PROBLEM z elektryką yamaha fz1

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez jarzymek, Maj 25, 2018.

  1. jarzymek

    jarzymek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 22, 2015
    Posty:
    166
    Browary:
    34
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Fz1
    Witam
    Wracając z pracy do domu po przejechaniu kilku mil najpierw zapaliła mi się żółta kontrolka po chwili zgasła i tak 2 razy.nastepnym razem zapaliła sie i po chwili wszystko zgasło,cały zegar.Po dojechali do świateł motor padł. Zepchnąłem i próbuje odpalić i tak jakby oznaki słabego akumulatora(pyka). Pokazał się błąd 46 błąd z elektroniką.
    Wpadł kumpel i odpalamy z kabli no spoko, pali to niech się ładuje.
    Chwilę postalismy, ok lecimy dalej po przejechaniu 3mil znowu padł motor. Znowu lądujemy 15 min i jazda dalej,jeszcze z 7 mil.
    Udało się. Dojechałem.
    Pod domem motor chodził jeszcze z 15min i wszystko ok. Odpaliłem i gasilem i nic.
    Czy to regulator napiecia padł?????
     
  2. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1327
    Browary:
    834
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650
    Miernik w łapę i będziesz miał odpowiedź .
    Zmierz jakie ma ładowanie i będziesz wiedział czy regulator czy akumulator . Miałem podobny przypadek vanem i padł akumulator .
     
    CezaaR lubi to.
  3. jarzymek

    jarzymek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 22, 2015
    Posty:
    166
    Browary:
    34
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Fz1
    Dziękuję za wszystkie porady(ha ha) specjalistow
    Wymieniony regulator napiecia i jest gitara.
    --- Post updated ---
    Temat do zamkniecia
    --- Post updated ---
    Witam wszystkich.
    Otóż po wymianie regulatora problem wrócił,znowu sie spalił.
    Zglosilem reklamacje i mają mi wymienić.
    Regulator co kupilem to zamiennik.
    Co moze byc???
    Wina slabej jakosci regulatora czy cos moze byc z elektrka ze go pali.
     
    CezaaR lubi to.
  4. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3059
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Mam pare odpowiedzi na to pytanie , jako elektryk....ale jak masz mi potem tak podziekowac jak podziekowales wczesniej innym za porady....to sie troche obawiam...mi sie strasznie szybko przykro robi....:oops:
     
    Rob i mirusiek lubią to.
  5. jarzymek

    jarzymek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 22, 2015
    Posty:
    166
    Browary:
    34
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Fz1
    No jak mi napiszesz ze wez miernik w reke i zmierz, to nie wiem jak to odbebrac.
    Nie jestem elektrykiem i sie na tym nie znam wiec nawet jak wezme miernik w reke to mi to malo powie.
    Bo w jakis pierdołach to doradzcow masa i kilka stron powstaje odpowiedzi i rad.
     
  6. Rob

    Rob Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    382
    Browary:
    315
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Komar nie badz taki. Napisz. Moze nie bedziesz haha specjalista;)
     
  7. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3059
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Nie zacheca nadal by sie odzywac.
    Dobra udzielam odpowiedzi ogolnej tak jak by ktos kiedys zastanawial sie czemu kolejny regler mi plonie......a, no i kieruje to do tych co jak chca naprawiac elektryke w swoim motocyklu sami to poinstruowani biora miernik i mierzą.....bo ci co niechca mierzyc powinni sie udac do fachowca i tyle.
    No wiec co sprzyja takim powtarzajacym sie uszkodzeniom reglera ( bo wiadomo odkladamy mozliwosc wady fabrycznej , oczywiscie mozliwej tylko ze co gdy pali nam sie juz drogi czy trzeci regler?)
    1. Stan akumulatora, stary zasiarczony , cele na zwarciu - stanowi nie naturalne obciazenie dla reglera.
    2. Spadki napiec na lini plus lub minu miedzy reglerem a aku ( trzeba zmierzyc) wszystko powyzej 0.2 0.3 v to juz absolutnie powod do zmartwien . Te straty to znowu nie naturalne obciazenie.
    3. Najwazniejsze . Jakie kolwiek przerwanie obwodu plus lub minus (upalona kostka , kabel itp) bedzie skutkowal spaleniem reglera. Regler nie moze podczas pracy ukladu utracic kontakt z pojemnoscia baterji.
    I podpuntk specjalny
    * podlaczanie aku zamieniajac polaryzacje tez nie sluzy reglerowi na dlozsza mete...:)
    Ps. To z takich podstawowych jak ktos cos to prosze uzupelniac ja sie nie obraze....i tak potem bedzie ze po wymianie reglera juz jest ok i spadajcie na szczaw znawcy.;)
     
    #7 komarecki, Czerwiec 30, 2018
    Ostatnia edycja: Czerwiec 30, 2018
    Xawery, piwko78 i Rob lubiąto.
  8. Rob

    Rob Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    382
    Browary:
    315
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Komar ty jestes glownym inzynierem mechanikiem na forum. Kto by smial uzupelniac twoje wypowiedzi?!? ;)
     
    piwko78 lubi to.
  9. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3059
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Mam nadzieje ze kazdy kto akurat wie wiecej.
     
