KLV1000 aka dl1000 k4 vstrom - nie ładuje akumlatora

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez Pichulec, Wrzesień 20, 2017.

  1. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    Witam. Mam wielki problem z moim niedawno kupionym motorem. Mianowicie uzywalem go jakies 2 tygodnie i okazalo sie dzis ze rano nie moglem odpalic silnika. Akumluator rozladowany. Myslalem ze to wina starego akumulatora ale okazalo sie ze z nowym jest to samo. Po dniu uzytkowania napiecie 12,5v w spoczynku, i takie samo na właczonym silniku. Słyszalem ze te modele maja problem z tzw statorem. Powiedzcie mi jak to pomierzyc, bo podobno wystarczy miernik. Gdzie szukac tych kabli itd, bede wdzieczny za pomoc...
     
  2. CezaaR

    CezaaR Trolli pogromca
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    1865
    Browary:
    579
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Latajacy dywan
    Stawiam n.a. regulator...
    Kabli trzeba poszukac....no trzeba
    Znajdz gdzie masz alternator I regulator
    Sa tam kostki I mozesz tam dokonac pomiary
     
  3. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    Sprawdze jutro, sprawdze rowniez stator
    --- Post updated ---
    Alternator sprawdzony, na wszystkich 3 pinach okolo 80v przy 5k rpm wiec jest ok, mimo wszystko ladowanie to okolo 12,7v przy 5k rpm, czyli za malo. Wniosek?? Chyba regulator napiecia, w serwisie wciskali mi kit ze to jest ok, i ze ladowanie zmienia sie wraz z iloscia pradu w baterii ale nie wiem czy im wierzyc i ile w tym prawdy.... Wymienie dla swietego spokoju
     
    #3 Pichulec, Wrzesień 21, 2017
    Ostatnia edycja: Wrzesień 24, 2017
  4. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    756
    Browary:
    73
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    układ ładowania jest w każdym bajku taki sam, więc zagoogluj i wszystkie (sensowne) odpowiedzi będą 1) takie same i 2) odpowiednie dla twojego kata

    alternator --> regulator --> bateria

    najczęściej winny jest regulator i tak pewnie jest w twoim przypadku
     
    CezaaR lubi to.
  5. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    Zrobilem troche testow i oto wyniki:

    Napiecie AC na wszystkich 3 pinach generatora

    1. okolo 80v przy 5k rpm
    2. okolo 80v przy 5k rpm
    3. okolo 80v przy 5k rpm

    opor pomiedzy wszystkimi 3-ma pinami 0.9ohm (na kazdym taki sam)

    Zaden z 3 pinow generatora nie ma przebicia do masy


    Regulator

    plus

    kabel 1 - 0.700
    kabel 2 - 0.699
    kabel 3 - 0.670

    (a tam gdzie ma byc zero jest zero)

    minus - wszystkie odczyty podobne (a tam gdzie ma byc zero jest zero)

    Po dodaniu gazu napiecie na baterii wzrasta tylko o 0.3v (regulator zimny jak czapa lodowcowa - czyli nie oddaje ciepla w ogole)

    Nowy akumulator - 3 dniowy Yuasa
     
  6. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    2179
    Browary:
    1223
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r
    Zmierz spadki napiec pomiedzy plusem na reglerze a plusem aku i analogicznie ma minus reglera i minus aku oczywiscie motor zapalony i najlepiej obciazony uklad np swiatlami..to tak pro forma bo przy takim kompletnym braku ladowania to pewnie nie to.
    Jak alternator nie ma przebicia na mase (jak by mial jeden pin mialby kazdy) a na kosci reglera po jego odpieciu jest pelne 12v akumulatora (ten pomiar ocz na zgaszonym silniku) a spadkow brak to walniety jest regler i juz.
     
  7. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    Sprawdzilem jeszcze raz ladowanie z odlaczonymi zarowkami (2x60w) i co dziwne ładowanie jest normalne (13.2v na luzie a 14,4v - 14,6v przy 5k rpm). Czyzby regulator nie dawal rady ladowac pod obciazeniem czy jak?? Zgłupialem juz kompletnie....
     
    #7 Pichulec, Wrzesień 24, 2017
    Ostatnia edycja: Wrzesień 24, 2017
  8. CezaaR

    CezaaR Trolli pogromca
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    1865
    Browary:
    579
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Latajacy dywan
    Regulator jest Chyba kopniety
     
  9. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    2179
    Browary:
    1223
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r
    Zmien regler i nie rozmyslaj nad tym.
     
