R1 zniszczone kolo - luz na lozysku, przez nieoryginalny spacer, void gwarnacji

Temat na forum 'Sporty Motocyklowe' rozpoczęty przez Subby, Listopad 14, 2020.

  1. Subby

    Subby Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2017
    Posty:
    265
    Browary:
    162
    Miasto:
    Londyn, Colliers Wood, CR4
    Motocykl:
    Aprilia Shiver 750
    Pisze temat w imieniu kolegi:

    R1 Rok 2020, 5000mil przebiegu, objawy luz na lozyskach tylnego kola, lozyska wymienione, po powrocie do domu sprawdzenie 'recznie' czy wszystko OK, nadal luz, powrot do serwisu.
    Diagnostyka, mijaja dni, serwis odpisuje z powodu podrobek spacera hub [chyba tak to sie nazywa , dziura w kole] sie wyrobila i nie da sie tego naprawic, kolo do wymiany, gwarancja na kolo utracona, wlascieciel musi kupic nowe.
    Spacer faktycznie jakis z guwnolitu, serwis przeslal zdjecie wrac z waga [2x lzejszy od oryginalnego]

    Pytania
    Czy kola z magnezu sa naprawde tak -'miekkie' aby dziura sie wyrobila?
    Czy da sie takie kolo "przetoczyc" i wsadzic wieksze lozyska czy lepiej przy takich maszynach nie grzebac, wlasciciel bedzie raczej zamykac budzik.

    Bardzo dziwna sytuacja bo nikt nie wiem kto, kiedy i gdzie ten spacer wymienil/podmienil na nie oryginalny
    - ta podrobka nie jest ze stali a jakiegos lekkiego aluminium,
     
  2. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    5067
    Browary:
    2633
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Moto jest 100 na gwarancji
    Oddać go do miejsca zakupu, bez gatki
    Itp

    Co do koła może, być Poprostu wadliwe
    Moglo być uderzone, mogło spać itp.
    Nie słyszałem aby ktoś koło toczył koła takie od motory ( w szkole miałem praktyki na dużym zakładzie i były tam maszyny, duże tokarki ale nie widzę tego jsk by to koło miało być zamontowane w łożu tokarki.


    Rada jest prosta
    Sprzedać
    Kupić Zzr1400 performance :kissingheart:
    --- Post updated ---
    Ten Chłop na kole jedzi?
     
  3. Buszek

    Buszek Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2015
    Posty:
    2463
    Browary:
    1600
    Miasto:
    Kirkcaldy
    Motocykl:
    Triumph speed four
    Może nie do tematu ale odnośnie gwarancji, walić gdzie się da nawet do głównej siedziby. Mój brat miał problem co prawda z autem kupił kie sorrento od dilera z salonu z gazem. Padł silnik kia się wypięła ze niby gaz nie montowany oryginalnie, co się okazało diler dał do zamontowania kilka egzemplarzy w tym ten, pomogło pisanie do głównej siedziby kia, tylko to sytuacja z Niemiec nie wiem jak tutaj ;)
     
  4. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1647
    Browary:
    978
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Mało widziałeś jesli chodzi o duże tokarki w takim razie

     
  5. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    5067
    Browary:
    2633
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Toczyliśmy bębny o średnicy 1300mm...

    Tylko ścianka miała grubość chyba 20mm
    I wspawywalo się takie krzyżaki by siła nacisku szczek przy mocowaniu nie naruszyła struktury.

    Z reguły te koła z najnowszych bajków są delikatne
     
  6. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1647
    Browary:
    978
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    No u szfagra w garażu to raczej nie ogarniesz
     
    CezaaR lubi to.
  7. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5192
    Browary:
    4740
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    To nie musi byc tokarka , skoro juz gadamy nie na temat . Frezarka tez sie ogarnie jak ma sie obrotnice , tylko musi byc precyzyjnie ustawione. Z rok temu pokazywalem tu jak mi powiekszano otwor na simering w karterze silnika i tak to wlascnie bylo robione.
    Btw do tematu to kola nie widzialem ale zazwyczaj japonce malo materialu zostawiaja w kolo gniazda lozyska pewnie nie wiele mozna poszalec.
    Noe jest przekonany ze miekki dystans wplynal by na wyrobienie sie gniazda w kole ale nie widzialem tego na wlasne oczy to sie nie bede upieral ze noe .
     
    CezaaR lubi to.
  8. Kenarf

    Kenarf Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 19, 2013
    Posty:
    112
    Browary:
    81
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda XL1000
    R1 niebieska ? Kolega ma na imie Robert?
     
  9. Subby

    Subby Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2017
    Posty:
    265
    Browary:
    162
    Miasto:
    Londyn, Colliers Wood, CR4
    Motocykl:
    Aprilia Shiver 750
    Nie potwierdzam, nie zaprzeczam ;)
    --- Post updated ---
    Oblookalem pare forum o R1 i ludzie na potege te spacery podmieniaja na aftermarket'y aby podczasz szybkich wymian na torze oryginalne sie nie toczyly po podlodze, bo oryginalne wypadaja, aftermarke'y siedza ciasno i mozna szybko podmieniac kola, 2gi powod to cale 50g mniej.
    Poki co podobnego przypadku defektu kola nie znalazlem. Jakas dziwna sprawa, jakby takie kolo wyslac do Yamachy do expertyzy to moze by cos odkryli, moze jakac wada fabryczna, tylko ten cholerny spacer - sprawa poszla do histori motocykla i kazdy dealer o tym wie.
     
  10. Kenarf

    Kenarf Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 19, 2013
    Posty:
    112
    Browary:
    81
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda XL1000
    Chcialem tylko potwierdzic czy Twoj kolega to rowniez moj kolega czy kolejny przypadek luzu tylnego kola w nowej R1.
     
  11. Subby

    Subby Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2017
    Posty:
    265
    Browary:
    162
    Miasto:
    Londyn, Colliers Wood, CR4
    Motocykl:
    Aprilia Shiver 750
    ten sam,
    Przekopalem fora R1 z dziesiatkami slow kluczowych i nikt z hubem kola nie mial nigdy problemu.
     
  12. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    5067
    Browary:
    2633
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Pora się napić
     
  13. Subby

    Subby Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2017
    Posty:
    265
    Browary:
    162
    Miasto:
    Londyn, Colliers Wood, CR4
    Motocykl:
    Aprilia Shiver 750
    chyba pomyliles tematy :p
     
  14. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    5067
    Browary:
    2633
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Jak jest was już tam trzech, to otwierajcie flasszke i temat się rozwiąże. Jeszcze tam się pewnie szwagier znajdzie


    Czy szwagier zna się na tokarce?
    -Chłopie ja lufe od czołgu toczyłem :D
     
  15. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1647
    Browary:
    978
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Z drugiej strony nie takie rzeczy allen millyard w shedzie robi
     
    CezaaR lubi to.
  16. Subby

    Subby Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2017
    Posty:
    265
    Browary:
    162
    Miasto:
    Londyn, Colliers Wood, CR4
    Motocykl:
    Aprilia Shiver 750
    Zalejemy LockTite'm i "Bedzie Pan zadowolony" takie pomysly gdzies na necie przed chwila znalazlem...
     
  17. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5192
    Browary:
    4740
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Wbijasz lozysko owiniete po obwodzie polowką żyletki i po klopocie .....ja bym tak zrobil....gdybym znow mial 15 lat :)
    Ale czy są jeszcze na swiecie żyletki ?:(
     
    Rob i CezaaR lubią to.
  18. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    5067
    Browary:
    2633
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Ta są. I brzytwy też
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!