silnik przerywa (bmw r1150r)

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez kot, Wrzesień 7, 2019.

  1. Cefa

    Cefa Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 5, 2010
    Posty:
    689
    Browary:
    133
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    Gelände/Straße 1200 Adventure
    ignition coil tester £10
     
  2. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    842
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Komputer diagnostyczny (do chyba za dużo powiedziane) już zamówiony, nieduży wydatek, ale pewnie i tak nic nie znajdzie.
    Skupię się teraz na obadaniu całej elektryki. Ale to pewnie w weekend niestety.

    Zastanawia mnie jednak, które rzeczy dadzą takie objawy. Będę sprawdzać, ale nie wydaje mi się np.,
    - żeby otworzenie stopki na biegu zerowało obrotomierz
    - Podobnie z cewkami, poza tym mam 4 świece, 2 na cewkofajkach, 2 chyba na zwykłej cewce i fajkach, więc awaria jednej cewki / cewkofajki nie powinna nawet przerwać pracy obu cylindrów
    - a co z czujnikiem halla, załóżmy, że to on (obejrzałem go dzisiaj dokładniej, wszystkie kable wyglądają bardzo świeżo i ładnie), czy jego chwilowa awaria może tak zadziałać?

    Na razie motocykl złożyłem do kupy, odpala, więc trochę nim pojeżdżę, potestuję oraz, tak jak mówisz, ustawię na centralce, na biegu i będę majtać wszystkimi kablami. Obym coś znalazł.
     
  3. Darkbass

    Darkbass Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 22, 2018
    Posty:
    326
    Browary:
    254
    Miasto:
    Havant
    Motocykl:
    GSA1200 HDS1200
    Takie tam o hall sensor może pomoże
     

    Attached Files:

  4. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    842
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Mały update:
    Usterka ma (lub wydaje się mieć) związek ze stopniem otwarcia przepustnicy.
    Gdy odkręcę gaz trochę tylko, tak że wskazówka obrotomierza idzie powoli, problem nie występuje i da się przekroczyć 5k rpm,
    Gdy odkręcę gaz bardziej, agresywne przyspieszanie zatrzymuje się przy 5k rpm, silnik gaśnie w sposób opisywany już wcześniej.

    To samo dzieje się na biegu 6., i 5., na 4. wyraźnie czuć, że muszę przyspieszać dużo agresywniej, żeby wystąpił ten efekt.

    Przypuszczalnie na niższych biegach też tak jest ale wymaga to dużo ostrzejszej pracy manetką gazu.
    --- Post updated ---
    kolejny update:
    moto na centralce, odpaliłem, przebiłem biegi do 6. i gwałtownie rozkręciłem go do 5k rpm i więcej. Efekt nie wystąpił.
    Pytanie: jaka jest różnica między takim testem a jazdą? Chyba tylko obciążenie. Czy to może oznaczać niedostateczny przepływ paliwa?
     
  5. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3941
    Browary:
    3395
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    jak otwarcie przepustnicy to tps ale przerwa w tps nie zgasila by motocykla - slepy kierunek moim zdaniem (podkreslam ze to jest mojje wydaje mi sie)
    moim zdaniem to bardziej kwestjia wibracji. moze raczej te kable lub kostki pognite. ja bym go postawil na centralce z biegiem wbitym i powoli ruszal kablami.
    a zobacz jeszcze czy np bocxna stopka nie ma na tyle juz slabej sprezyny ze tylko lekki naparcie na nia w dol nie wywola zgaszenia motocykla.
    ja bym sie nie szedl w kierunku pozycji przepustnicy. ale daj znac co tam znajdziesz .:)
     
  6. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    842
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    A co myślisz o paliwie? By wtrysk działał pompa musi zbudować ciśnienie, jeśli pompa nie jest w stanie dać dość dużo paliwa, ciśnienie spada.
    Mogłaby być wina pompy, jak i zwyczajnie zapchanego filtra paliwa.
    Przy wolnym rozpędzaniu pompa dawała radę, przy nagłym rozpędzaniu zapotrzebowanie na paliwo było zbyt duże. A na postoju (przy rozpędzonym silniku i na biegu) nie było obciążenia, więc paliwa potrzeba mniej.
    Co powiesz to takiej hipotezie?

    Stopka chodzi ładnie, sprężyście i gasi dopiero gdzieś w połowie drogi.

    Kablami trochę ruszałem, ale jeszcze i ten temat pomęczę.
     
  7. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3941
    Browary:
    3395
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    wiesz teoretycznie we wtrysku pompa zawsze daje tyle samo czyli tyle ile trzeba do maxymalnego poboru a zawor zwrotny upuszcza nadmiar przy malym poborze.....mozna zalozyc ze uklad malo daje ze filtr paliwa (wiesz ze bmw ma filtr w baku na lini wysokiego cisnienia nie jak wiekszosc jsponnji tylko koszyk przed pompă)wymienic filtr zawsze nie zaszkodzi ....no wiesz moze .....ale ja sie trzymam tego ze obrotomierz gwaltownie gasnie a to mi nie pasuje do paliwa.....ja staram sie zawsze laczyc ze soba wszystkie anomalji do awarji a obrotomierz wskazuje na elektryke ewidentnie o ile jest jak mowisz. ta MI SIE WYDAJE .ale moze sie myle.
     
