Klik klik

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez Murek1979, Styczeń 28, 2018.

  1. Murek1979

    Murek1979 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 7, 2017
    Posty:
    10
    Browary:
    0
    Miasto:
    Southampton
    Motocykl:
    Gsxr750Y k1
    witam
    Dziś chciałem odpalić swoją gsxr . Za pierwszym razem zaskoczyła bez problemu lecz po chwili zgasła ( zimny i ssania nie podciagnąłem).Druga próba i nic ;robi rylko pojedynczy klik,zegary przygasają. Za każdym razem jest tak samo . Bateria nowa. Moto stoi na zewnątrz pod pokrowcami więc wilgoć jest. Myślicie że rozrusznik czy elektryka ? A może jeszcze coś innego ,? Gsxr750Y 2001
     

    Attached Files:

  2. Vader

    Vader Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2009
    Posty:
    959
    Browary:
    644
    Miasto:
    Adres zmieniam częściej niż gacie
    Motocykl:
    Między innymi Komar:-)
    Zaprawdę powiadam ci że klik klikowi nierówny.
    Klika ci przekaźnik czy klika bendix rozrusznika?
    W suzuki tak się też zachowuje maszyna jak nie wciśniesz klamki sprzęgła/ nawali czujnik w klamce (co się często zdarza po postoju zimowym)
     
  3. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3057
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Nie ma bendixa tam wader.
    Zawsze prosta diagnoza.odnajdujesz przekaznik rozrusznika , jest obok aku lub niedaleko. Masz na nim dwie wielkie srubki ktore trzymajà przewody jeden idzie do aku a drogi do rozrusznika. Kombinerkami zwierasz obie sruby:
    1. Rozrusznik zaczyna krecic - przekaznik do zmiany (o ile przy normalnej probie to on wlasnie klikal)
    2. Rozrusznika nie rusza nic nie iskrzy przy zwieraniu- szczotki w rozruszniku sie skonczyly lub sà podwieszone.
    3. Rozrusznik nie rusza a iskrzy przy zwieraniu jak bys spawal - rozrusznik stoi deba
    4. Rozrusznik nie rusza - iskrzy bardzo delikatnie , moze cos iskrzy /dymi w inny miejscu - slaba masa na silniku.
    5. Rozrusznik rusza normalnie ale to nie ten przekaznik klikal podczas normalnej proby rozruchu----
    5.a.- sprawdzasz czy na przekazniku pojawia sie napiecie zasilenia cewki jesli nie to szukasz tak jak wader wspomnial - bezpieczniki , czujnik sprzegla , luzu , stopki bocznej....etc (przekaznik rozrusznika nie klika! Przypominam przy takiej awarji)
    5.b - zasilanie na cewce pojawia sie pelne- stycznik do wymiany jego cewka jest zpalona
    Wszytko co napisalem jest z zalozeniem ze jestes pewny STANU NALADOWANIA AKUMULATORA.o_O (Napisales ze zegary przygasajà to poddaje w wàtpliwosc te kwestjie ale bylo by tak tez gdyby rozrusznik byl zablokowany lub slaba masa )
    Powodzenia :)
    Ostatnia rada ktorà powinienem byl napisac na poczàtku......sprawdz klemy na aku ;)
     
    #3 komarecki, Styczeń 28, 2018
    Ostatnia edycja: Styczeń 28, 2018
    STANLEJEK1985, Ernesto, Sly and 2 others like this.
  4. Ms B

    Ms B Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 19, 2017
    Posty:
    213
    Browary:
    155
    Miasto:
    Londyn NW9
    Motocykl:
    Suzuki SV650S
    --- Post updated ---
    Komarecki zostajesz moim nadwornym doradca w sprawach moto - wytlumaczone krotko I przejrzyscie
     
    CezaaR lubi to.
  5. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3057
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Jak chcesz to potrafie tez skomplikowac ma maxa :D ,,nasz klijent nasz pan " prosze wybrac opcje na poczàtku zamowienia ;)
    Jak defender zapal ? Moze za tydzien wyciàgne kolege lub on mnie na poligon.
     
    just_me lubi to.
  6. piotrekzzr

    piotrekzzr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 23, 2014
    Posty:
    454
    Browary:
    165
    Miasto:
    Folkestone
    Motocykl:
    CBR 1100 XX , ,YBR-125,, CRF 1000 AT, Moto-Mechanik
    Akuma w tym sraczu musi byc naprawde dobra. XX mi zajara, a na tej samej gix robi tylko klik klik
     
  7. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3057
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Ja bym na twoim miejscu pomierzyl spadki na lini rozrusznika bo nie widze technicznego wytlumaczenia na takà roznice.....te same zalozenia konstrukcyjne...chyba ze znasz techniczny powod takiej animozji? Pytam tak tylko.
    Zgadzam sie ze kolega najpierw powinien sie upewnic naladowania aku i stan klem zanim zacznie sie bardziej w to zagĺèbiac.
     
