Husqvarna 701SM 2018r Pompa sprzęgła

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Krzys PL, Wrzesień 5, 2021.

  1. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    638
    Browary:
    218
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    Odkąd kupiłem ten motocykl w zeszłym roku, mam problemh z pompą sprzęgła.
    Zaczęło się od tego, że sprzęgło zaczęło mi się ślizgać. Ludzie pisali, że to sprężyny i tarczę do wymiany, ale dobrałem się do sprzęgła pomierzyłem, wszystko było w normie. Sprężyny wymieniłem tak czy siak, bo już maiłem otwarte sprzęgło a kosztują osiem funtów.
    Wymiana sprężyn nie pomogła więc zacząłem szukać dalej. Koniec końców okazało się, że spuchła mi uszczelka od zbiorniczka
    DSC_0056.JPG
    w pompie sprzęgła i przez to zrobiło się za duże ciśnienie w układzie i popychacz nie wracał do końca przez co sprzęgło się ślizgało. Wymieniłem gumę na nową i problem ustał na jakiś czas. Za spuchniętą gumę obwiniałem zły płyn hamulcowy, chociaż wlałem taki jaki producent zaleca(dot5.1)

    Ostatnio robiłem serwis hamulców i przy okazji wymieniłem płyn w sprzęgle. Okazało się ze ta guma mi znowu spuchła. Kupiłem następną, przy okazji postanowiłem wyczyścić cały układ z płynu więc rozebrałem tez pompę sprzęgła i moim oczom ukazał się taki kwiatek: DSC_0150.JPG

    Powoli zaczynam się wkurwiać na te pompę i rozważam dwie opcje:
    -Założyć pompę od czegoś innego, jakiejś hondy czy suzuki
    -Kupić zestaw naprawczy poskładać do kupy i liczyć, że tym razem się nie rozsypie.

    Podejrzewam że problemem tutaj nie jest płyn hamulcowy, bo wlewałem to co kolesie z KTMa mi dali, tylko chujowe gumy Magury. Sama pompa nie ma żadnych zadziorów wiec nie od tego się uszkodziła ta guma. Poprzedni właściciele niczego nie ruszali.

    Przerabiał ktoś z was podobny problem i ma jakieś rady?
     
    CezaaR lubi to.
  2. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Generalnie to bym nie pisal ,,hujowa magura" bo ona produkpwala osprzet na kierownice zanim urodzily sie firmy robiące osprzetdo japonji .....zanim japonjia zabrala sie za produkcje motocykli.
    Dobra nie wazne poza tym spuchniety mieszek nie ma szans wyeolac cisnienia w ukladzie a hiz napewno takiego zeby sprzeglo bylo podparte o ile wszystko inne a wlasciwie najwazniejsze poziom plynu byl ok. Musiales przy wymianie gumki nieswiadomie cos poprawic.
    A co do tloczka faktycznie cos slabo wyglada wymien i nie panikuj :) mi obie pompy w obu latach chodza bez problemu.
     
    Krzys PL i CezaaR lubią to.
  3. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    638
    Browary:
    218
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    To że robią od dawna osprzęt to nie znaczy, że teraz robią dobry. Kumpel robi w serwisie KTMa mówi że co tydzień mają przynajmniej trzy ktmy albo huski z popychaczem sprzęgła do wymiany. Nie spotkałem się też żeby mi mieszek spuchł od płynu jaki producent zaleca (ten brembowski od hamulca mi nie spuchł a używałem tego samego płynu), więc bazując na doświadczeniu swoim i innych osób które znam osobiście nie powiem, że magura robi dobry osprzęt.


    Wracając do spuchniętego mieszka to też nie sądziłem, że to od tego się ślizgało sprzęgło. Ale na próbę zdjąłem go kompletnie i sprzęgło przestało się ślizgać, więc to napewno od tego. Wprawdzie nie ślizgało się jakoś super mocno, tylko jak dobrze odwinałem na piątce czy szóstce.

