Regulator rectifier w CBR 600 fs 2002

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez arthemide, Marzec 31, 2013.

  1. wrobel

    wrobel Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    2375
    Browary:
    15
    Miasto:
    Oxford/Surrey
    Motocykl:
    Coming soon.
    Gabiku, ja i sie obrazac? Nie wiem co bys musial zrobic zebym sie obrazil- nawet danie w morde nie pomaga :lol::lol:
     
  2. gabik

    gabik Motorynek Kat

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5553
    Browary:
    534
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    Prawdziwy katolik ;)
     
  3. arthemide

    arthemide Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 17, 2011
    Posty:
    993
    Browary:
    0
    Miasto:
    Streatham Common Londyn
    Motocykl:
    CBR 600 RR
    Wymienilam wiazke, przeczyscilam kostki ze sniedzi, ale dzis znowu zapalila mi sie kontrolka F1 oswiadczajaca, ze cos nie tak z master switch albo z kablami. Nie rozumiem, albo inaczej - nie bardzo wiem co kontroluje master switch, tylko tyle, ze motorowi spadaja obroty na jalowych ponizej 800 rpm, kiedy normalne sa ok. Motor jezdzi, troche mu jakos ciezej, ale nie gasnie podczas jazdy ani postoju na swiatlach. Po rozgrzaniu silnika jalowe sa ok - 1,1k rpm. Po zrestartowaniu silnika, kiedy jest rozgrzany jazda, F1 nie zapala sie ponownie.

    Co powoduje zapalanie sie tej kontrolki?

    Wczoraj kupilam niesamowicie okazyjnie NOWE throttle body bank z wtryskami za (!!!!) 20F. Zamierzam go wymienic, moj ma zdrapane silikonowe uszczelki na przepustnicach, ktos z poprzednikow chyba myslal, ze to brud...
    Czy to pomoze rozwiazac problem? Nie znam sie na tym jak to wszystko dziala, wiec prosze o potlumaczenie.
     
  4. milemar

    milemar Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2018
    Posty:
    57
    Browary:
    27
    Miasto:
    Belfast
    Motocykl:
    CBR600 F4i
    Odkopie trupa.
    Mam problem z ładowaniem akumulatora w CBR600F4i z 2001r
    Akumulator się ładuje więc nie było testów napięcia, oprócz tego iż po powrocie do domu już motocykla nie odpaliłem.
    Odłączyłem dwie kostki, 3-pinową łączącą alternator oraz 6-pinową łącząca regulator napięcia.
    Obie kostki były w środku brudne. Wyczyściłem ile się dało.
    Jedynie co mnie martwi to stan wtyczki od strony alternatora - plastik przy środkowym pinie jest jakby przypieczony:

    kostka_alternatora.JPG

    Nie wiem czy ta kostka taka już byłą dużo wcześniej gdyż poprzedni właściciel wspominał o wymianie R/R na wytrzymalszy.
    (W czwartek dobiorę się do niego od strony prawej, gdyż już dzisiaj czasu nie było).
    Zmierzyłem opory między uzwojeniami i wyszły identyczne: 0.4 Ohm.

    Przyszedł czas na R/R.
    Na YT znalazłem test "na diodę":



    Wartości są .532 .568 .570 oraz w druga stronę .564 .569 .576.
    Nieznacznie się różnią i nie wiem czy to normalne czy nie. Niech wypowie się ktoś bardziej obeznany.

    Wszystko zostało złożone do kupy i test napięciowy odbędzie się prawdopodobnie w czwartek bo aku leży i jest traktowany Oximiserem 3X.
    Po naładowaniu akumulatora przeprowadzę test czy gdzieś nie ucieka napięcie wg serwisówki:

    uciekanie_napiecia.jpg

    Jeszcze szybkie pytanie co do testu napięć alternatora.
    Czy dobrze rozumiem, że odpalam motocykl z rozłączoną kostka 3-pinową od alternatora i mierzę napięcie prądu zmiennego między każdym uzwojeniem?
     
  5. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3850
    Browary:
    3272
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Co do alternatora to zmierz jedynie czy uzwojenia maja jakie kolwiek polaczenie z masa pojazdu wszwlkie wskazania omomierza imne niz nieskonczonosc oznacza ze altrrnator splonal bo one nis powinny miec pfzejscia na mase. Te kostke , o ile alternator jest ok proponuje cie od razu wywalic , przegrzane konektorki traca sprezystosci i zadne ich czyszczenie i doginanie nie zwroci im mlodosci. Wywal zamien nA nową lub najlepiej pomin kostke i zlutuj kable.
    Pomiar tak jak mowisz mozesz zmiezyc wyjsciowe mapiecia trzech faz , czemu nie , ale najwazniejsze to finalny pomiar ladowania na aku , pomiar roba zawsze NA zapalonych swiatlach i wynik 14.7 -14.9 z dodaniem gazu bedzie ok.
    Na koniec po raz1002347593 powtazam zeby zrobic pomiar spadkow miedzy plusem aku a plusem na reglerze i analogicznie na linji minus.
    Ps. Ten pomiar z serwisowki z amperomierzem i odlaczonym konektorem aku to raczej przyda sie gdyby motocykl nie odpalal po nocnym postoju np bo cos pobiera z aku na wylaczonym moto.
     
