Przedni hamulec 'skrzypi'

Temat na forum 'Układ hamulcowy' rozpoczęty przez wasyleek, Marzec 23, 2018.

  1. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    Witam,
    Mam motocykl okolo miesiaca i mam wnerwiajacy pisk / skrzypienie jak stara szafa - tak jakby co obrot kola. Ostatnio zauwazylem ze od 1-10mph skrzypi pozniej juz nie slychac ale jak nacisne na klamke to cisza i wszystko ladnie dziala i hamuje. jak moto postoi chwile ostygnie wszystko to nie slychac skrzypienia. Hamulce byly czyszczone i nowe klocki brembo sinister, zaznacze ze na starych oryginalnch tez byl taki dzwiek. Mechanik powiedzial ze tarcze sa proste i jedyne co mozemy zauwazyc ze prowadnica z lewej strony jest lekko przesunieta. Postanowilismy lekko przesunac na osce i to nic nie dalo... teraz nawet slysze jak skrzypi do ok. 20mph. Po klockach widac ze jeden jest scierany caly jakby dopychany a drugi tylko jakby gora tarla. Oczywiscie kolo nie zrobi jednego obrotu jak podniose i zakrece. Mial moze ktos podoba sytuacje?
     
  2. Konrad

    Konrad Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2013
    Posty:
    1646
    Browary:
    1133
    Miasto:
    SW London
    Motocykl:
    zielony i czerwony
    Po Twoim przywitaniu zakładam, ze jeździsz prawie codziennie bez względu na pogodę. Ja mechanicznie jestem wyjątkowo mizernie uzdolniony ale na Twoi miejscu najpierw postarał bym się zaciski i tarcze dokładnie umyć - duzą ilością cieplej wody z mydłem. Bo to zwykła, wykrystalizowana sol może być po prostu.
     
    just_me i CezaaR lubią to.
  3. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    Zaciski mylem brake cleanerem i mysle ze mechanik tez to przetarl jak i nasmarowal tloczki ktore pracuja bardzo lekko. Byc moze trzeba zestaw naprawczy, ale mowil ze to wszystko wyglada jak nowe a pojecia nie mamy co to moze byc. Te brembo co zalozylem maja troche mniejsza powierzchnie tarcia niz oryginalne i juz widac na tarczy powierzchnie nie uzyta.
     
  4. just_me

    just_me Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 15, 2015
    Posty:
    658
    Browary:
    543
    Miasto:
    West Midlands
    Motocykl:
    najlepszy na swiecie ;)
    Prawdopodobnie odpychacze zaciskowe nie odbijają dokładnie, one są odpowiedzialne za rozwarcie klocków i jeśli jest tam czysto i nie ma żadnych skrzywień to powinno nie wydawać żadnych niepokojących pisków,a już na pewno zatrzymywać koło..
     
  5. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    chodzi prowadnice - bracket calpier? jesli tak to wlansie ten z lewej strony odstaje kilka mm od tarczy w porownaniu do prawego. i po kilku kilometrowej jezdzie lewa tarcza jest lekko ciepla a prawa zimna. w hondzie jej nie maja i kosztuje 180 funtow na zamowienie bez mozliwosciu zwrotu
     
  6. just_me

    just_me Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 15, 2015
    Posty:
    658
    Browary:
    543
    Miasto:
    West Midlands
    Motocykl:
    najlepszy na swiecie ;)
    wp_ss_20180323_0001.png
    jest to coś takiego jak na foto , blaszka która pełni funkcję sprężyny i odbija zaciski po zwolnieniu hamulca...może jest przegrana,przegięta, w każdym razie warto ją zawsze wymienić wraz z całym kompletem,...kosztuje grosze
     
  7. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    powiem ci ze to ostatnio obstawialismy z ziomkiem ale jakos dalismy spokoj. poszukam na necie ile kosztuje i gdzie kupic a wymiana raz dwa. Dzieki, sprobuje i dam znac

    A ze tak spytam gdzie najlepiej szukac i kupowac czesci w UK? wemoto?
     