    Skoro Pan poleca wymianę na taki sam tłoczek to pewnie tak zrobię(bo zbytnio nie ma alternatywy, która nie kosztuje mniej niż 150 funa), jak się sypnie to będę miał kogo obwiniać :)
     
    Bartosz i krycek lubią to.
  4. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Pomyslmy jest plyn poziom to jakas 2/3 max do pokrywki reserwuaru , potem membranka jest po to zeby pompa sie nie zapowietrzyla jak znajdzie sie w niewlasciwej pozycji np wywrucony motor ( o ile zalozona ja prawidlowo czyli tak ze pod membranka nie ma powietrz .....zadko ktos to zaklada prawidlowo) a nad membranką jest jeszcze (nie watpliwie scisliwe ) powietrze przed pokrywka .....logicznie ile by musiala da gumka zwiekszyc swoją objetosc zeby najpierw skompensowac scisliwosc powietrz w gorze zbiornika i potem jeszcze wciscnac tloczek.....krzys blagam cie mialem cie do tej poryjako jedna z rozsądniejszych osob w kwestjiach technicznych na tym forum.
    Inaczej wloz z powrotem ten satry mieszek i daj znac czy sprzeglo zaczelo sie slizgac tylko nie odpisuj zrob ten experyment dla siebie..
    Co do renomu magury to sie nie bede sprzeczal ok robią gowno od 100 lat i uj wie po co je taki ktm pakujedo siebie ....pewnie poto zeby sie psulo bo ktmiarze to uwielbiają:). Magaura nie moja dziewczyna nie bede sie szarpal o jej dobre imie .
    --- Post updated ---
    Mam pompe sprzegla z hondy vfr 800 pre v tec. Dziala bo kiedys chcialem przerobic zony z750 z linki na chydraulike ale zalozylem z powrotem uklad na linke jak chcesz moge ci z prezentowac jak zajedziesz :)
    Ale apeluje mimo wszystko nie kundl maszyny :(
     
  5. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1605
    Browary:
    942
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Ktm od jakiegoś czasu zdaje sie brembo montuje, husqvarna z kolei magure, nawet w hamulcu. Przynajmniej tak jest w endurakach - to tak w ramach ciekawostki tylko
     
  6. gabik

    gabik oltyMotorynek

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    6055
    Browary:
    821
    Miasto:
    SL6
    Motocykl:
    Zolty
    Z tego co ja uzywalem Magury oni zawsze rekomendowali swoj smdedykowany olej "Magura blood"
    Nie wiem czym on sie rozni od zwyklego Dot (moze ze jest czerwony) ale bardzo na to zwracali uwage w serwisowkach.

    https://www.ebay.co.uk/itm/Oil-Mine...p2349624.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0
    Moze warto napisac do Magurowcow - albo se zapodaj jakiegos Oberona i lej na Magure.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. gabik

    gabik oltyMotorynek

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    6055
    Browary:
    821
    Miasto:
    SL6
    Motocykl:
    Zolty
    Z tego co ja uzywalem Magury oni zawsze rekomendowali swoj smdedykowany olej "Magura blood"
    Nie wiem czym on sie rozni od zwyklego Dot (moze ze jest niebieski) ale bardzo na to zwracali uwage w serwisowkach. Moze warto napisac do Magurowcow - albo se zapodaj jakiegos brembasa i lej na Magure.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    #7 gabik, Wrzesień 6, 2021
    Ostatnia edycja: Wrzesień 6, 2021
  8. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    W ktm 790 to juz kompletnie wyeliminowano kłopoty z pompą sprzęgła ....
     
  9. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1605
    Browary:
    942
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Magura blood to olej mineralny - w 701 jest dot
     
  10. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    638
    Browary:
    218
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    Wiem jak absurdalnie to brzmi bo sam bym w to nie uwierzył jak by mi ktoś to powiedział, ale uwierz mi nic nie ruszalem poza tym mieszkiem. Tej spuchniętej nie włożę bo się nie mieści, a jak ja upcham na siłę to nie mam zbytnio płynu w zbiorniczku.
    Chyba w 2016r magura postanowiła zmienić magura blod(olej mineralny) na dot4. Stąd te problemy z gumami

