Problem przy odpalaniu GSF1250 2011

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez Marcinoski, Czerwiec 10, 2020.

  1. Marcinoski

    Marcinoski Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2020
    Posty:
    6
    Browary:
    4
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    BANDIT 1250 GSF
    Dobry wieczór

    Chcialbym poprosić o poradę i sugestie odnośnie mojego SUZUKI GSF 1250 ,2011rok, przebieg 11500mil

    Oddałem mój motocykl do autoryzowanego serwisu SUZUKI gdzie został wymieniony regulator napięcia(£220)i założony nowy akumulator varta YT12A-BS 12v 11Ah 160A

    Problem powrócił po około dwóch tygodniach/250milach, z silnika/rozrusznika wydobywa się dziwny odgłos „ŚWIST” przy odpalaniu , motocykl odpala ale nie brzmi to zdrowo. Objawy przed wizyta w serwisie były takie same, miałem nadzieje ze nowy akumulator/regulator rozwiąże sprawę, dalej jest ten sam problem z tym ze jestem lżejszy o £280 plus robocizna w serwisie.

    Jeżeli jest padnięty rozrusznik dlaczego po wymianie akumulatora działał ok ?

    Napięcie obecnie na baterii jest 12.8V przy odpalonym na zaciskach jest 14.3V

    Obawiam się ze jeśli nie wyeliminuje tej usterki będzie to z czasem oddziaływało na inne podzespoły elektronicznie albo ze poprostu któregoś dnia mogę go nie odpalić.

    proszę o pomoc z uwagi na to ze przekopałam „internety” i nie spotkałem się z takim problemem jak opisałem, będę wdzięczny za wszelka pomoc/podpowiedzi
     
  2. darkghoust

    darkghoust Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 10, 2019
    Posty:
    244
    Browary:
    58
    Miasto:
    Hull
    Motocykl:
    Honda VT125 Shadow
    Wróć do serwisu zgotuj im tam piekło na ziemi a mechanikom zrób z d... jesień średniowiecza. Usterki nieusineli więc niech więc poprawiają
     
  3. Pablocarlos

    Pablocarlos Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 12, 2018
    Posty:
    658
    Browary:
    307
    Miasto:
    London SW
    Motocykl:
    Kawasaki Ninja 250R
    To zalezy czy pojechal usunac ta usterke, czy pojechal na wymiane akumulatora i regulatora? Jezeli zlecil mechanikom zmiane akumulatora i regulatora, a te podzespoly sa fabrycznie nowe i dzialaja prawodlowo, to za bardzo nie ma jak afery zrobic o usterke, ktora nie jest wywolana ich praca i jej naprawa nie byla im zlecona.
    Co innego, jezeli to oni zasugerowali, ze wymiana akumulatora i regulatora w ramach naprawy tej usterki.
     
    Judasz666 i aras1 lubią to.
  4. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3399
    Browary:
    707
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    pytanie tylko czy wymienili regulator heeee ,bo te serwisy to o kant dupy mozna rozbic .To nie sa mechanic tylko wymieniacze koniec kropka
     
    Ciaho i Judasz666 lubią to.
  5. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4550
    Browary:
    4036
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Ale w koncu co jest problemem ? Napisales zdanie ze po wymianie akumulatora dziala ok ?:confused: nie rozumiem.
    To co jest zle odpala tak?
    To co ze swiszcxe przy odpalaniu ?cxy co ?ciezko odpala? Co bylo problemem na poczatku a co jest teraz skoro piszesz ze moze byl problrm z rozrusznikiem ale po zmianie aku dziala ok to rozumiem ze inaczej problem wygladal przed wizyta w serwisie a inaczej po....to jest nie spojne.
     
    CezaaR lubi to.
  6. Marcinoski

    Marcinoski Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2020
    Posty:
    6
    Browary:
    4
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    BANDIT 1250 GSF
    Dzieki za zainteresowanie tematem.

    Opcja ze średniowieczem raczej napewno nie wchodzi w grę ale dziekuje. Napewno będzie do nich zwolnić tylko w czasie pandemi chcąc chodzić do pracy jest warunek ze nie mozemy używać publicznego transportu. Znając życie zatrzymają motor na minumum pare dniu, wolałbym zrobi to sam bez angażowanie serwisu który kasuje £80/h

    Pojechałem do nich na zdiagnozowanie i usunięcie usterki. Oni zdecydowali co zrobić.

