Opinie opon dual sport

Temat na forum 'Opony, Koła' rozpoczęty przez Rob, Październik 16, 2018.

  1. piotrekzzr

    piotrekzzr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 23, 2014
    Posty:
    668
    Browary:
    368
    Miasto:
    Folkestone
    Motocykl:
    HONDA:CB500Fy, CBR 1100 XX , CRF 1000 AT, CRF 50
    Wczoraj slidy na asfalcie robilem (umiem tylko na 1ce)
    Nic nie poodpadalo ...;)
     
    Rob lubi to.
  2. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1312
    Browary:
    1243
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Bartosz. Nigdzie nie napisalem ze nie umiesz jezdzic ani ze jezdzisz wolno. Wystarczy ze obejzy sie twoje filmiki i poczyta sie twoje wypowiedzi. A wynika z nich - zapierdalasz ale po suchym szutrze. Wczesniej to choc na 990 gdzie rozmowa o dual sport oponie miala wiekszy sens. Teraz na 701 sprawy maja sie zupelnie inaczej. To z racji jej masy. Wazy ok 100kg mniej od typowego adv wiec opony zuzywaja sie inaczej.
    Natomiast druga sprawa. Piszesz o mitasie 07 i porownujesz go do innych marek co jest (nie obraz sie) nie na temat. 07 a 09 to dwa rozne swiaty. To zupelnie inne opony. A my rozmawiamy o 09 wlasnie. 09 zuzywa sie dwa razy szybciej od 07. Ale na moje doswiadczenie (moze i male ale w roznym terenie) ma conajmniej dwa razy lepsze wlasciwosci w offie. A w porownaniu do wymienionych przez ciebie marek, w blocie - niekoniecznie po pas, wystarczy go 10cm - e09 miazdzy metzelery czy skorpiony.

    Czy mitas jest opona budzetowa? Coraz mniej. Czy dam wiecej za “markowa” opone zebysie przekonac ze jest gorsza? Raczej nie popelnie juz tego bledu, aczkolwiek lubie testowac. Czy Bartosz objedzie mnie na salisbury? Z cala pewnoscia. Przynajmniej do momentu kiedy napotkasz mase wody o glebokosci 50cm. Czy czuje sie gorszy ze nie zapierdalam po suchym? Nie. Ani nie czuje sie lepszym dlatego ze jezdze po blocie.
    Na koniec dodam, ze te kostki sa wyrwane, ale wygladaja jakby ktos je stopil palnikiem. Bardziej prawdopodobna jest wada fabryczna niz to ze ktos jechal na nich po asfalcie. Wiekszosc uzytkownikow adv jezdzi jakies 70/80% po czarnym. Tak jest i w moim przypadku a nie zdazylo mi sie nigdy zgubic kostki - nie jezdze jak emeryt.

    Ostatni sprawa. Przyjedz Bartosz na jakis zlot Adiego czy piwka. Rozbij namiot, otworz piwo przy ognisku - zintegruj sie. Wtedy popatrzymy jak jezdzisz na zywo, posluchamy i wymienimy opiniami


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    adi moto-bunkry i komarecki lubią to.
  3. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1334
    Browary:
    574
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Chyba nadeplem na odcisk komareckiemu - vzytaj ze zrozumieniem - pisze ze zadajesz pytania jakbys nie startowal a nie ze nie startowales. Co do wyniku, to nie bylo to w nizszej klasie? :) Rob na integracje nie mam czasu, pojezdimy na poligonie. Jeden dzien mi wystarczy.
     
