Podstawowe Trackday FAQ - Czyli co, gdzie i jak na torze.

Temat na forum 'Trackdays, Jazda na Torze' rozpoczęty przez Arnie, Czerwiec 3, 2008.

  1. krzysiuxy

    krzysiuxy Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 20, 2011
    Posty:
    202
    Browary:
    0
    Miasto:
    Welwyn Garden City
    Motocykl:
    ZX6R F2
    Witam

    Mam pytanie co do TD, bo zielony w to jestem. Jak to jest? :) Na ostatnio zamieszczonych filmikach z niedawnego TD, prawie kazdy moto z kocami na oponach. Czy taki sprzet jest potrzebny? Wypozycza sie cos takiego na miejscu, czy wlasne trzeba miec?

    A jesli chodzi o opony, to jak lepiej: przyjechac, jezdzic i wrocic na tych samych, czy lepiej zmienic na torze, i z powrotem na stare przed powrotem?
    jesli mozna caly dzien na tych samych, to ile tych opon zostanie po takim TD? (rozumiem ze zalezy jak jade :) ale czy da sie zestaw zajechac w dzien? )

    I czy sa jakies dodatkowe koszty oprocz kupna biletu na TD? tzn. czy moge przyjechac na track bez kasy ale z pelnym bakiem i ew. karnistrem ekstra, i wszystko oka, czy kasa bedzie na cos potrzebna?

    Dzieki :)
     
  2. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5758
    Browary:
    479
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
    Koce pomagaja bo nie musisz marnowac kolek na rozgrzewanie opony. Wystarczy 1 okrazenie i jazda. Niektorzy zaczynaja juz ostro za pierwszym zakretem :lol:
    Zmniejszasz takze liczbe cyklow grzejnych ktore zle wplywaja na opone. Niektore firmy organizujace td wypozyczaja koce.

    Na ile starczy? Zalezy jak jezdzisz, styl, predkosc, ustawienie zawieszen, tor. Slicki przewaznie starcza (tyl) na 3-4 td, przod dluzej. Jak cos jest niewlasciwie ustawione badz zle dobrana mieszanka to mozna zuzyc opone po 2 sesjach. Mowie tu oczywiscie o td dla amatorow a nie wyscigach.

    Dodatkowe koszty to jedzonko, picie + napewno na poczatku bedziesz chcial kupic profesjonalne fotki (do 35 funtow).
     
  3. gunter

    gunter Guest

    Pod??cze si? do tematu.
    Czy mo?na jecha? na tor maszyn? na polskich blachach i polskim prawem jazdy?
     
  4. Arnie

    Arnie Szaman

    Dołączył:
    Kwiecień 12, 2008
    Posty:
    5581
    Browary:
    438
    Tak, tylko jak zapomnisz prawka zabrac nie wpuszcza cie bo musisz miec dokument ze soba. Reszta taka sama jak dal kazdego innego.
     
  5. adamvfr

    adamvfr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 7, 2012
    Posty:
    113
    Browary:
    24
    Miasto:
    leicester
    Motocykl:
    Honda XL1000 Varadero
    panowie czy kombinezon ze skory to wymog na wszystkich torach, bo ostatnio w mallory park na sobotnim no limit jeden kolega od nas byl w tekstylnym kombinezonie i nikt na to nie zwrocil uwagi.
     
  6. Loboo

    Loboo Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2011
    Posty:
    2244
    Browary:
    30
    Miasto:
    Reading
    Motocykl:
    KAWASAKI ZX10 R wsbk Tom Skyes replica
    Ciekawe bo tez bylem z kolegami na Mallory w tym dniu i moj kumpel zrobil pierwsza sesje w textyliach na druga wyjechal spozniony (przymusowa zmiana opony) i jakas babka go wychaczyla i odeslala niestety do paddocka... A wiec dwie przesiedzial na dupie, Na czwarta sesje pozyczylem mu swoj a sam obserwowalem z wierzy. Na szczescie dzieki zyczliwosci i pomocy kolegi ruthiego ktorego brat dowiozl nam zapasowy kombiak udalo mu sie zrobic jeszcze dwie sesje :D
    Moral taki ze bez kombiaka lepiej nie ryzykować
     
  7. impostor1981

    impostor1981 Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 20, 2010
    Posty:
    2365
    Browary:
    33
    Miasto:
    Coventry/Rabka Zdroj
    Motocykl:
    MT-09 83 Street Rally (los wariatos, bananos na twarzos non stopos) ; GPZ 500 S "OSIOLEK"; BMW F650
    Tak to wymog, na dodatek musi byc jedmoczesciowy lub spinany dookola zamkiem. Koledze sie poszczescilo ale z teho co wiem do trzecia sesje juz musial w skorach jezdzic. Zreszta tu chodzi o twoja ochrone ja wole szlifowac w skorze a nie w tekstylu ;-)
     
  8. adamvfr

    adamvfr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 7, 2012
    Posty:
    113
    Browary:
    24
    Miasto:
    leicester
    Motocykl:
    Honda XL1000 Varadero
    a czy kombi musi byc z jakimis certyfikatami - atestami ?
    jesli tak to czy jest to sprawdzane i w jaki sposob.
     