    Sent from my G8441 using Tapatalk
     
  11. gabik

    gabik oltyMotorynek

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    6055
    Browary:
    821
    Miasto:
    SL6
    Motocykl:
    Zolty
    No to zmienic mastera na cos sprawdzonego powinno pomoc.
    Btw w rowerach dalej uzywaja tej swojej krwi


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Vader

    Vader Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2009
    Posty:
    1379
    Browary:
    1062
    Miasto:
    Adres zmieniam częściej niż gacie
    Motocykl:
    Między innymi Komar:-)
    Ja bym brał pompę od komareckiego bez wahania. Co honda to honda ;p
    Drugą rzecz że czasem producent sam robi pod górę i eksperymentuje sobie na klientach, więc skoro zaleca DOT5.1 to ja po drugiej gumie pokazał bym mu palec i zalał dot 4 i zobaczył co się stanie.
    Zaś co do firm co istnieją od dawna i mimo to robią crap powiem tylko : Harley ;p
    (gownoburza za 5,4,3,2....)
     
    Anallog lubi to.
  13. Anallog

    Anallog Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 1, 2017
    Posty:
    776
    Browary:
    356
    Miasto:
    Polnoc Anglii Poludnie Polski
    Motocykl:
    Docelowo Diavel obecnie Fazer
    Eee...
    Tutaj raczej gownoburzy za oczernianie Harley-a nie bedzie.
    Ale napisz cos zlego o KTM-ie albo GS-ie to wtedy gownoburza murowana .

    Sent from my M2007J20CG using Tapatalk
     
    Vader i gabik lubią to.
  14. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    638
    Browary:
    218
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    Już przerabiałem dot5.1 i dot4. W obu przypadkach była chujnia.
    Narazie za radą Komareckiego kupiłem zestaw naprawczy magury. Jeśli się znowu zepsuje to podjadę do niego i mu podmienię jego pompę na swoją. Yyyy znaczy wezmę te pompę od Hondy :)

    Sent from my G8441 using Tapatalk
     
  15. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Zajechać zawsze mozna .
     
  16. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    638
    Browary:
    218
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    Wymieniłem, odpowietrzyłem, działa. Zobaczymy jak długo [​IMG]

    Sent from my G8441 using Tapatalk
     
  17. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1605
    Browary:
    942
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    srednio mi to wyglada jak guma uszkodzona przez plyn - tak bardziej mechanicznie to jest uszkodzone. Slabo ze zdjec widac - moze od zawsze ta guma byla taka lewa i stad problemy?
    A ten zestaw naprawczy to oryginal magura czy jakies 'allballs' :eek:
     
  18. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    638
    Browary:
    218
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    Zestaw oryginalny ktma, czyli magura.
    A co do uszkodzenia to fakt wygląda na mechaniczne, ale sprawdziłem środek pompy i nie ma w niej żadnych zadziorów, jest ładna głatka. Zobacz że gumy są spuchnięte wiec zakładam, że miały ciasno w cylindrze i przez tarcie się rozpadła.

    Jak dzisiaj zalewałem nowym płynem to zauważyłem jedna rzecz.
    Poprzednio poskładałem te pompę z rozwalona guma, bo mialem tracka w poniedziałek(wytrzymała i jeszcze na kołach wróciłem z bedford do hemel) i jak napełniałem układ płynem od dołu, to w porównaniu z nowym tłoczkiem, szło to bardzo ciężko.
    Więc może przez uszkodzony tłoczek budowało się ciśnienie w układzie i sprzęgło nie odbijało do końca a spuchnięty mieszek tylko pogarszał sytuację.
    Więc Komarecki może mieć rację że to nie od mieszka.

    Ale tego dowiemy sie w następnym odcinku przygód z magura, bo nowy mieszek już po nie całym miesiącu zaczął puchnąć :/ narazie go wrzuciłem póki się mieści i zobaczę jak się rozwinie sytuacja.

    Sent from my G8441 using Tapatalk
     
  19. komarecki

    komarecki Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    5125
    Browary:
    4749
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    A jak ty robisz to ,,metodą od dołu" tozbiorniczek masz otwarty czy zamkniety ?
     
  20. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    638
    Browary:
    218
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    Otwarty
    upload_2021-9-11_8-43-46.png
     
    komarecki lubi to.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!