  8. Ms B

    Ms B Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 19, 2017
    Posty:
    213
    Browary:
    155
    Miasto:
    Londyn NW9
    Motocykl:
    Suzuki SV650S
    zapal jest - Boje sie tylko ze Czesiu nie bedzie co-operowal (nie odpalany od pazdziernika) :D sie mogl chlopak obrazic na mnie poteznie :D:D:D Ale skore zostales nadwornym doradca to wyciagaj schematy defendera bo jak nic bedzie kolo ratunkowe typu “pytanie do publicznosci” a jak nie pomoze to “telefon do friends” / opcja 50/50 nie wchodzi w gre
     
    komarecki i bazyl lubią to.
  9. Murek1979

    Murek1979 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 7, 2017
    Posty:
    10
    Browary:
    0
    Miasto:
    Southampton
    Motocykl:
    Gsxr750Y k1
    Tydzień temu jeździłem o było Ok
    --- Post updated ---
    Włożyłem aku 100% naładowane i jest to samo . Klik dochodzi od strony alternatora(okolic)
     
  10. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3057
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    Zle to brzmi.... a jak wbijesz bieg to dasz rady popychajac motor do tylu obrucic wal a przez to obrocicc rozrusznik?
    Zobacz jeszcze na tym przekazniku ale jak jestes pewny ze to klikanie z glebisilnika to cos tam blokuje....jesli tak jest to oby to byl zblokowany rozrusznik tylko. Ja tak raz tylko mialem jak mi w nt700 poodklejaly sie magnesy od stojana.
     
  11. Murek1979

    Murek1979 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 7, 2017
    Posty:
    10
    Browary:
    0
    Miasto:
    Southampton
    Motocykl:
    Gsxr750Y k1
    Włożyłem aku 100% naładowane i jest to samo . Klik dochodzi od strony alternatora(okolic)
    Spróbuje jutro
     
  12. gabik

    gabik Władca Szerszeni
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5186
    Browary:
    379
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    W ogole to se kostki oblukaj bo w gixach to ulubiona choroba zasniedziale kostki
     
  13. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3057
    Browary:
    2337
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 xt660r rmz250
    No nie stety moze byc wszystko i nic takie naprawianie forumowe tak naprawde w 80% zalezy od zetelnego opisu objawow. Bo ja pierwsze klikanie zaliczylem na poczet klikania przekaznika rozrusznika......a rozumiem ze przekaznik klika tez?o_O Bo to w silniku to metaliczny klekot napiecia trybow posrednich rozrusznika? A moze klekot innego przekanika lub zaworu np recyrkulacji spalin.......no grom wie tak jak wader pisaĺ jest klik i klik zalezy co kto jak rozumie.....jeszcze moze to nie klik tylko strzal na niekontaktujàcym punkcie podlàczenia minus do pieca.....
    --- Post updated ---
    No i ? Kazdy pewnie chcial by wiedziec co to bylo?
    Pokonales problem?
     
  14. Murek1979

    Murek1979 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 7, 2017
    Posty:
    10
    Browary:
    0
    Miasto:
    Southampton
    Motocykl:
    Gsxr750Y k1
    Heloł
    Poruszałem kostkami ; doladowalem baterię i motor odpalił. Przy pierwszym ruchu silnika usłyszałem dźwięk jakby coś się urwało ; ukręciło lub coś zapieczonego puściło . Teraz od strony korka do oleju słychać jakieś dziwne brzęczenie i olej leje się spod silnika ciurkiem ☹️.
     
  15. gabik

    gabik Władca Szerszeni
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5186
    Browary:
    379
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    Powazna sprawa.... Widac dzure czy spod uszczelki leci? Wyglada jakby cos walnelo

    Sent ftom MI6 using Tapatalk
     
  16. Murek1979

    Murek1979 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 7, 2017
    Posty:
    10
    Browary:
    0
    Miasto:
    Southampton
    Motocykl:
    Gsxr750Y k1
    Nic nie widzę . Odpalałem go codziennie w zeszłym tygodniu. Ale dziś wyjechałem z kolegą który na szczęście szybko zauważył wyciek wiec po pół mili wróciłem do domu . Jeździ normalnie tylko to brzęczenie. Aha gdy odpalam zimny wszystko normalnie ale jak tylko zgaszę i odpalam ponownie to silnik od razu nie łapie tylko tak dziwnie nie łapie od razu obrotów dopiero po chwili
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!