  4. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1688
    Browary:
    1398
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    No i po co ja to zdjęcie wklejałem :confused::confused:
     
    piotrekzzr lubi to.
  5. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1312
    Browary:
    1243
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Zeby pb nie umarlo
    Wywolales ciekawa dyskusje. Otworzylem ten temat wlasnie po to, zeby dysutowac na temat opon dual. Sam z niecierpliwoscia czekam az ktos kto zjezdzil pare kompletow roznych marek oponiarskich napisal ktora sie lepiej sprawuje. I dlaczego. A i o takim rodzynku jak ten ze zdjecia warto wiedziec


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    piotrekzzr lubi to.
  6. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1334
    Browary:
    574
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Muszę zaczac nagrywac filmiki w blocie, bo jak widac "to co nie na taśmie tego nie bylo" :). Żeby wpisac się w opinie ogółu - mitasy sa zajebiste, kostki rulez! Im większe tym lepiej, najlepsze sa sand paddles :D
     
  7. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3850
    Browary:
    3272
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    W imie pokoju nie odpowiem ci na kwestjie klasy grupy w wyscigach ogolnodostepnych w uk....ale jak tylko chcesz to od razu moge ci odpowiedziec bo ci co nie jezdza nie do konca wiedza jak to z tymi klasami jest i czym trzeba sie wykazac zeby z klasy novice znalezc sie w clubman.... :D
    No wlasnie nie wiem wstretny prowokatorze głodny braterskiej krwi widoku...:mad:
    :Dnajlepsze to ze jak w temacie ,,o powrotach" sie naklocilem w obronie mitasa ktorego juz nie stosuje z gosciem co wychwala matzellera w chwili gdy sam jezdze na metzellerach :D:D:D kuzwa ja juz nawet kawy nie pijam to co ja mam odstawic?:confused::(:D
    Dobra po prostu bronilem mitasa bo to jest dobra opona a takie wlasnie wklejanie jednostkowych sytuacji w necie o czyms jest krzywdzace moze opona miala wade a moze koles darl 120 na mid soft oponie a ta nie jest do tego. Ide do pracy ....z tylu mam michala anakee 3 najlepsza opona do kurierskiej deauvilki do jazdy po miescie ....i do Gs.ow:D
     
  8. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1688
    Browary:
    1398
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    Dobra wykopałem więcej informacji na temat tego przypadku .
    Opona kupiona z Niemiec online nowa założona na gs800 z ładunkiem ale nie przeładowany. Motocykl jechał przez 350 kilometrów na Bałkanach w temperaturze 33 stopni czyli asfalt miał pewnie ze 45 stopni . Prędkość +/- 130km/h .
    Wniosek ? To nie jest opona na autostradę ;)
     
  9. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1334
    Browary:
    574
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Taka nasza przekorna natura, zeby sie spierac :) ale jeden pozytek z tej sytuacji, to ze dam zerodziewiatce kolejną szansę skoro takie dobre opinie.

    Na przod jednak chyba zostawię tkc.
     
  10. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1312
    Browary:
    1243
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Dalej uwazam ze to nie powod zeby takie cuda sie dzialy z ta opona.
    Bylem na balkanach, wprawdzie nie po autostradzie i temp byla nizsza ale i predkosci czasem wyzsze i nie sadze ze to byl powod.
    W tej kwestii zgodze sie ze zdaniem Bartosza - wada fabryczna. Inaczej uwazam za niemozliwe
    Na e09 bylem na snowdoni z moja lepsza polowka. Jezdzilismy tylko po asfalcie. Temp byla powyzej 25 i takiego zjawiska nie zauwazylem. A predkosc przelotowa na autostradzie byla 100 ale mph


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1312
    Browary:
    1243
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Tkc80 na przodzie i e09 na tyle to moj najlepszy mix jak do tej pory jesli chodzi o dobre wlasciwosci terenowe i swietne klejenie na asfalcie


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. piotrekzzr

    piotrekzzr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 23, 2014
    Posty:
    668
    Browary:
    368
    Miasto:
    Folkestone
    Motocykl:
    HONDA:CB500Fy, CBR 1100 XX , CRF 1000 AT, CRF 50
    Autostrada to nie problem. Teraz juz nawet duze Adventure dowozi sie do celu vanem ;):p
     
