Opinie opon dual sport

Temat na forum 'Opony, Koła' rozpoczęty przez Rob, Październik 16, 2018.

  1. Xawery

    Xawery Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 28, 2018
    Posty:
    516
    Browary:
    268
    Miasto:
    Kirkcaldy
    Motocykl:
    wysoki, bo mi pasuje
    @Rob , oczywiście, naturalnie że tak, jak ja mogę opisywać empiryczne doswiadczenia inaczej niż Robowi się wydaje :D

    Lubię Wild ale nie na asfalt mimo że się bardzo dobrze na nim spisują , a że ja nie wozę motocykla w vanie tylko na nim dojeżdżam do celu to wibracje na dłuższych odcinkach mi przeszkadzają. jako że za starych czasów BHP używałem urządzeń ponad normatywne na obecne standardy, więc może jestem teraz mniej odporny na wibracje niż zwykły Kowalski.

    Podsumowując to się dotyczy raczej wszystkich kostek, zdziry się telepia na czarnym a uwielbiają off.
    Szerokosci
     
    #61 Xawery, Maj 15, 2019
    Ostatnia edycja: Maj 15, 2019
  2. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1316
    Browary:
    558
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Michelin Anakee wild miałem na tyle - wytrzymały 1300 mil i zostały 2 milimetry... Szybciej schodza jak TKC80, co wydawało mi się niemożliwe. Owszem - trzymają lepiej na asflacie i moto mniej podadtne na szimę. W terenie nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy tym a TKC80, ale szczerze mówiąc na żadnej oponie 50/50 nie będę miał trakcji ze 150kg wagi i ponad 75km mocy ;-)

    Teraz zakładam pirelli scorpion rally STR na przód i tył, zobaczymy jak to się spisze.

    P.S
    Sprawdźcie sobie zestaw Metzeler sahara 3 na przód (miekksza od mitasa i trzyma jak wściekła) i mitas e07 na tył (wytrzymały i dość dobrze przyczepny, ale można robić powerslidy na asfalcie jak się chce :) )- miałem na 990 ADV i to był najlepszy zestaw na to moto jak również na 660 Tenere. Jedynie na mokrym mitasy powodowały zawał serca w połączeniu z V-twinem.
     
  3. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1282
    Browary:
    1207
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    O dziwo mitas 09 na asfalcie mokrym trzyma sie lepiej niz 07. Tylko dwa razy szybciej sie zuzywa. Moj najlepszy mix to tkc80 na przod i 09 na tyl. Ale pewnie jeszcze cos bede testowal


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1679
    Browary:
    1377
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    Zdjęcie nie moje znalezione w necie mitasy E09 po przejechaniu 350 km na autostradzie ... Screenshot_20190618-065958.png
     
  5. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1282
    Browary:
    1207
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Chyba swierzo polozonym asfalcie ja po czarnym jezdze (raczej nie wolno) i poza zuzyciem przyspieszonym w porownaniu do innych bardziej drogowych opon nie moge na e09 powiedziec zlego slowa.
    Btw dziwnie to wyglada


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. Xawery

    Xawery Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 28, 2018
    Posty:
    516
    Browary:
    268
    Miasto:
    Kirkcaldy
    Motocykl:
    wysoki, bo mi pasuje
    Wow ale masakra, takiego cuda to zem nie widziol. Zlezala - nowa opona przy -30C i 200mph z grucha cementu na plecach?
     
  7. adi moto-bunkry

    adi moto-bunkry Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Listopad 17, 2010
    Posty:
    1730
    Browary:
    635
    Miasto:
    coventry
    Motocykl:
    honda xl 1000 varadero
    wlasnie zgodze sie z robem cos nie tak tez ujezdzam e09 i zlego slowa niemoge powiedziec na temat tej oponki ,raczej powiedzial bym jedna z lepszych oponek do moto
     
  8. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1316
    Browary:
    558
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Taka własnie jest różnica pomiędzy markowymi oponami, a tymi tańszymi / mniej doświadczonych firm - kontrola jakości i stabilność procesu.
    To na zdjęciach to ewidentna wada procesu technologicznego - z pewnym doświadczeniem w przemyśle gumowym obstawiam na nieodpowiednią temperaturę wulkanizacji albo jeden ze składników mieszanki przeterminowany.

