Problem z ładowaniem

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez Slawcbr, Październik 31, 2017.

  1. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    387
    Browary:
    60
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Dzisiaj po naładowaniu aku (optimate 4) przejechałem się na trening i z powrotem. Do gniazdka zapalniczki miałem podłączony voltomierz kupiony na ebayu(porównałem z elektronicznym woltomierzem i jest dokładny). Zanim uruchomiłem silnik napięcie było na poziomie 12.7-8V, po uruchomieniu silnika i jak stałem na światłach 13.7V i podczas jazdy max. 14.1V.

    Po powrocie do domu sprawdziłem ładowanie pod obaciążeniem tzn. włączone długie światła i ok. 5k obrotów. Napięcie było max.13.7-8V.

    Alternator
    Odpiąłem kostkę 3P od regulatora napięcia i zrobiłem pomiary jak w serwisówce hondy- pomiędzy 3 -ma końcówkami w kostce było ok. 0.5 Om, czyli mieści się normie. Następnie sprawdziłem każdą z tych trzech + uziemienie (rama moto o ile to ma znaczenie) i nic nie wskazało, czyli też niby ok.

    Regulator napięcia
    Odpiąłem też drugą kostkę 2P i napięcie pomiędzy zielonym i czerwonym było takie samo jak w aku, czyli tez ok. Później sprawdziłem "continuity" pomiędzy zielonym(-), a ramą i nic nie wskazało(żadnego dźwięku), a powinno.

    Czy jeżeli mam podłączyć końcówkę voltomierza do "ground" to rama motocykla wystarczy?
    Czy brak dzwięku przy sprawdzaniu continuity to oznaka wadliwego regulatora napięcią?

    Żadna z końcówke nie jest nawet lekko osmolona.
     
  2. Buszek

    Buszek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2015
    Posty:
    993
    Browary:
    415
    Miasto:
    Datchet
    Motocykl:
    Triumph speed four
    Sprawdź kable do alternatora idące, mialem kiedyś podobna akcje nie ladowal i okazało się ze kable zaśniedziały i problem był podczas jazdy. Mi jak PSL regulator to po odłączeniu go od ramy miałem wypalona mała dziurkę z tej strony przy ramie ;)

    Tak ramą motocykla wystarczy
     
  3. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    387
    Browary:
    60
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Kable i końcówki wyglądały ok. Na wszelki wypadek powtórzę jutro całą operację.
     
  4. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    782
    Browary:
    88
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    ale co ty chcesz? owszem, wszystkie internetowe podpowiedzi mówią, że napięcie na AQ w moto powinno być w granicach 14,5V, ale przy zapalonych światłach 13,6 jest w zasadzie do przyjęcia.
    Mam tak w aucie i tak samo wygląda to w mojej hondzie cbr1100 xx, napięcie (przy zapalonych światłach) jest właśnie 13,6V; motocyklem jeżdżę już drugi sezon, ponad 15kkm (nie pamiętam dokładnie) i nigdy nie musiałem go doładowywać.
    widzę, że moto masz "zbliżony" do mojego, więc może OK, może ten typ tak ma???

    przyznam, że nie wiem, jakie jest napięcie bez świateł, bo pomiar biorę z voltomierza podłączonego na stałe pod światła mijania; podobnie mam w aucie, ale bez świateł chyba też nie będzie aż 14,5, tylko może 13,9-14,1????
     
  5. Grzesiek yama

    Grzesiek yama Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 27, 2017
    Posty:
    138
    Browary:
    89
    Miasto:
    Londyn, swanley
    Motocykl:
    BMW R1200GSA,XJR1300sp, YZF 600R
    Szczerze mówiąc to też mi się wydaje że wszystko jest ok, zawsze po załadowaniu prostownikiem pokaze Ci troche wyzsze napiecie alw tonrylko dlatego ze ladujesz przez długi czas i prostownik sam dobiera parametry lądowania, ale 13.8v jest ok na zapalonych światłach.
     
    CezaaR lubi to.
  6. Buszek

    Buszek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2015
    Posty:
    993
    Browary:
    415
    Miasto:
    Datchet
    Motocykl:
    Triumph speed four
    • napięcie ładowania w zakresie średnich obrotów silnika nie powinno być mniejsze niż 13,8 V i większe niż 14,6V
    Także ty masz ok martw się jak będzie ponizej
     
  7. CezaaR

    CezaaR Trolli pogromca
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    2004
    Browary:
    637
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Latajacy dywan
    Piles przed pomiarem
     
    riddickber lubi to.
  8. pioszc

    pioszc Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2016
    Posty:
    201
    Browary:
    87
    Miasto:
    essex
    Motocykl:
    suzi-k7 /zx1000
    Ale o co ci kaman.
    Jezeli przy wlaczonym silniku masz po regulatrze a na aku okolo 14 volt , to ladowanie powinno byc ok . Jezeli rano masz problem z odpaleniem moto to albo aku stare/slabe albo cos wysysa ampery z niego.
    Twoje pytanie czy rama moze byc punktem odniesienia do pomiaru napiecia.
    Odpowiedz - jezeli biegun ujemny z aku jest podlaczony do niej bezposrednio/galwanicznie- to tak czemu nie .o ile punkt styku nie jest pomalowany.
    Nastepne
    Pomiar diod prostowniczych - jak sama nazwa na to nie wskazuje ,przewodza tylko w jedna strone. Wiec ma znaczenie jak przylozysz koncowki miernika.
    Reasumujac i upraszczajac - service manual.
     
  9. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    387
    Browary:
    60
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Zawsze pije przed pomiarem. CezaaR nie mow, ze Ty nie.

    Sent from my XT1580 using Tapatalk
     
    CezaaR lubi to.
  10. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    782
    Browary:
    88
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    picie skraca życie, podobno
    ale też, podobno, pijak widzi podwójnie, więc wynik tak czy siak jest na plus ;)
     

Poleć forum