    Xawery, Darkbass i piwko78 lubiąto.
  13. adi moto-bunkry

    adi moto-bunkry Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Listopad 17, 2010
    Posty:
    1738
    Browary:
    639
    Miasto:
    coventry
    Motocykl:
    honda xl 1000 varadero
    moj najlepszy zestaw przod MT21 (moim zdaniem bije wszystkie opony o glowe na przod)tyl mitas e09 dakar
     
  14. Jezman

    Jezman Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 16, 2013
    Posty:
    1327
    Browary:
    362
    Miasto:
    Ilkeston
    Motocykl:
    Motorynka,WSK,MZ 150, ETZ 251, Yamaha Drag Star XVS650,Suzuki Burgman 400, Burgman 650 Executive
    To na ochłodzenie atmosfery
    Przeczytałem pewien test i jestem ciekawy waszej opinii bo patrząc na opony które były w teście i na wygrywająca to coś mi tu śmierdzi „lokowaniem produktu”:))

    [​IMG]

    Tak przednia to jeszcze mogę zrozumieć jej zalety ale na tej tylnej poprzeczne kostki to dla mnie zagadka. Widzalem podobny bieżnik w quadach jeżdżących po pustyni czy wydmach. Ale w motorze nigdy , chyba ze to tez wersja plażowa. Tym bardziej piszą o jej przyczepności ma asfalcie ??? tego nie łapie.
    A jeszcze jakie to musza być wibracje jak taka poprzeczna kostka jest
    [​IMG][​IMG]

    PS. Najsmutniejsze to ze opony ostatnie w teście to te co właśnie kupiłem na nauke jazdy poza droga
    Pomyślałem ze z 95% na wypierdolenie się kupując opony off Road owe zmniejszę szanse na 80%
     
  15. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1334
    Browary:
    574
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    To może napiszę coś o Pirelli Scorpion rally STR - opona klasyfikowana przez Pirelli jako 50/50 z wysokim indeksem prędkości.

    Styl jazdy:
    - asfalt - 80% - agresywny styl jazdy, tylko B i A roads, po winklach jak najszybciej się da :)
    - teren - 20% - powierzchniowo podeschnięty, lub mokry (jeszcze kurwa nie było sucho w tym roku tak naprawdę, no... może z 10 razy na 50 wjazdów w teren :) Podeschnięte błoto głównie, kamieniście i często biała glina.

    Asfalt:
    Wspaniała przyczepność, super "feeling" zachowuje się jak opona szosowa i po przejechaniu pierwszych mil pomyślałem "ocho, w terenie będzie chujnia". Na mokrym asfalcie jak opony stricte szosowe - bez zarzutu. Przy prędkościach 120MPH zero wężykowania czy wibracji.

    Teren:
    Sucho - świetna kierunkowość, brak myszkowania przodu, brak szimy, bardzo dobre wyczucie hamulców (nawet tyłu!). Trakcja na tyle dobra, że moto bez problemu wchodzi na koło nawet na luźnym szutrze. Na płytkich koleinach moto trzyma kierunek. Jedyną wadą są głębokie koleiny - jak już wciągnie, to postawi bokiem.

    Podeschnięte - ciągle dobre zachowanie, ale strzeż boże przed trawą, albo kałużami w zakrętach... jadąc z prędkością do trakcji suchej, walac w kałużę będziemy mieli niespodziankę.

    Mokre - w błocie jest źle... trzeba jechac i utrzymywać inercję - staniesz pod górę i masz przejebane. Złapiesz boka i masz przejebane. Przód odjeżdża wrednie nawet przy staniu z masą "na kierownicy". Po spuszczeniu powietrza do 1.6 bara jest lepiej, ale wtedy i tak nie pojedziesz szybciej, bo trzeba uważać na ewentualne "pincze" i kapcia. Da się pojechać płynnie, ale po płaskim błocie. Jak będą górki to będzie walka. Na mokrych skałach zadziwiająco dobrze - miękka guma i duża powierzchnia przylegania. Na gałęziach nawet mokrych i kłodach też dobrze - nawet ułożonych pod kątem do kierunku jazdy.