    #7 wasyleek, Marzec 23, 2018
    Ostatnia edycja: Marzec 23, 2018
  8. Atomek

    Atomek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 30, 2009
    Posty:
    651
    Browary:
    202
    Miasto:
    Hinckley
    Motocykl:
    Tiger & Tenere
  9. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    przymierzam sie do zakupu pad retaining spring i plynu. jedyne co sprobowalem to zamienilem prawa z lewa ta sprzezyne i dalej to samo. moze ktos polecic w okolicy Doncaster/ Sheffield/ Nottingham warsztat zeby sprawdzic 'mikrometrem' tarcze? Chcialbym to wykluczyc badz potwierdzic bo wydaje sie ze to jest wlasnie problem. niby mechanik sprawdzal krzywizne tarcz i mowi ze jest ok, ale na oko to watpie ze zobaczy. Nie ma bicia na klamce tylko tarcza sie lekko nagrzewa i skrzypi ponizej 12mph. jedyne co wyglada dziwnie to ze zacisk jest przesuniety lekko z lewo - jest przesuniety na tym bracket i nie wiadomo czemu.
     
  10. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4532
    Browary:
    2197
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Zakup mikrometr dobry kosztuje 35 pitali z geramanow
    Czemu jest przesuniety lub ktos go przesuwal
     
  11. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    dasz rade podeslac link?

    bity motor czy ktos na disc lock probowal odjechac. ale niby to sie wyklucza bo on nie jest skrzywiony tylko przesuniety, nie wiadomo co go trzyma ze nie pozwala mu wrocic na swoja pozycje? Mechanik swierdzil jedno to nie jest wina kola, tarcza jest prosta, zacisk a w nim tloczki itd sa jak nowe, tylko ten bracket rzuca sie w oczy ze jakos tak odstaje.
     
  12. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5767
    Browary:
    494
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
  13. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4532
    Browary:
    2197
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
  14. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    pod wieczor podesle ile bede mogl jakis filmik, fotki

    taki mikrometr to z pracy moge pozyczyc, mi bardziej chodzi taki zeby krzywizne namierzyc na magnesie i krecisz kolem i widac wychylenia.
     
  15. Jezman

    Jezman Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 16, 2013
    Posty:
    1384
    Browary:
    385
    Miasto:
    Ilkeston
    Motocykl:
    Motorynka,WSK,MZ 150, ETZ 251, Yamaha Drag Star XVS650,Suzuki Burgman 400, Burgman 650 Executive
    Ja to starej daty jestem i podpowiem ci sposób w jaki ja kiedyś bicie tarczy sprawdzałem

    Bierzesz taka opaskę skręcaną (jak przy wężu do chłodnicy) i zakładasz na amora na wysokości tarczy. Wcześniej zakładasz mniejsza taka żeby ci ołówek wszedł w środek. Potem te większa zaciskając na amorku a te mniejsza lekko z ołówkiem tez.
    Teraz ustawiasz tak ołówek względem tarczy żeby prawie jej dotykał i zaciskając mniejsza opaskę blokując ołówek.
    Teraz powoli obracasz podniesione koło i widzisz czy tarcza bije czy nie. Ślad ołówka na niej zaznaczy ci mniejsze gdzie jest skrzywiona.
    Ten sposób nie zmierzy ci bicia w mm tylko pokaże czy jest bicie ogólnie

    Tanio i szybko można to zdiagnozować
    Niektórzy tez używają kawałka kredy do tego.
     
    piwko78 lubi to.
  16. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    Sposob wydaje sie byc dobry, tylko czy mi sie uda to tak odtworzyc ;)

