to dxiala w wszystkich wtryskach benzynowych. czyli te 3 bary sa na przewodzie z pompy i tak samo na kazdym z przewodow na wtryskiwaczach jedynie na przewodzie powrotnym cisnie bedzie minimalne teraz zalezy gdzie bedzie ci sie wygodniej wpiac.
    filtr nr 3 on jest na linji wysokiego cisnienia. ten nrr4 to zwykly woreczek z siatki na smoku pompy jak w wiekszosci japonczykow zadko sie zatyka bo ruch paliwa w baku go oczyszcza...mozna go zmienic ale....moja deauville zrobila 350k mil na jednym no wiec....;)
     
  5. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    no to popraw mnie, jeśli źle zrozumiałem: paliwo z pompy płynie do regulatora ciśnienia i dopiero na wtryski; pompa daje swoje max, np. 4bar, a w układzie ma być 3, więc już od regulatora do wtrysków płynie z ciśnieniem 3bar. W takim razie powinienem mierzyć między regulatorem a wtryskami.
     
  6. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    nie. pompa nabija linie do wtryskiwaczy (w autach jest np szyna /listwa zbiorcz) czyli na drodze pompa wtryskiwacz nie ma nic tzn z zalozenia dzialania nic bo fizycznie regulator moze sobie byc gdzie kolwiek w bmw jest w polowie drogi do wtryskiwaczy a wiekszosci japonji zaraz obok pompy ale on nie dziala tak ze to paliwo co przez niego przeszlo idzie na wtryski tylko to co przejdzie przez niego idzie z powrotem do baku regulator jest takim zaworem nadmiarowego cisnienia w rorce w korej pompa buduje cisnienie. jak wtryskiwacze maja maly pobor w stosunku do czasu to wiecej paliwa wali przez regulator z powrotem do baku im wiecej wtryski upuszczaja do silnika tym mnie regulator odpuszcza na bak.

    ale generalnie jak jests w stanie sie podlaczyc blisko wtryskiwaczy to w sumie najlepiej .....
    naj prosciej od pompy idzie rorka i ja zatykamy i wlaczamy pompe i w rorce bedzie te max cisnienie jakie pompa jest w stanie zbudowac ale w kladzie zamiast tego korka siedzi ten regulator czyli taki nieszczelny korek co z nkego cieknoe wiec w rorce bedzie cisnkenie oslabione o ten wyciek.....
     
    #46 komarecki, Wrzesień 25, 2019
    Ostatnia edycja: Wrzesień 25, 2019
    kot lubi to.
  7. gabik

    gabik Motorynek Kat

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5558
    Browary:
    536
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    A moze po prostu jakas kostka nie laczy od wibracji ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  8. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    pisalem o tym od poczatku ale kot odpiera zazuty :)
     
    kot lubi to.
  9. gabik

    gabik Motorynek Kat

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5558
    Browary:
    536
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    Bo koty laza swoimi drogami ;)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    kot lubi to.
  10. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    To jest trudna sprawa. Moto na centralce stoi oparte tylnym kołem na ziemi, więc potrzeba kogoś, kto cały czas trzyma tył motocykla w górze, żeby chodził odpalony i na biegu. Owszem, ruszałem wiązką kabli z taką asekuracją, ale nie udało mi się w ten sposób doprowadzić do zgaśnięcia motocykla. Próbowałem go również podobnie przegazować na różnych biegach, więc w zasadzie serwowałem mu wibracje podobne do tych z jazdy i też bez rezultatu.
    --- Post updated ---
    Poza tym wiązka wygląda generalnie ładnie, trochę spękana "izolacja zbiorcza" przewodów na kierownicy, ale kable wewnątrz (wraz z ich izolacją) wyglądają ładnie. Wiązkami na kierownicy ruszałem nawet dosyć intensywnie, ale nie powodowało to gaśnięcia.
    Próbowałem też poruszać różnymi wtyczkami (ecu, halle, wtryski, tps), wszystkie siedzą ładnie, stabilnie, bez luzów, a na stykach ni śladu rdzy czy śniedzi.

    Aha, a stopka rozłącza silnik dopiero gdzieś w połowie drogi do pełnego wyhylenia.