    Opony dla kogoś, kto chce czerpać fun i przyjemność z jazdy po asfalcie a w terenie jezdzi na płaskim terenie, głównie po suchym, lub mokrym, ale twardo upakowanym podłożu.
    Pirelli-Scorpion-Rally-STR-5.jpg
    --- Post updated ---
    Jezman, te scorpion Rally (bez STR) będą zajebiste w terenie i na asfalcie. Skoro już nawet STR'y sa dobre, to te z większymi odstępami między kostkami będa świetne jeśli mają taką samą mieszankę.
     
    Jezman lubi to.
  16. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1312
    Browary:
    1243
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Nic sie nie stresuj. Jest prawie dokladnie odwrotnie niz w tym tescie. Na wildach jezdzi pare osob z forum moze sie wypowiedza. Ja nigdy nie mialem, ale z obserwacji u innych (krytek byl z nami na Bosni na nich) daja rade w wiekszosci przypadkow.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Jezman lubi to.
  17. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1312
    Browary:
    1243
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Czyli jednym zdaniem najblizej im do... haidenau k60 ktore sa swietne na asfalcie, nawet mokrym a nie da sie na nich jezdzic po trawie.
    Moze przynajmniej wolno sie zuzywa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  18. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1334
    Browary:
    574
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Jezman, o wildy się nie bój - za 1300 mil będziesz musiał zmienić, bo schodza w oczach :)
    A wcale nie są takie złe jeśli chodzi o trakcję.

    Ja bym nawet powiedział, że czytając ten temat i bazując na swoich spostrzeżeniach, to założyłbym Anakee wild na przód i E09 na tył... łącząc opinię moją i sekty mitasa taki zestaw może być złotym środkiem na asfalt i teren :)
     
    #98 Bartosz, Czerwiec 19, 2019
    Ostatnia edycja: Czerwiec 19, 2019
    Jezman lubi to.
  19. Darkbass

    Darkbass Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 22, 2018
    Posty:
    286
    Browary:
    225
    Miasto:
    Havant
    Motocykl:
    GSA1200 HDS1200
    A ja właśnie założyłem tkc80 do wariata na tył i przód,zastanawiam się czy to był dobry pomysł,opona tylna była nieco zużyta a przednia z ząbkowana co doprowadzalo mnie do szaleństwa na asfalcie,niech jeszcze któryś napisze że jakiś kół czy opon nie trzeba balansować to osobiście odgryzie ucho:),teraz prowadzi się prawie tak jak bym chciał na czarnym,jak już zjadę te oponki to też się pochwalę spostrzeżeniami,
    PS
    Jeżeli chodzi o jazdę Bartosza w offie to proponuję każdemu " spróbować " z nim pogonić:) Oj i błota tez były:)
     
    Bartosz lubi to.
  20. Jezman

    Jezman Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 16, 2013
    Posty:
    1327
    Browary:
    362
    Miasto:
    Ilkeston
    Motocykl:
    Motorynka,WSK,MZ 150, ETZ 251, Yamaha Drag Star XVS650,Suzuki Burgman 400, Burgman 650 Executive
    Rob dzięki za naświetlenie ze to się trzyma asfaltu
    Bo miałem wcześniej Metzeler turance ale w lesie na liściach i trawie to nie szło jechać. Ciagle drift jak nie przodem to tyłem.
    Bartosz
    Dzięki za uświadomienie mnie ze długo się nimi nie nacieszę Hihihih.
    Jadę do Adiego na zlot to tam i z powrotem będzie 400 mil. I na miejscu będą katowane zapewnię. Wiec może być tak jak w formule WRC jeden komplet na jeden rajd

    Jak mi się spodoba ta jazda w terenie to inna opona bedzue kupowana bo motorem tez do pracy jeżdżę po asfalcie a 1500 mil miesięcznie wychodzi. Wiec musi być trwalsza truche.
    Zdaje sobie sprawy trudno znaleść „złoty środek” w tej kwestii.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!