    Budżetowe opny będą podobnie trzymały w łatwych warunkach jak te dobre, za to jest o wiele większa procentowo szansa na to, ze trafimy na bubel.
     
    Xawery lubi to.
  9. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3834
    Browary:
    3240
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Chris birch chyba teraz promuje mitasy i ja bym ich nie nazwal oponami budzetowymi. Moim zdaniem w swiecie offa maja wiele do powiedzenia.....ja tam na zdjeciu to widze po prostu zle dobrane opony do warunkow i stylu jazdy.
     
  10. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1316
    Browary:
    558
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    To, ze ktoś coś promuje w dzisiejszych czasach znaczy tylko tyle, że dział marketingowy przeznaczył na to budżet...
    Jezdziłem na mitasach sporo, miewałem kłopty z jakością. Jedyną zaletą mitasów moim zdaniem jest ich trwałość w przypadku opon dualsportowych. Przyczepność w terenie i na asfalcie jest OK - tylko OK. W porównaniu naprzykład do Metzeler Sahara to mitas jest poprostu za twardy... ale sahara 3 wytrzymała tylko 3000 mil i to na słabej tenerze 660.
    --- Post updated ---
    Co ty prawisz przyjacielu? Żadna opona w jakichkolwiek warunkach nie powinna delaminować! zwłaszcza pomiędzy osnową a bieżnikiem - to jest poprostu bubel. Opona, nawet przegrzana może jedynie się przedwcześnie zużyć.
     
    Xawery lubi to.
  11. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1282
    Browary:
    1207
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Jak bys sie po blocie przejechal, to docenil bys jak dobry moze byc mitas w porownaniu do innych “lepszych” marek. Duzo lepiej idzie niz continental tkc80 czy motoz.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1316
    Browary:
    558
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    ... bo ja faktycznie nie jeżdżę w terenie :-D
     
  13. Rob

    Rob Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    1282
    Browary:
    1207
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Nie twierdze ze nie jezdzisz w terenie. Twierdze ze jezdzisz po suchym terenie


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3834
    Browary:
    3240
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    O czym ty prawisz przyjacielu kostki rwa sie na asfalcie...... zaczynasz mowic jak bys nigdy na kostkach nie jezdził.
    Nie wiesz co koles robil na tym mitasie ze zdjecia ...moze palil lacza pod ace cafe.
    Btw mitas 09 czy metzeller sahara.......co taka sahara nawalczy w lepkim blocie czy na mokrej trawie.... a mitas i owszem ... ale na saharce mozna cisnac po asfalcie i offroadowac :D w suche słoneczne dni....ale sa tacy co jezdza w offa tez po mokrym i dla nich ta sahara to kipa z nosa nie opona do offa.
    --- Post updated ---
    Robek mnie ubiegl nie bede pisal tego samego
     
  15. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1316
    Browary:
    558
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Saharę porównuję do E07 - nie do E09. Sahara W TERENIE jest lepsza od mitasa E07 i na trawie, i na błocie i na suchym, i na kamieniach i na szurze... Na asfalcie to miażdży go kompletnie w każdych warunkach.

    Nie wiem, czy wiecie, ale miękkość mieszanki i zawartość silic'i ma też wpływ na trakcję na morym W TERENIE, a już na suchym W TERENIE ma ogromne znaczenie.

    Co do E09, to proponuję założyć naprzykład Karoo (nie trójki) albo pirelli scorpion rally, żeby zobaczyć różnicę... to, ze E09 jest lepsze od TKC80, to wierzę, bo ta opona jest poprostu przeciętna... zwłaszcza tył. Przód jest OK.

    Co do opony Komarecki, to uwierz mi - robiłem w PL w Metzelerze (co prawda nie opony a uszczelki samochodowe) i wiem jak wygląda delaminacja, to jest zbyt szybko zasieciowana mieszanka. Przez 21 lat jazdy na enduro takie rzeczy zdarzały się tylko w mitasie - kostka się sypie, ale nie ma prawa do samego kordu - może ją wyrywać mniejszymi kawałkami, kiedy dochodzi bliżej osnowy to struktura jest mocniejsza i poprostu się ściera.