    milemar i CezaaR lubią to.
  6. milemar

    milemar Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2018
    Posty:
    57
    Browary:
    27
    Miasto:
    Belfast
    Motocykl:
    CBR600 F4i
    Dzięki @komarecki za odzew. Nie ukrywam, że właśnie na twoją odpowiedz czekałem.

    Teraz pare pytań laika elektrycznego:

    Czyli mierzę omomierzem opór między każdym z 3 pinów alternatora a np. kablem (-) od aku, tak? Tu powinna być nieskończoność.

    Ten pomiar ma być przy włączonym moto i mam mierzyć napięcie (V DC) między plusem na akumulatorze a linia plus na kostce regulatora. Później pomiar powtórzyć między minusem na aku a minusem na kostce od R/R? Dobrze zrozumiałem?

    Kostkę wywalę tak jak piszesz i połączę przewody na krótko.
     
  7. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3850
    Browary:
    3272
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    1.moze byc tak jak mowisz. Tyle ze jesli wyjdzie jakies przejscie na jednym z konektorow to bedzie on idsntyczny na pozostaalych wiec reasumujac pomiar przejscia na jednym konektorku wystarczy....ale zrob na trzech jak sie bawic to sie bawic :)
    2.bardzo dobrze zrozumiales welldone. Dodam tylko ze motor zapalony swiatla wlaczone (zawsze zwiatla przy pomiarach ladowania-uklad ma byc obciazony) i jak moge doradzic to miernik po stronie reglera podlaczyc jak najbljzej reglera. I teraz wszelkie wyniki to voltomierzu ponad 0 to twoja strata do 0.1 v mozna jeszcze przelknac sprawe . Ale powyzej pokusil bym sie o usowanie strat. Xdaza sie ze sa straty do 0.5 na kazdej z linji a panie volty nie sa po to by je trwonic na ogrzewania swiata :D
    Okraszam wypowiedz fota z wczoraj którą nadesłał mi forumowy znajomy ;) tak dodaje dla estetyki strony :D
    IMG-20190611-WA0007.jpg
    Ps. Tak tylko na wszelki wielki co do punktu 2 oczywiscie pomiar robisz gdy regler jest podlaczony do motocykla i aku tez wpinazz sie tylko miernikiem do kabli. Bron panie boze zeby odlaczac +/_ od reglera na pracujacym silniku , bardzo niebezpieczne dla ukladu bo prowadzi do ,,rozbiegania" ukladu. Regler zawsze musi miec stale polaczenie z pojemnoscia baterji dla tego wlasnie plus na nim nie jest odlączany stacyjką.
     
    #67 komarecki, Czerwiec 12, 2019
    Ostatnia edycja: Czerwiec 12, 2019
    Rob, milemar i CezaaR lubiąto.
  8. milemar

    milemar Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2018
    Posty:
    57
    Browary:
    27
    Miasto:
    Belfast
    Motocykl:
    CBR600 F4i
    Dobra, ciąg dalszy pomiarów.

    Sprawdzenie alternatora czy ma przebicie do masy: nie występuje.

    Akumulator naładowany. Podłączony i odpalam moto.
    Bieg jałowy 12.32 - 12.33 V. Podkręcenie obrotów podnosi do 12.6 V

    Napięcia między uzwojeniami:
    Na biegu jałowym - 20 V
    Powyżej 5 tyś - 50 V

    Zakładam iż alternator jest ok.
    Co z napięciem ładowania? Jest OK?
    --- Post updated ---
    Dodam dziwną rzecz, którą zauważyłem.
    Drugi raz podszedłem do motocykla i zmierzyłem ponownie i na biegu jałowym pojawiło się ładowanie 13-14 V.
    Jednak spadło gdy obroty silnika wzrosły powyżej 5 tyś.

    Zachowuje się tak, że po włączeniu ładuje wyższym napięciem, później przy przekroczeniu pewnych obrotów napięcie spada do 12.3 - 12.5 i nie wzrasta nawet po obniżeniu obrotów.

    Nie wiem co mam już myśleć. Szukać R/R? Jeśli tak to szukać oryginalnego Hondy czy jakiś zamiennik. Jak zamiennik to jaki?
     