    CezaaR lubi to.
  10. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    No i okazalo sie ze to nie byl regulator, chlopaki z amerykanskiego forum vstroma dali rade, winne byly odklejone magnesy. Zdjecia przed i po w zalaczniku. Przykleilem na klej jbweld, teraz czekam az porzadnie zwiaze (4h) i skladam z powrotem :) Nawet oleju nie spuscilem :D Oparlem bike o sciane i wszystko w temacie :)

    Polecam lekture :)

    http://www.stromtrooper.com/dl1000-...awasaki-klv1000-2004-dl1000-k4-i-believe.html
     

    Attached Files:

    #10 Pichulec, Wrzesień 24, 2017
    Ostatnia edycja: Wrzesień 24, 2017
  11. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    2179
    Browary:
    1223
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r
    Jeszcze czegos takiego nie wiedzialem ale skoro magnesy sie odklejaja na flay wheel to wielkie brawa dla fabryki ze tez nie narobily tam bigosu.
    Btw nadal jestem ciekaw czy nagle poprwi ci sie ladowanie bo skoro odklejone magnesy nie uszkodzily mechanicznie statora to nadal bedac na miejscu nawet troche przesuniete spelnialy swojà rolè.
    No chyba ze stykajac sie znosily sie na wzajem.
     
  12. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    Spelnialy role ale alternator nie dawal calej mocy, dlatego bez zarowek ladowal a z zarowkami nie dawal rady. Normalnie daje 400w tu dawal pewnie polowe. Na amerykanskim forum pisali ze to bardzo czesta przypadlosc tego modelu.
     
  13. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    2179
    Browary:
    1223
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r
    Dokladnie te same objawy z niedoborem mocy jest gdy jedna z diod reglera jest przepalona.
    No ale na pewnon magnesy nie powinny byc poodklejane. Swoja droga w hondach magnesy sà ,, kryte '' nie doszlo by do tego. Ogolnie producent nie ma sie tu czym szczycic.
     
  14. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    Jeszcze 2h i skladam z. powrotem, mam nadzieje ze po zabiegu pacjent bedzie zyl :D Klej wiaze 4h, ale to jeden z najlepszych epoxy jaki znam. Czlowiek cale zycie sie uczy. Dobrze ze zrobilem. to. sam bo pewnie w jakims serwisie skasowali by mnie jak za zboże.
     
  15. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    2179
    Browary:
    1223
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r
    Tylko ze jesli kleju jes ciut za duzo pod magnesami....szczelina pomiedzy magnesami wirnika a szczytami karkasu statora jest niewielka jesli jedno bedzie ocierac o drogie podczas pracy to albo magnesy oberwie albo uszkodzi stator.
    GooD luck jednym slowem ;)
    Ja mialem podobnà sytaucje ale w rozruszniku nt 700 gdzie poodklejaly sie magnesy ale ten nadal chodzil lecz z oporami z wolna mielàc te magnesy .no ale rozrusznik nie pracuje caly czas no i nie te obroty. No i mielony magnes pozostal w rozruazniku w pezypadku alternatora pojdzie w olej no wiec zwroc na to uwage
     
  16. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    Sprawdzilem dzis rano ladowanie po 20min jazdy i jest pieknie. 13.4v idle 14.6v przy 5k rpm. Oczywiscie sprawdzalem pod. pelnym obciazeniem (wlaczone swiatla dlugie i hot gripy na 100%) laduje pieknie :) Trochę sie balem silnik odpalic ale poszlo ok.
     
    CWK_S_L_A_Y lubi to.
  17. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    756
    Browary:
    73
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
  18. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    2179
    Browary:
    1223
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r
    No to brawo ty oby juz nie puscilo
     
  19. Pichulec

    Pichulec Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 25, 2017
    Posty:
    64
    Browary:
    19
    Miasto:
    Luton
    Motocykl:
    Kawasaki KLV1000
    Ten klej raczej nie pusci :)
    --- Post updated ---
    Mały update, po 5 dniach jezdzenia wszystko gra i buczy. Wlasnie zmierzylem napiecie na aku po przyjezdzie do domu i jest 13.1v wiec ładuje w porzadeczku :)
     

Poleć forum