  8. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    842
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    też mi się nie wydaje, przyznam :(
    --- Post updated ---
    Już się w tym pogubiłem...

    Wcześniej testowałem przy moim sposobie jazdy, powiedzmy: spokojnym, dzisiaj zacząłem odkręcać manetkę w przeróżny sposób i na różnych biegach. Co się okazało:

    przy spokojnej jeździe odkręcam manetkę na full-open (albo ew. prawie) i po sekundzie przyspieszania nagle gaśnie w typowy sposób; Przy takim traktowaniu problem występuje również przy dużo niższych obrotach.

    trochę to zmienia obraz rzeczy.
    TPS? Fajkocewki?

    Czy jazda z ładowaniem 13-17V mogła coś uszkodzić poza samym AQ (który akurat jest dobry)? Bo obie sprawy wyszły razem, problem ładowania znalazłem przy okazji badania, dlaczego mi przygasał w trasie.
     
  9. Wojtas gsa

    Wojtas gsa Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 18, 2017
    Posty:
    87
    Browary:
    108
    Miasto:
    Swindon
    Motocykl:
    r1200 bmw gsa
    Małem podobny problem swego czasu w gs 1200 mianowicie na wolnych obrotach chodził w miarę dobrze trochę obroty falowały.Podczas spokojnej jazdy było wszystko w porządku problem się pojawiał gdy gwałtownie odkręciłem manetkę gazu np.podczas wyprzedzania.Motór gubił zapłon i szarpał łapiąc go z powrotem.Winowajcą okazała się fajko cewka nie sprawdzałem która po prostu wymieniłem obydwie.Proponował bym dorwać kogoś kto ma takie same fajko cewki i zamienić do przetestowania jeśli będzie gitara to póżniej wyeliminować tą wadliwą cewke aby nie pchać się w koszty.
     
  10. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3941
    Browary:
    3395
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    no ale ze jak ze padly cefkofajki na oby cylindrach wszyskie cztery na raz? bo ja rozumiem ze u kolegi motor kompletnie gasnie na moment a nie traci moc bo pracuje tylko na jednym cylindrze ? to alobo tak albo tak bo jak gasnie kompletnie to w awarjie wszystkich cefkofajek szczerze watpie.... chyb ze nie gasnie ....
     
  11. Wojtas gsa

    Wojtas gsa Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 18, 2017
    Posty:
    87
    Browary:
    108
    Miasto:
    Swindon
    Motocykl:
    r1200 bmw gsa
    Nie wiem Komar odpisałem bo kolega w ostatnim poście wymienił objawy,które ja miałem. Wymiana fajek pomogła.Pewnie przyczyna będzie bardzo błaha aż sam jestem ciekawy.
     
  12. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3941
    Browary:
    3395
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    ja tez no zeby ta szwecja byla blizej george green to az bym podjechal w gosci....zawsze mnie wkrecajă te sagi warsztatowe tutaj i gryze paznokcie. w oczekiwaniu na szczesliwy final....szkoda ze tak zadko ludzie konczą. tematy.
     
  13. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    842
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    świece są 4 ale fajkocewki tylko dwie, pozostałe 2 świece są jakieś pomocnicze (to nawet inny typ świecy jest) i one są na zwykłych fajkach, cewkę może mają wspólną gdzieś, nie wiem gdzie

    też już słyszałem, że niby od jednej fajkocewki takie problemy przy odkręcaniu, ale to by było, cholera, dziwne...
    fajkocewki obie działają poprawnie na niskich obrotach, silnik chodzi wyraźnie gorzej po odłączeniu jednej z nich (choć chyba nadal chodzi na oba cylindry, bo przecież jest jeszcze ta dodatkowa świeca...), ale przecież nie gaśnie.

    problem jednak nie jest z obrotami samymi, a z gwałtownym odkręcaniem manetki, bo wolno odkręcając mogę dojść w górny zakres obrotów.

    nie mam pojęcia jak działa taki tester fajko-cewki, był tu zalinkowany wcześniej, ale w warunkach postojowych moto chodzi dobrze, więc tester chyba nic nie wykaże, prawda?

    może zwyczajnie kupię sobie fajkocewkę i wstawię w jeden gar, nie pomoże, to przełożę do drugiego, jak nie pomoże, to sprzedam i kupię litr wódki :confused:
    --- Post updated ---
    Zamówiłem 2 fajkocewki. Jak to nie to, to mam 60 dni na oddanie towaru, może się uda. A tak czy siak, coś się wyjaśni. Temat zawieszam na parę dni. Odezwę się, jak przetestuję bike'a na nowych cewkach.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!