    Wiec tak jak wyprowadzam moto z garazu zimny to nic nie skrzypi badz tez bardzo rzadko. Wczoraj bylem sie przewiezc wrocilem, zmiana ciuchow bo dosc cieplo, podnosnik przod i tyl i ledwo mozna uslyszec cokolwiek, dajcie na maxa glosnosc i slychac troszke bardziej w 0.49 minucie. Wystraczy krotka przejazdka zeby tylko hamulec sie zagrzal to odrazu slychac i jak jade z pasazerem to mam wrazenie ze jakos glosniej skrzypi. Odczuwalne sa lekkie wibracje na kierownicy podczas tego skrzypienia pomiedzy 1-12 mph. Po jezdzie lewa tarcza jest wyczuwalnie cieplejsza ale spokojnie mozna dotknac palcami bez poparzenia. Wystarczy ze moto postoi kilka minut - ostygnie i jest ok. Motor nie skrzypi jak sie go ciagnie do tylu. Dodam ze ocieranie klockow slychac caly czas lecz tak jakby pol obrotu jest wyczuwalnie lepiej a drugie pol jakby cos trzymalo bardziej. Liczba obrotow to jeden pelny do trzech w zaleznosci od mocy. Postaram sie pozgrywac krotkie filmiki z wolnej jazdy ale niestety od kilku dni moj net wysyla tylko 1.6 Mbps gdzie mam ponad 30 Mbps sciagania..
    Trzeba sie wsluchac i mozna wylapac 'skrzypienie' oczywiscie podczas jazdy sa bardzo slyszalne:
    https://drive.google.com/file/d/1MbL-WDRXi0Fk4KbHo65iJYeGxFuVkWCa/view?usp=sharing

    lewy hamulec - tutaj widac przesuniecie bracketa, widoczny odstep pomiedzy tarcza a bracketem:
    https://drive.google.com/file/d/1pBHkG_OgCW92aNTUQ-xVINxUEEyPgTqX/view?usp=sharing

    prawy hamulec - widac ze tutaj siedzi ciasno:
    https://drive.google.com/file/d/16YP7VCE8-PzXwGzDq0rnKDd-6g8pvoic/view?usp=sharing

    Spotkał się ktoś z podobną usterką?
    --- Post updated ---
    Ma ktoś jakieś typy?
     
    #16 wasyleek, Kwiecień 21, 2018
    Ostatnia edycja: Kwiecień 21, 2018
  17. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5767
    Browary:
    494
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
    Ciezko zrozumiec o co ci chodzi. Moze zaznacz strzalkami.
    Masz na mysli przerwe miedzy tarcza a kolem? Czy to jest cien tylko?
     
    #17 xxtreme, Kwiecień 21, 2018
    Ostatnia edycja: Kwiecień 21, 2018
    CezaaR lubi to.
  18. wasyleek

    wasyleek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Marzec 23, 2018
    Posty:
    30
    Browary:
    6
    Miasto:
    Worksop
    Motocykl:
    CBR FA 600 '12
    tutaj filmy robione na szybo 2 km przejazdzki z uzyciem hamulca przedniego i lewa tarcza ciepla a prawa chlodna..

    https://drive.google.com/file/d/1cXE7_WYMKHNHrI7hizzutcdtZ2RfT052/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/1ZZMsTd93yMFIWKvTpod0G6YK69FI-zIi/view?usp=sharing

    I tutaj zaznaczone miejsce pomiedzy 'bracket' (prowadnica) a tarcza. Ale ostatnio pojedzilem troche i poogladalem inne takie same CBR-ki i kilka mniej wiecej tez mialy takie odestepy, dal mnie to wyglada na krzywa tarcze bo nie skrzypi caly czas tylko mniej wiecej co pol obrotu - bicia na klamce nie ma i zacisk podczas jazdy siedzi normalnie i klamka dosc twarda i hamuje ladnie.

    https://drive.google.com/file/d/179_D1BsPp5mElSUM92AYbI1R2_cQYTGX/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/1MbG1700qWUOdgJCbyq83E7Y0lYjIfE7e/view?usp=sharing
     
  19. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5767
    Browary:
    494
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
    Ok, teraz to jasne. Moze byc krzywa tarcza jezeli ten dystans sie zmniejsza. Ale to latwo zauwazysz patrzec I krecac kolem.

    Nie wiem czy tak jest w twoim sprzecie ale w wielu innych sa podkladki miedzy laga a bracketem/zaciskiem. Nic tam nie zapomniales wlozyc? Jak duza jest przerwa po drugiej stronie tej tarczy ?
    --- Post updated ---
    A drugie, tarcze masz ''pol plywajace'' I jezeli nie maja wystarczajacego luzu na nitach (od brudu) to moga sie ustawic minimalnie tak, ze moglo by sie wydawac, ze sa krzywe. Sprobuj je wyczyscic.
     
  20. Remy

    Remy Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 31, 2009
    Posty:
    579
    Browary:
    143
    Miasto:
    HELLSBY
    Motocykl:
    Kawasaki z1000sx

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!