    Stary regulator został mi zwrócony w opakowaniu po nowym i wyglada na nowy.

    Rozrusznik przy starcie wydaje dziwny świst/gwizd/jak by zionoł ducha/wkręcał się na wysokie obroty‍♂️ takie same objawy były przed wymiana aku i regulatora. Ustały na 3 tygodnie i spowrotem powróciły.
     
  7. Cefa

    Cefa Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 5, 2010
    Posty:
    778
    Browary:
    195
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    C.E.M.E.C HPN
    ja bym sprawdzil starter motor cos jest z nim nie tak wyjac oblukac Freewheel gear starter , solenoid , relay solenoid
     
  8. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4550
    Browary:
    4036
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Jak rozrusznik wkreca sie na wysokie obroty to znaczy ze one way clutch przepuszcza....jesli na prawde rozrusznik wkreca sie na obroty
     
  9. pkrzysztof17

    pkrzysztof17 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2018
    Posty:
    52
    Browary:
    82
    Miasto:
    Sunderland
    Motocykl:
    Harley Davidson Sportster1200
    Przerabiałem temat i tak jak pisze Komar ...dzięki właśnie jego radom zdiagnozowalem problem czyli sprzęgło jednokierunkowe w rozruszniku. Kupiłem nowe wymieniłem i śmiga


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
     
  10. Marcinoski

    Marcinoski Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2020
    Posty:
    6
    Browary:
    4
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    BANDIT 1250 GSF
    Ok dzieki za porady na weekendzie spróbuje się dostać do rozrusznika i zrobić rozeznanie

    Czy żeby dostać się do niego muszę spuścić olej z silnika ?
    --- Post updated ---
    Sprawa nie daje mi spokoju, mianowicie coś co dla mnie jest świstem i wkręceniem się na obrote dla kogoś innego może brzmieć zupełnie inaczej.. nakręciłem krótki filmik i każdy myśle usłyszy co powinien i doradzi slusznie. (Po uruchomieniu silnika przycisk startu został przyciśnięty dwa razy mam nadzieje ze to dało lepiej zrozumieć/usłyszeć ten „dziwny” odgłos. Który definitywnie nie brzmiał tak jeszcze pare tygodni temu)

    NIESTETY NIE MOZNA DODAĆ LINKA NA CHWILE OBECNA Z UWAGI NA POWODY PODANE WYŚWIETLONE W KOMUNIKACIE NA ZDIECIU.

    Jeżeli jest ktoś zainteresowany moge podesłać link do wetransfer z filmikiem.

    Pozdrawiam
    --- Post updated ---
    Sprawa nie daje mi spokoju, mianowicie coś co dla mnie jest świstem i wkręceniem się na obrote dla kogoś innego może brzmieć zupełnie inaczej.. nakręciłem krótki filmik i każdy myśle usłyszy co powinien i doradzi slusznie. (Po uruchomieniu silnika przycisk startu został przyciśnięty dwa razy mam nadzieje ze to dało lepiej zrozumieć/usłyszeć ten „dziwny” odgłos. Który definitywnie nie brzmiał tak jeszcze pare tygodni temu)

    NIESTETY NIE MOZNA DODAĆ LINKA NA CHWILE OBECNA Z UWAGI NA POWODY PODANE WYŚWIETLONE W KOMUNIKACIE NA ZDIECIU.

    Jeżeli jest ktoś zainteresowany moge podesłać link do wetransfer z filmikiem.

    Pozdrawiam
     

    Attached Files:

  11. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4550
    Browary:
    4036
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Rozrusznik wyjmiesz bez rozbierania czego kolwiek wiecej ale juz one way clutch w japoncu jest na kole magnetycznym alternatora nie w rozruszniku wiec musisz spuscic olej i zdjac te kolo ofpowiednim dedykowanym sciagaczem.
    Ocz o ile to jest to sprzeglo , szkoda ze nie ma filmiku , mozesz filmik wsadzic na YT i w tedy link tutaj.
    Ale ten swist w rozruszniku jest a motor zapala bez problemu mimo to czy jak jest ten dziwek to silnik przestaje sie obracac i niezapala?
    A moze wszystko jest ok tylko wieniec jest glosny i tyle czasami ludzie sobie na sile wkminiają problem ?
    Brawo ty ...a nie dales znac ze juz smiga harnaś.:)
     
    CezaaR lubi to.
  12. pkrzysztof17

    pkrzysztof17 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2018
    Posty:
    52
    Browary:
    82
    Miasto:
    Sunderland
    Motocykl:
    Harley Davidson Sportster1200
    Sorki Komar ale miałem przy okazji inne problemy z harnasiem wiadomo H-D ale sobie poradziłem . Jeszcze raz dzięki ! Twoja pomoc bezcenna


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
     
  13. Marcinoski

    Marcinoski Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2020
    Posty:
    6
    Browary:
    4
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    BANDIT 1250 GSF


    Założyłem konto na YT dodałem filmik.