  9. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3850
    Browary:
    3272
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Regler do wywalenia.
    Co do tega jaki to ja zawsze sugeruje ze lepiej uzywany orginalny jak nowy chinol ale ludzie mają te taniochy z ebaya i dziala im.....twoj wybor.
    Ladowanie ma byc no min 14.5v
     
    milemar i CezaaR lubią to.
  10. milemar

    milemar Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2018
    Posty:
    57
    Browary:
    27
    Miasto:
    Belfast
    Motocykl:
    CBR600 F4i
    nie chodziło mnie o to czy chiński, tylko o to, że czytałem iż ludzie montują z suzuki czy z R1 nawet bo sa wytrzymalsze...
     
  11. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3850
    Browary:
    3272
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Wiesz co ja sobie kiedys zakladalem to co mialem pod reka i dzialalo ale nie wiem czy bym polecal takie mieszanie. Zaloz orginal , daj obejscie do aku ...jak ci sie chce dodaj wentylator do chlodzenia i ladowanie mozesz skreslic z listy zagrozen.
     
  12. milemar

    milemar Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2018
    Posty:
    57
    Browary:
    27
    Miasto:
    Belfast
    Motocykl:
    CBR600 F4i
    Będę szukał więc... ale widzę ze na Ebay'u to wysyp jakiś nowych i tanich - wiec zakładam, że to szajs z Chin.
     
  13. Subby

    Subby Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2017
    Posty:
    79
    Browary:
    44
    Miasto:
    Londyn, Colliers Wood, CR4
    Motocykl:
    CB600F Hornet
    Kup 'oryginal' ktory bedzie za 60funa a przyjdzie dokladnie z tej samej fabryki co "szajs z Chin"
    Czy wy naprawde myslicie ze w Chinach na wsi jakis chinczyk w garazu z lutownica siedzi i z odpadkow je robi? Tam jest za duzo elementow do skopowania, odlanie samej formy to juz mala manufaktorka, pozniej diody - to mozna na sztuki kupic, a pozniej zalac zywica. Oni to albo po kieszeniach z fabryk wynosza, albo dzienna zmiania robi dla Hondy a nocna do sklepika kierownika.

    Ja tam kupilem Chinczyka bo mi sie spieszylo za £35, akurat gosc co kontenery sciaga z Chin mieszka mile odemnie, a druga sztuke " na zapas" z chin £20 - 10dni czekania.
    Poki co jezdze na pierwszym "szajsie"
     
    milemar lubi to.
  14. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3850
    Browary:
    3272
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    ........
    Tak ............
    ..........no
    Jedyne co tylko powiem ze w moim przypadku gdy mialem doczynienia z tym chinskimi z popolodniowej zmiany co to je kupilem nowe z ebaya za 10-20 f to to ze owszem dzialaly ale zawsze ,,wstawaly "z pewnym opoznieniem tzn motor na wolnych obrotach nie ladowal tzn byl ma pograniczu zalączenia a natomiast jak kupowalem uzywane te z porannej zmiany to bylo ok ALE ja tak mialem moze to przypadek no i poza ta nie dogodnoscia , dosc spora dla mnie bo jezdze caly dzien sporo w miescie i sporo stoje wkorkach , to poza tym to dzialaly ok. No wiec ja wole te z porannej zmiany
     
  15. milemar

    milemar Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2018
    Posty:
    57
    Browary:
    27
    Miasto:
    Belfast
    Motocykl:
    CBR600 F4i
    @Subby przekonałeś i zamówiłem tani nowy. Zobaczymy co z tego będzie.
    --- Post updated ---
    No i zamiennik chiński dzisiaj został dostarczony. Szybkie wykorzystanie okienka słonecznego zanim mnie deszcz na koniec nie złapał.
    Zainstalowałem nowy. Przedłużyłem trochę przewody do alternatora, coby łatwiej było to wszystko poskładać.
    Chwila prawdy i...

    Napięcie akumulatora przed uruchomieniem: 12.71 V
    Po uruchomieniu silnika, podczas ssania: 14.24 V
    Po spadku obrotów do jałowych 1300: 14.21-23 V
    Po podniesieniu obrotów powyżej 5000: stałe 14.20 niezależnie czy jest to 6 czy 7 czy więcej.

    Przeszczep uważam za udany.
    Zamówię jeszcze jeden. tym razem z Aliexpress coby leżał sobie na "w razie Wu".

    Dziękuje wszystkim za pomoc.
     
    Subby lubi to.
  16. Subby

    Subby Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2017
    Posty:
    79
    Browary:
    44
    Miasto:
    Londyn, Colliers Wood, CR4
    Motocykl:
    CB600F Hornet
    No i git. Napiecie sie bedzie zmieniac w zaleznosci od stopnia naladowania akumulatora, poki jest powyzej 14v jest dobrze, moj na wolnych obrotach puszcza tylko 13.6v ale w niczym to nie przeszkadza.
     
    milemar lubi to.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!