    Powtarzam - mitas jest dobry za swoją cenę i trwałość, sam jezdziłem i będę jezdził, ale zachwyty w stylu, że jest lepszy od pirelli, michelinów czy dunlopów są moim skromnym zdaniem przesadzone.
    Wsiadłem na Afrę kumpla w suchym terenie i E09 pięknie odpłynął przodem :p

    Reasumując - Mitasy są dobre do cięższych sprzetów, gdzie jezdzi się wolniej i mniej agresywnie W TERENIE. Na 701 przy jej możliwościach założenie mitasów to jest pchanie się w gips. W TERENIE (mokrym czy suchym), a zwłaszcza na asfalcie.
    --- Post updated ---
    Niezły jesteś czarodziej - nie znając mnie, nie jezdżąc ze mn ą już wiesz jak jeżdżę.

    Mitas ze swoją "plastikową" mieszanką nawet na mokrym zachowuje się nieprzewidywalnie... można sobie na nim pyrkać po błocie na ciężkim ADV, ale próba zapierdalania czymś lżejszym kończy się walką.... właszcza jak w tym bocie mamy jeszcze gałęzie, korzenie i kamienie, nie daj boze skały. Ale co ja tu będę pisał - jezdzę tylko po szutrowych parkingach przez 21 lat jazdy na enduro :-D
     
    adi moto-bunkry i Xawery lubią to.
  16. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3834
    Browary:
    3240
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    To ze robiles w metzeler to akorat moge ci uwierzyc co mi szkodzi i dalej nie wiesz co koles robil ze te kostki pourywal.
    Noe wiem co znaczy odplynal przodem :confused: a tyl zostal?:D
    Nie zgadzam sie z toba . Na mokry teren i w ogole teran kazdy inny niz klepisko ususzone w sloneczna pogode taki mitas e09 bedzie o niebo lepszy od jakichs sahar i tkc innych takich.
    A co do tego co reasumujesz......NO WLASNIE mitasy sa najlepsze do ciezkich sprzetow bo daja im szanse jechac w naprawde ciezkim terenie nie jak ta reszta pseudo offowych opon dual srural a do lekkiego no jasne ja do 690 juz mitasa zakladam co najwyzej na wycieczki bo w offie juz by mnie ograniczal i jezdze ma mc360 mid hard ....a zakladanie opon dual sport na takie sprzety to marnowanie tych motocykli
    Ps. Przestan bartku pomijam juz konkrety to juz setki razy wspomniales na tym forum ze nie jezdzisz po mokrym .....;)....
    --- Post updated ---
    A jeszcze jedno i koncze te klotnie , na sto procent bartku zaowazyles ze opona na zdjeciu ma zolty pasek czyli jest to wersja miekka na podloza miekkie , sypkie a nie na dzidowanie 100mph po autostradzie. Ja podchodze do opony tak samo jak do motocykla co wiele razy tu pisalem .....smieszą mnie okreslenia ,,universalny" im cos jest konkretne do jednego celu tym lepiej bo przynajmniej jest konkretnie dobre w tym jednym anie jako takie we wszystkim.
    Amen koncze i nara . Co zlego to nie ja.
    Po co ja tu wlazlem ....opony dual sport....czyli do niczego :confused:
     
  17. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1316
    Browary:
    558
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    To, ze WOLĘ jezdzić po suchym, bo jest szybciej, to nie tajemnica, co nie znaczy, ze nie umiem... śmiem nawet twierdzić, że ciągle będę szybszy od tych, co to tylko w błocie się taplają uważając się za harcore'owych endurowców... :) Tylko, ze ci drudzy będą rave'ować jak to zajebiście i szybko pojechali, a ja będę nosem kręcił, że za wolno... kwestia punktu widzenia.