    Z powyższego nie wynika, że to nie jakaś drobnostka elektryczna, coś poluzowane rozłącza przy wibracjach, ale wiele na to wskazuje, a ja już też nie wiem, co i jak dalej sprawdzać w tym zakresie :(
     
  11. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    209
    Browary:
    121
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Cewka dostaje prąd po kluczyku, puls podawany jest od masy obrotomierz liczy impulsy od masy. Podłącz solidny przewod masy na silnik. Może pomoże.
     
  12. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    majtania kablami (na centralce i biegu) ciąg dalszy - bez rezultatu, ale też większość kabli jest jednak schowana pod bakiem, więc w zasadzie ruszałem tylko kablami na kierownicy i pod lampami i zegarami; i jeszcze przy stopce bocznej

    Aha, gdy moto gaśnie obrotomierz się zeruje na chwilę, ale prędkościomierz, podświetlenie zegarów, lampa przednia i wszystko inne mają prąd. dodam że sprawdzanie tego po ciemnicy zapewnia skok adrenaliny ;)
     
  13. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    bezpiecznimami poruszaj moze ktorys siedzi luzno ?
     
  14. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1517
    Browary:
    1420
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Wlacze sie do tematu. Pewnie nic madrego nie napisze. Ale zaczyna sie zawsze od najprostrzych i najtanszych rzeczy. Bezpieczniki, filtr paliwa, przewody. Przyczyna moze byc blacha a widze ze zaczynasz od dupy strony. Wyglada to na usterke elektroniczna (cos odcina prad lub doplyw paliwa tylko w zadanym momencie).
    Napomkne tylko ze w moim moto czujnik temp zew pokazywal czasem tem -10 gdy na zew bylo 25. Okazal sie przytarty kabel i tylko przy pewnym skrecie robilo sie zwarcie. Nie wymienialem czujnikow ani kompa tylko zaczynalem od kabli. Proponuje to samo :)
     
  15. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    oczywiście masz rację Rob;
    wymieniłem cewki bo na forum bmw zakrzyknięto, że to wygląda na problem walniętej cewki (???)
    gdy zaś piszę o komputerze, to mam na myśli urządzenie diagnostyczne, które pozwoli mi się wpiąć w ECU i zczytać kody błędów

    dzisiaj poruszałem uczciwie kablami przy puszce bezpieczników, są tam jakieś kostki-przekaźniki (znów: silnik odpalony i na biegu), poruszałem także samymi bezpiecznikami, kostkami, no, wszystkim... ale nic nie gasło

    co do innych czujników, to znów, podobno (chyba nawet Komarecki o tym pisał), czujnik położenia wału może być za to odpowiedzialny, ale tego kabla nie idzie poruszać przy pracującym silniku, jest naprawdę głęboko schowany, częściowo za elementami obrotowymi silnika, częściowo pod alternatorem, pod modułem ABSu i pod bakiem
     
  16. olgierd792

    olgierd792 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2012
    Posty:
    533
    Browary:
    37
    Miasto:
    southampton-gliwice
    Motocykl:
    bmw r1200gs mz baghira
    Dodam tylko ze kiedys mialem podobny problem I oddalem moto do fachowcow w bmw ,stal tam dwa tygodnie I nic.nie mogli zlokalizowac problemu.Co sie w koncu okazalo ze tps byl uszkodzony,I nie zawsze ukazywal objawy .tak tylko wtracilem,mechanikiem nie jestem a znam to tylko z autopsji
     
  17. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    no właśnie też spodziewam się czegoś podobnego, olgierd792.
    owszem, objawy mogą wskazywać na przetarty kabel, a zawsze warto zaczynać od sprawdzenia rzeczy najprostszych, ale u mnie problem zaczął się wraz padniętym regulatorem i myślę, że za wysokie napięcie zwyczajnie coś uszkodziło, tak jak żarówka się przepali, gdy dasz jej za duże napięcie.

    a jak doszedłeś do tego, że to TPS?
    --- Post updated ---
    bo ja u siebie sprawdziłem wyrywkowo, że oporności na TPS się zmieniają wraz z ruchem manetki, nie znam jednak wartości fabrycznych, ani które konkretnie PINy należy mierzyć.
    forum bmw powinno być kompendium wiedzy w tym zakresie, ale panuje tam trochę dziwna atmosfera :/
     