  9. impostor1981

    impostor1981 Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 20, 2010
    Posty:
    2365
    Browary:
    33
    Miasto:
    Coventry/Rabka Zdroj
    Motocykl:
    MT-09 83 Street Rally (los wariatos, bananos na twarzos non stopos) ; GPZ 500 S "OSIOLEK"; BMW F650
    Nie musi miec I nie sprawdzaja ale jak wyzej pisalem to twoje zdrowie I zycie wiec twoj wybor
     
  10. adamvfr

    adamvfr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 7, 2012
    Posty:
    113
    Browary:
    24
    Miasto:
    leicester
    Motocykl:
    Honda XL1000 Varadero
    dzieki za odp, wiem ze bezpieczenstwo to podstawa jednak w moim przypadku tylko "made to measure" a to droga impreza dlatego chcialbym wiedziec jak najwiecej,
    wiec prosze doradzcie co w kombinezonie przydaje sie na torze szczegolnie, np jakas dodatkowa wentylacja albo ochraniacz nigdy nie mialem kombinezonu wiec nie wiem kompletnie co jest w standardzie a co w opcji.

    Tak na marginesie jak ktos zna "niedroga" firme duza lub mala szyjaca kombinezony to piszcie.
     
  11. Rodriguez

    Rodriguez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 21, 2009
    Posty:
    522
    Browary:
    0
    Miasto:
    Basingstoke
    Motocykl:
    BMW S1000RR
    Ja miałem strój dwuczesciowy zapinany do połowy i mnie cofnęli . Kazali podnieść ręce do góry i usłyszałem ze zbyt dużo odkrywa mi się brzuch. Strój musiałem wypożyczyć ,pózniej było szlifowanie.

    TD Brands hatch -160
    Wypożyczenie stroju -60
    Zniszczenia stroju - 80

    I tak było warto
     
  12. Sebastian

    Sebastian Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2010
    Posty:
    1267
    Browary:
    298
    Miasto:
    Gosport - Portsmouth/Kraków
    Motocykl:
    aRsIKS, AT DTC.
    Zniszczenie tzn wywaliłeś się na TD i kombiak w śmieci ????????? Jak tak to co z moto i cały jesteś ??
     
  13. Loboo

    Loboo Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2011
    Posty:
    2244
    Browary:
    30
    Miasto:
    Reading
    Motocykl:
    KAWASAKI ZX10 R wsbk Tom Skyes replica
    To było zanim Rodriguez kupił bmw
     
  14. MUSKETEER

    MUSKETEER Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Luty 22, 2013
    Posty:
    962
    Browary:
    117
    Miasto:
    Northampton
    Motocykl:
    CBR1000RR
    Dobry post. W zasadzie juz o nic pytac nie musze.

    8 wrzesnia dam sie poniesc na torze po raz pierwszy. Grupa Novice jak na zoltodzioba przystalo.. Mallory Park. Oby tylko nie padalo :p

    Jak mi sie spodoba to jeszcze na jakis inny tor sie we wrzesniu wybiore.
     
    #54 MUSKETEER, Sierpień 19, 2013
    Ostatnia edycja: Sierpień 19, 2013
  15. mikkel

    mikkel Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 21, 2012
    Posty:
    121
    Browary:
    0
    Miasto:
    kilmarnock
    Motocykl:
    CBR 929 ,ZX6r
    No to śmiało możesz już bookowac bo spodoba Ci się na pewno:), moze nawet stracisz sens jazdy po drogach publicznych:)
     
  16. MUSKETEER

    MUSKETEER Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Luty 22, 2013
    Posty:
    962
    Browary:
    117
    Miasto:
    Northampton
    Motocykl:
    CBR1000RR
    Bookować to już, zabookowałem :D Wydałem 115 funtów. Jak będzie fajnie to jeszcze raz się we wrześniu wybiore, może tylko gdzieś indziej dla odmiany.

    Wymieniłem dziś przednią oponę, bo nie miałem już zaufania do starej łysej prawie :p Mam teraz komplet Michelin Pilot Power 3 więc chyba dają radę :)
     
  17. Maku990

    Maku990 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 13, 2013
    Posty:
    549
    Browary:
    35
    Miasto:
    Peterborough
    Motocykl:
    KTM
    A jakiej wysokosci masz tylnia opone, 50 czy 55, i ktora lepiej nadaje sie na tor bo wydaje mi sie ze na 55 moze byc lepsza przyczepnosc w dobrym zlozeniu -czy sie myle?
     
  18. MUSKETEER

    MUSKETEER Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Luty 22, 2013
    Posty:
    962
    Browary:
    117
    Miasto:
    Northampton
    Motocykl:
    CBR1000RR
    Ja mam... 120/70 R17 przód, 180/55 R17 tył. W standardzie było 120/65 i 180/55. ale trudno dostać dobre opony 120/65 i wydaje się, że wszyscy jeżdzą na 120/70 i tak.
     
  19. Maku990

    Maku990 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 13, 2013
    Posty:
    549
    Browary:
    35
    Miasto:
    Peterborough
    Motocykl:
    KTM
    Wlasnie pytam bo tez sie przymierzam do TD jeszcze tego sezonu, a zauwazylem na tylnej oponce 190/50 brak chicken stripsow, a wcale az tak sie mocno nie przechylam (tzn. wiem ze moglbym jeszcze) i chyba pewniej czul bym sie gdyby opona nie jechala rantem po asfalcie i tak by pewnie bylo gdybym mial 55, natomiast o przednia sie nie martwie bo mam tez 120/70 i tam mam chickeny jak zloto:D... ale to tylko takie rozwazania laika:) Powodzonka na trakdeju;)
     
    #59 Maku990, Sierpień 19, 2013
    Ostatnia edycja: Sierpień 20, 2013
  20. Yarecki

    Yarecki Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 15, 2011
    Posty:
    642
    Browary:
    3
    Miasto:
    Londyn SE6
    Motocykl:
    VFR 800
    Mam pytanko. Czy center stand moze przeszkadzac na tracku? Tak sie zastanawiam bo z VFR to troche wystaje.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!