    Zakładanie opon do 690 czy 701... widzisz - ja myślę, że próba zrobienia z nich EXC jest marnowaniem sprzętu - znowu kwestia punktu widzenia - ograniczanie się do terenu w ich przypadku jest bez sensu, bo w takim razie lepiej mieć exc - szybciej, łatwiej, większy fun, zwłaszcza w błocie te 40 kilo różnicy robi różnicę, jakich byś opon nie założył.

    Zresztą dlaczego taka negacja jezdzenia po asflacie i w terenie???? Przecież to wątek o dualsporcie? Zaraz zdryfujemy na opony FIM... Bo te niezaprzeczalnie są najlepsze w teren :)

    Ale niech wam będzie - dla dobra nauki założę te wyświęcone przez was "zerodziewniątki", bo jezdziłem na nich dobrych kilka lat temu i może zmienili skład mieszanki, polatam w błocie (nagram onboard, zeby nie było, że nie umiem w błocie i się nie znam :) ) i jak będzie trzeba to odszczekam pod stołem, ale jak się połamię, to kurwa będziecie przywozić paluszki i piwo w ramach odszkodowania ;-D
    --- Post updated ---
    Luzik, żadna kłótnia, tylko wymiana ciekawych argumentów.
    Ja tam kocham dualsport - zapierdalanko na asfalcie i zaraz w terenie też nie powoli wcale ;)
     
    adi moto-bunkry lubi to.
  18. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3834
    Browary:
    3240
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Jak sie polamiesz znaczy nie umiesz jezdzic po blocie...i mi nie mow ze po blovie noe mozna szybko.
    Ty jak takis sprinter to czemu zes tak szybko zakonczyl kariere sportowa po trzech eventach....ehh bartek bartek.....dobra jezdzij se dual krec filmy baw sie dobrze.
     
  19. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1316
    Browary:
    558
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Takiego pytania się spodziewałem od kogoś, kto nie startował w żadnym wyścigu enduro.... Przecież wiesz, ze tu nie o "sprinterskie" umiejętności chodzi, tylko o kondycje na 3 godziny bez przerwy. Ja siebie widzę bardziej w MX, ale szkoda mi kasy i zdrowia w tym wieku. Mogę mieć jeden motocykl, nie stać mnie na kilka, lubię teren i lubię asfalt, mam najlepszy sprzet do takiego zastosowania.
    A jak ktoś lubi zapierdalać, to nie znaczy, że obowiązkowo ma się ścigać chyba, tak?
    Zaglądasz do tematu o dualsporcie, wykpiwasz motocykle ADV a na koniec wypominasz mi krótki epizod z enduro i moje rozczarowanie tematem. Oj Komarecki, musimy pojezdzić zamiast kruszyć kopie na forum :)
    Obiecuję, ze za długo nie będziesz musiał na mnie czekać na poligonie, nawet na moich "do niczego" oponach, będzie fajnie. Ale na praktisy nie pojadę na nich - fakt. I trochę mi się tęskni, więc może kiedyś założę jakie klocki i pojadę na action trax :)
    --- Post updated ---
    Z niedzieli z przejażdżki z Darkbassem - było mokro, po glinie i błocie, ja wiem, ze dla niektórych jak nie ma błota po przedni błotnik, to jest sucho, ale to tylko green lane'y :)

    Pirelli scorpion rally jest słabe na mokrym błocie, ale dzięki masie motocykla pojechałem szybciej niż na 990ADV na Sahara3 / mitas E07
     

    Attached Files:

  20. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3834
    Browary:
    3240
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    A i tu sie mylisz bo bylem na wyscigu i nawet pokpnalem 40 inny bo o ile pamietam z 52 bylem 11 :p i tak lepiej jak drogi z pieciu.
    A pojezdzic to nie ma problemu bo od czasu twojej 701 ani mojej 690 sie nie widzielismy.
    Oba sa w kitach to beda prznajmniej na fotach ladnie wygladac .
    --- Post updated ---
    To juz wstepnie proponuje za tydzien bo w ten weekend pilnuje chalupy.
    A mx to jeszcze wieksza silowka niz enduro , sprobowalem jednego i deogiego wlasciwie to wlasnie sprzedalem mx zeby kupic enduro.
     
    Xawery lubi to.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!