    #9 komarecki, Czerwiec 30, 2018
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Lipiec 10, 2018
    CezaaR lubi to.
  10. Rob

    Rob Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    382
    Browary:
    315
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    To tacy istnieja?!?!? :flushed:
     
  11. jarzymek

    jarzymek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 22, 2015
    Posty:
    166
    Browary:
    34
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Fz1
    Dziekuje bardzo za konkretna odpowiedz zastosuje sie do twoich rad.
    --- Post updated ---
    Witam wszystkich.
    Czy ktos obyty w temacie mógłby polecic jakis konkretny regulator do mojej fz1 rok 2007.
    Ten co mi sie spalił,wymienili ma na nastepny i po zmiezeniu napiecia wyjsciowego nie jest takie jak powinno, wiec go zwracam.
     
  12. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3059
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    A jak mierzysz i gdzie?
    Jeden vi sie spalił , w sumie z orginalnym to juz dwa.....bierzesz pod uwage ze masz problem z instalacją?
    Mierzesz na akumulatorze?
    Jesli masz spadki na linji plus lub minus (juz ci o tym pisalem) to bedziesz wkladal reglery non stop nowe i bedzie zle ładowac i bedą płonäć.
    W elekttyce nie zawsze awarjia konczy sie na zepsutym elemencie....cos moze go psuc.
    Oxzywiscie jest mozliwosc ze regler byl wadliwy .....ten co splonął....i ten co spłonął znowu ......i ten vo teraz zle ładuje......
    Wszystko jest mozliwe.
     
  13. jarzymek

    jarzymek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 22, 2015
    Posty:
    166
    Browary:
    34
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Fz1
    Ja na elektryce sie nie znam tak jak pisalem i poprosilem kolege elektryka o pomoc on sie tym zaja i miezyl.
    Ten drugi sprawdzalismy na innym motorze i tez mial za n8skie wartosci.
     
  14. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3059
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Ten drugi ktory?
    Ten nowy ?
    Powiem tylko z doswiadczenia ze te chinskie reglery z ebaya maja taka przypadlosc ze rozpoczynają ladowanie na ciut wyzszych obrotach niz orginaly wiec osobiscie polecam zdecydowanie orginał chocby uzywke.
    Ale tak jak pisalem splonely ci , ztego co pisales , juz dwa reglery to nie jest takie naturalne .
    Tyle co moge powiedziec o motocyklu ktorego nie mam pod reka i nic w nim nie mierzylem.
    Powodzenia ocxywiscie
     
  15. jarzymek

    jarzymek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 22, 2015
    Posty:
    166
    Browary:
    34
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Fz1
    Ten drugi nie spalił sie, dawal zaniskie ladowanie i kumpel powiedzial ze pojezdzil bym chwile i by nie wytrzymal i by sie znowu spalił tak jak w pierwszym przypadku.
    Wiec kupic orginalny i czy wymienic akumulator na nowy,moj ma 2lata
    Pozdrawiam również
     
  16. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3059
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Jak baterjia trzyma stan to jest ok.
    Tu napisales ze ten po wymianie sie spalil
    Screenshot_2018-07-10-11-12-41.png
    No wiec ja rozumiem ze spalil sie pierwszy , wymieniles ten sie spalil i kolejny zalozony zle ładuje? Tak ja rozumiem przebieg zdazen.
    Co do awarji _jak najwiecej zmierzyc (co mozna na odleglosc poradxic?)
    A co do reglera.....ja polecam zdecydowanie orginal uzywke ponad te chinskie nowe tanie....ale na takim chinolu jezdzilem i dalo sie nie splonal mi ...tylko ze ja stoje w korkach motocyklem caly dzien wiec mi ta jego przypadlosc niedoladowywania na niskich obrotach bardzo przeszkadzala.
    Zmierzcie te spadki pomiedzy reglerem a akumulatorem.
     
  17. jarzymek

    jarzymek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 22, 2015
    Posty:
    166
    Browary:
    34
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Fz1
    Tak ten co 1 kupilem to sie spalil i mi go wymienili na 2 i tem 2 nie doladowuje akumulatora
    --- Post updated ---
    Tak taki przebieg zdarzeń wlasnie
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!