  18. olgierd792

    olgierd792 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2012
    Posty:
    533
    Browary:
    37
    Miasto:
    southampton-gliwice
    Motocykl:
    bmw r1200gs mz baghira
    motocykl gasl na wolnych obrotach ,ale jak juz wspomnialem nie zawsze ,i szarpal przy wyszzszych .Jak oddalem go do bmw to stal tam dwa tygodnie i nie mogli dojsc tego czemu tak sie dzieje ,robili jazdy probne w roznych waronkach pogodowych i czasami im gasl aczasami bylo ok ,i to w sumie byl moj pomysl zeby sprobowac wymienic tps ,ktory wymienili i problem znikl.Oczywiscie byl to czysty przypadek ze udalo mi sie natrafic na taki pomysl (dzieki youtube) bo z mechaniki jestem noga
     
    Cefa lubi to.
  19. Atomek

    Atomek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 30, 2009
    Posty:
    626
    Browary:
    186
    Miasto:
    Hinckley
    Motocykl:
    Tiger & Tenere
    Kot, proszę napisz po wszystkim dokładnie co i jak, nie pomogę w diagnozie raczej, ale śledzę z ciekawością. A czy objawy pokazały się nagle czy stopniowo, sorry jeżeli już pisałeś a nie doczytałem.
     
  20. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    hehe, to już się robi opera mydlana :D
    stawiam na to, że objawy pojawiły się nagle, wszystko na raz w wyniku jednej usterki, wtedy, gdy padł regulator i (hipoteza) coś strzeliło od za wysokiego napięcia

    ale przy moim normalnym trybie jazdy miałem tylko gaśnięcie na 6. biegu przy 5kprm, reszta objawów wyszła później, gdy zacząłem go testować na różne dziwne sposoby (np. manetka w trybie zero-jeden). stawiam jednak na to, że wszystko to było od początku
    --- Post updated ---
    ciąg dalszy opery mydlanej:

    1. filtr paliwa zmieniony

    2. halle zmienione

    3. stopka boczna - nie wiem, jak ugryźć ten temat, wtyczka jest 3 pinowa, powiedzmy, że A, B i C. AB ma przejście od stopki złożonej do połowy rozłożenia, później brak przejścia AB. AC odwrotnie, brak przejścia na złożonej i jest przejście na pinach po przekroczeniu stopką połowy zakresu. BC ma przerwę cały czas z wyłączeniem środkowego momentu ruchu stopki, wtedy jest przejście. Nie, nie wiem jak to zmostkować ;)

    4. przyszedł wreszcie "komp diagnostyczny", w praktyce jest to urządzenie z wyjściem OBD2, które podłączam do złącza diagnostycznego moto. Urządzenie wysyła sygnał bluetooth do smartphona, gdzie mam app "motoscan". Mogę monitorować różne rzeczy, także w czasie pracy moto, ale jak dla mnie nic z tego nie wynika, czy też wartości się zmieniają i wyglądają na prawidłowe. Wykaz tego, co jest mierzone poniżej:

    napięcie AQ,
    temp. powietrza (w Voltach i stopniach celsjusza),
    temp. silnika (również w V i C),
    napięcie na lambda,
    DKP (????),
    ciśnienie atmosferyczne,
    obroty silnika,
    injection duration (mierzone w ms),
    spark-advance angle (kąt wyprzedzenia zapłonu?)
    closing time (też w ms)
    Dwell angle (???)

    5. kody błędu wyskakują 2 i oba dotyczą czujników halla, nie ma ich w czasie pracy silnika. wydaje mi się, że gdzieś znalazłem informację, że te kody błędów mogą wyskakiwać, że to nic niepokojącego, nie wiem, czy to prawda.



    problem oczywiście pozostał :(
    --- Post updated ---
    Nie wiem, może uznacie to za głupi pomysł, ale przymierzam się do kupienia ECU do mojego modelu. Nowy jest oczywiście absurdalnie drogi, ale mam "znajomego" z używką. Znajomy jest niestety w PL, więc podjechanie na podmianę (żeby sprawdzić) będzie droższe niż kupienie i wysyłka.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!