Podciśnienie w kanałach dolotowych - synchronizacja

Temat na forum 'Układ dolotowy i wydechowy' rozpoczęty przez Riff, Kwiecień 26, 2018.

  1. Riff

    Riff Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 21, 2018
    Posty:
    19
    Browary:
    2
    Miasto:
    Leamington Spa
    Motocykl:
    GSX750E, VT1100C, VTX1800C
    Witam,

    Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Własnie synchronizuję VTX1800 gdzie znalazłem podciśnienie ok 0.37 bar. Nie wchodzę już w szczegóły jak to się robi w VTXe bo pytanie jest następujące: Jaką wartość podciśnienia znajdujecie w swoim moto? Zacząłem grzebać w poszukiwaniu odpowiedniej wartości i natknąłem się na ciekawy post w którym gościu piszę że synchronizacja ma na celu znalezienie najwyższej wartości podciśnienia i z jego doświadczenia (VTX) sięgały pomiędzy 26 - 28 inches of mercury co daje przedział 0.88 do 0.97 bar. w moich nowo kupionych zegarach zielone NORMAL jest pomiędzy 0.61 do 0.74 bar a ja znalazłem u siebie jakieś 0.37 bar - kumpel ma bardzo podobnie w swoim VTXe.

    Czy ma ktoś jakieś większe doświadczenie w temacie?

    Pozdrawiam
     
  2. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    820
    Browary:
    100
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Synchronizacja polega na (jak sama nazwa wskazuje!) zsynchronizowaniu! Masz ustawić takie samo ciśnienie na wszystkich garkach, u ciebie, jak mniemam, na dwóch. Jak na jednym zwiększysz, to na drugim spadnie :) Nie ma rady :D
     
  3. Riff

    Riff Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 21, 2018
    Posty:
    19
    Browary:
    2
    Miasto:
    Leamington Spa
    Motocykl:
    GSX750E, VT1100C, VTX1800C
    Tak żeby była jasność. Ja wiem na czym to polega i po co to się robi. Głównie chodzi mi jakie wartości Wy uzyskujecie przy synchronizacji - czyli poziom który plus minus pojawia się na wszystkich garkach po synchronizacji. Z tego co ten gościu pisze to szukamy najwyższych wartości na cylindrach i oczywiście dostrajamy je do siebie gdzie ja zawsze byłem przekonany że po prostu dostrajamy do wyższej wartości z cylindrów lub uśredniamy jeśli to nie wychodzi. Jak widzisz 0.88 a 0.37 bar to znaczna różnica. Chętnie umieściłbym link do tego posta ale według zasad forum nie spełniam jeszcze takich warunków :/
     
    #3 Riff, Kwiecień 26, 2018
    Ostatnia edycja: Kwiecień 26, 2018
  4. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    2889
    Browary:
    2126
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r
    Jesli to wtrysk to jeden korpus przepustnicy ma nastaw bazowy i noepowinien byc ruszany a ty ustawiasz drogi cylinder do pierwszego bazowego i tyle. Konkretna wartosc podcisnkenia bedzie zalezna od stanu silnika ....stanu filtra powietrza ...ewentualnie od jego rodzaju jesli byly zmiany...nie wiem czy jest istotna wartosc no moze poza znajomoscia waryosci na przepustnicy bazowej...
    Btw jak znam zycie to ci motor cbodzi dobrze i szukasz dziury w zadku? Zgadza sie?:)
     
  5. Riff

    Riff Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 21, 2018
    Posty:
    19
    Browary:
    2
    Miasto:
    Leamington Spa
    Motocykl:
    GSX750E, VT1100C, VTX1800C
    Tak zgadza się, ustawiam do bazowego. Odnośnie szukania dziury w całym mój problem jest taki że mam dość wysokie wolne obroty i wiem że poprzez właściwą synchronizację mogę z nich zejść (kumpel miał podobny problem). Jest to też chyba w miarę logiczne jeżeli podciśnienie jest za małe to znaczy że wpuszczam więcej powietrza do komór (rozszczelniam) i silnik mimo że przepustnica stoi w miejscu zwiększa obroty. Dzisiaj jeszcze raz podchodzę do tematu i spróbuję wyregulować do orginalenego ciśnienia bazowego na tylnim cylindrze. Wczoraj poprzez złą interpretację instrukcji ustawiłem jednakowy poziom jednak na trochę mniejszym ciśnieniu i obroty pozostały na podobnym poziomie.
     
    #5 Riff, Kwiecień 27, 2018
    Ostatnia edycja: Kwiecień 27, 2018
  6. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    2889
    Browary:
    2126
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r
    A to jest wtrysk ?
     
  7. Riff

    Riff Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 21, 2018
    Posty:
    19
    Browary:
    2
    Miasto:
    Leamington Spa
    Motocykl:
    GSX750E, VT1100C, VTX1800C
  8. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    820
    Browary:
    100
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    a śruby regulacji wolnych obrotów nie ma? o_O
    synchronizacja wpłynie na równą pracę silnika, natomiast wolnych obrotów nie zmieni
     
  9. Riff

    Riff Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 21, 2018
    Posty:
    19
    Browary:
    2
    Miasto:
    Leamington Spa
    Motocykl:
    GSX750E, VT1100C, VTX1800C
    Witam ponownie. Co do zmiany wolnych obrotów to synchronizacja ma na to dość znaczny wpływ jeśli chodzi o taką konstrukcję - z wtryskiem, nie mylić z synchronizacją gaziorów. Z tego co znalazłem gość regulował nawet o poziom 125 RPM także sporo. Procedura synchronizacji też jest trochę inna.
    Synchronizacja zrobiona jednak obroty nie zeszły.
    W tym układzie jest coś takiego jak Starter Valve. Do niego wchodzi cięgno od regulacji wolnych obrotów i przyuważyłem że jego pozycja jest nieprawidłowa (ciężko wytłumaczyć bez żadnego zdjęcia). Wygląda na to że muszę się do niego dobrać i zobaczyć jak on jest sprzężony z cięgnem bo wygląda na to że ze względu na złą pozycję sprzężenia brak :/.
     
    #9 Riff, Kwiecień 27, 2018
    Ostatnia edycja: Kwiecień 27, 2018
  10. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    820
    Browary:
    100
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    no to znalazłeś winowajcę ;)

    przyznam, że nie wiem, jaka może być różnica w synchronizacji gaźników i wtrysków. chodzi o to samo i przeprowadza się tak samo mechanicznie, wakuometry w kanały dolotowe i kręcimy śrubki
    nie próbuję się uzłośliwiać, czy coś, naprawdę chętnie się dowiem.
     
  11. Riff

    Riff Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 21, 2018
    Posty:
    19
    Browary:
    2
    Miasto:
    Leamington Spa
    Motocykl:
    GSX750E, VT1100C, VTX1800C
    Ogólnie chodzi o to że w teorii powinno regulować się tylko pierwszy cylinder z tym że nie moze się on różnic więcej niż 1,5 obrotu w jedną lub druga strone od bazowego tylnego. Jeśli nie możesz uzyskać równego poziomu to w zależności czy pierwszy jest wyższy czy niższy od drugie dokręcasz lub odkręcasz tylny cylinder o 0.5 obrotu i wracasz do pierwszego. Taka jest procedura w Vtxe. Wcześniej jak mi znajomy robił synchronizację na gaźnikach to z tego co pamietam to nie było tam żadnej procedury tylko kręcisz żeby osiągnąć równe poziomy. Zgadza się?
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!