     
    CezaaR lubi to.
  14. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4550
    Browary:
    4036
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    To on zapala bez problemu a te dwa dzwieki po zapaleniu ? Ty tam ponownie dwa razy po zapaleniu wlaczasz rozrusznik czy on sam z siebie to robi ? Ten dzwiek to jest w ogole z rozrusznika?
    Ciezko to z filmu wylapac .
     
  15. Marcinoski

    Marcinoski Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2020
    Posty:
    6
    Browary:
    4
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    BANDIT 1250 GSF

    Odpowiedzi na wszystkie pytania są zawarte w moim poście powyżej jednakże po kolei

    -Tak motocykl odpala tak jak mówiłem jest tylko dziwny odgłos przy odpalaniu prawdopodobnie wydobywający się z rozrusznika. Powodem dla którego zwróciłem się o pomoc jest to ze sam nie potrafię tego bliżej określić liczyłem ze ktoś spotkał się z podobnym problemem wcześniej.

    -Przycisk startu/rozrusznika została po uruchomieniu naciśnięty dwukrotnie dla „lepszego wydobycia odgłosu” (zdaje sobie sprawę z tego ze to niebezpieczne i nie zdrowe dla silnika)

    Na chwile obecna jestem po rozmowie z serwisem który motocykl przyjął spowrotem bez kolejki (dwu tyg. Czas oczekiwania na przyjęcie innych motocykli-po narodowej kwarantannie maja ogrom zgłoszeń). Dostałem motocykl zastępczy (sv650) na czas naprawy, obiecali ze ma być gotowy napóźniej za 3dni.

    Będę informować na bierząco jak tylko będę coś więcej wiedział.
    --- Post updated ---
    Dzien dobry

    W dniu wczorajszym udało mi się spwowadzic motor wkoncu do domu po 3pelnych tygodniach z serwisu usterka została wyeliminowana na chwile obecna.
    Servis suzuki Daytona na ruslip zdiagnozował i naprawił odklejone magnesy w rozruszniku .

    Zostały one ponownie osadzone na swoim miejscu i wklejone. Przyjemność ta kosztowała mnie £160 (dwie roboczo godziny) co było tańszym rozwiązaniem od kupna całego nowego rozrusznika (£420+robocizna).

    Jest to ponoć bardzo powszechna usterka w suzuki i kawasaki, rzeczywiście znalazłem pare tematów na angielski jezycznych stronach odpisujących problemy z magnesami.

    Najdziwniejsze jest dla mnie to ze moto ma 11tys mil i problem z takimi usterkami.
    Jakim widać jakość produkowanych podzespołów pozostawia dużo do rzyczenia.

    Dostałem tez na moja prośbę od kierownika serwisu tabelkę/rozpiskę napięć na mierniku w celu sprawdzenia regulatora napięcia. Może komuś się przyda dołączam zdiecie, jest tam tez na spodzie nazwa/link strony na której jest więcej pomocnych narzędzi od suzuki.

    Dziekuje wszystkim za pomoc i porady.

    Mam nadzieje ze moje doświadczenia spostrzeżenia i opisy będą mogły pomoc komuś w przyszlosci

    Pozdrawiam Marcin


    UWAŻAM TEMAT ZA ZAMKNIĘTY

    A76D1D14-54AE-4874-98DD-75C48A545AD0.jpeg
     
    okupant, komarecki i Judasz666 lubiąto.
  16. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1408
    Browary:
    760
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    11tys ale 9 lat - na klej raczej czas działa niż przebieg. Co nie zmienia faktu ze takie rzeczy i po 30 latach nie powinny mieć miejsca
     
    CezaaR lubi to.
  17. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4550
    Browary:
    4036
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Tzn w nt 700 ten problem sie pojawia ja wkladam rozruszniki ze starszych modeli gdzie to nigdy nie mialo miejsca.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!