Honda CB1000R skrzynia biegów

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez czarls1976, Wrzesień 12, 2018.

  1. czarls1976

    czarls1976 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 6, 2018
    Posty:
    47
    Browary:
    25
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CB1000 Ra-f
    witam,

    od wczoraj zauważyłem pewien problem w moim moto, a mianowicie:

    - przy dojeździe do świateł (czerwone) i redukcji biegu do 1go skrzynia zachowuje się tak jakby się zawiesiła,
    - nie mogę zbić biegu, właściwie nie mogę dać ani w dół ani w górę
    - pomaga lekkie popuszczenie sprzęgła i ponowne jego zapięcie

    Moto ma dopiero 13.5k mil przebiegu.
    Jakieś sugestie co do zaistniałej sytuacji ??
     
  2. Grzesiek yama

    Grzesiek yama Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 27, 2017
    Posty:
    242
    Browary:
    174
    Miasto:
    Londyn, swanley
    Motocykl:
    BMW R1200GSA,XJR1300sp, YZF 600R
    A nie jest tak wtedy ,gdy powiedzmy za delikatnie zbijasz biegi i szkynia zostaje gdzieś między 2 a neutralnym?
    Mi się też tak parę razy zdazylo ( w innym) moto i tak jak u ciebie musiałem wtedy lekko puścić sprzęgło, wtedy wskakiwala najczęściej 2 Bądź neutralny i już wszystko było normalnie.
    W moim przypadku po prostu zbyt delikatnie ( nie do konca) przyciskalem dźwignie.
     
    czarls1976 lubi to.
  3. czarls1976

    czarls1976 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 6, 2018
    Posty:
    47
    Browary:
    25
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CB1000 Ra-f
    U mnie dźwignia sprzęgła jest ustawiona tak, że łapie na samej górze ale zawsze dociskam ją do manetki.
    Może jestem zbyt delikatny,..
     
  4. Konrad

    Konrad Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2013
    Posty:
    1233
    Browary:
    456
    Miasto:
    SW London
    Motocykl:
    Zielony
    A sprawdź sobie manetkę czy Ci się trochę nie przekręciła (bo masz chyba podgrzewane Oxforda) i kabel nie blokuje pełnego skoku dźwigni.
     
    czarls1976 lubi to.
  5. Grzesiek yama

    Grzesiek yama Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 27, 2017
    Posty:
    242
    Browary:
    174
    Miasto:
    Londyn, swanley
    Motocykl:
    BMW R1200GSA,XJR1300sp, YZF 600R
    Mi chodziło o dźwignie od zmiany biegów, że ja za delikatnie naciskasz , ja doszedłem.do tego że sam wlasnje tak robilem.
     
  6. czarls1976

    czarls1976 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 6, 2018
    Posty:
    47
    Browary:
    25
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CB1000 Ra-f
    No niestety mam Oxford, ale nic nie blokuje dźwigni.
    Problem występuje w momencie kiedy zatrzymam się już na światłach z wbitym biegiem np 3 lub 4.
    Sprawa dotyczy zbicia biegu już na postoju.
     
  7. Lowek83

    Lowek83 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 4, 2015
    Posty:
    667
    Browary:
    257
    Miasto:
    Hatfield
    Motocykl:
    FZ6 S2
    na postoju ciężko czasami zbic kilka biegów naraz, to chyba normalne, a przynajmniej ja tak mam, staraj sie wbijac 1 przed zatrzymaniem.
     
    czarls1976 i gaaad lubią to.
  8. czarls1976

    czarls1976 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 6, 2018
    Posty:
    47
    Browary:
    25
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CB1000 Ra-f
    zaraz ruszam do pracy więc dostosuję się do wszystkich rad...
     
  9. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3270
    Browary:
    2570
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    No jak satrzymujesz sie na wysokim biegu to sytuacja jest jak najbardziej naturalna....motor naprawiony:)...zmien technike i bedzie miod z benzyną działało.
     
    czarls1976, gaaad i CezaaR lubiąto.
  10. czarls1976

    czarls1976 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 6, 2018
    Posty:
    47
    Browary:
    25
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CB1000 Ra-f
    dopiero dwa tygodnie temu zacząłem swoją przygodę z dużym moto więc dużo nauki mnie czeka...
     
  11. kato77

    kato77 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    449
    Browary:
    286
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    Honda CBR XX 1100 Super-Blackbird
    Zacznij zbijac biegi nieco wczesniej przy dojezdzaniu do swiatel (nawet dla bezpieczenstwa warto byc przygotowanym). Jak sie toczysz na sprzegle do swiatel i to jeszcze na 5 biegu to sie nie dziw, ze nie zeskakuje do zielonej kontrolki za jednym "zamachem"

    A tak na marginesie, z ciekawosci, kolega ma cable operated clutch czy hydrauliczne?
     
    czarls1976 lubi to.
  12. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    425
    Browary:
    81
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Chyba wiem o co chodzi. Od dźwigni zmiany biegów w stronę silnika jest coś co po angielsku nazywa się linkage. Linkage pomiedzy swoimi elementami łączy się przy pomocy "kulek" które są zakryte gumowymi osłonami. Prawdopodobnie nie masz tam już smaru na tych kulkach pod gumami. Odkręć dźwignie zmiany biegów, ściągnij gumki, wypsikaj np wd40, wysusz i posmaruj dokładnie te "kulki". 99% że to jest powód Twojego problemu.
     
    czarls1976 lubi to.
  13. czarls1976

    czarls1976 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 6, 2018
    Posty:
    47
    Browary:
    25
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CB1000 Ra-f
    Sprzęgło jest z kategorii cable operated :)
    No I znów coś nowego, przyjrzę się tym kulkom.

    Uściślając, nie chodzi o zbicie biegu z 5 na 1 jednym ruchem. Po zatrzymaniu motocykla dźwignia zmiany biegów zachowuje się jak zablokowana i dopiero ponowne popuszczenie i zaciśnięcie sprzęgła ją luzuje do zmiany biegu.

    Bardzo dziękuję za rady.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
     
    #13 czarls1976, Wrzesień 12, 2018
    Ostatnia edycja: Wrzesień 12, 2018
  14. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3270
    Browary:
    2570
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Z tymi kolkami to owszem bywa problem ale objawy sa inne. Np w czasie jazdy bijesz w dol a bieg zmienia sie raz i koniec dopuki nie ruszysz dzwignie w przeciwnym kierunku
    Generalnie chodzi o to ze jak te swoznie koliste sie przycinaja to dzwignia pozostaje w skrajnym polozeniu i po prostu automat zmieniacza nie moze sie wyzerowac. Jesli na postoju delikatnie ciagniesz dzwignie w dol lub do gory a ta swobodnie powraca do polozenia srodkowego to jest gitara.
    Jesli twoj problem jest taki jak go opisales ze stajesz na wysokim biegu i starasz sie zbic od razu biegi w dol do 1 na stojacym walku posrednim skrzyni to jest normalne ze sie nie da .jesli w czasie jazdy zmiana biegow jest bez zaklocen to swoznie pracuja poprawnie.
     
    #14 komarecki, Wrzesień 12, 2018
    Ostatnia edycja: Wrzesień 13, 2018
  15. czarls1976

    czarls1976 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 6, 2018
    Posty:
    47
    Browary:
    25
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CB1000 Ra-f
    Tak, w trakcie jazdy wszystko jest ok
    No nic. Trening czyni mistrza.
    Dzięki wszystkim.



    Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
     
  16. Wasal

    Wasal Kat Komarków

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    3422
    Browary:
    605
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    cbr600rr07
    Nie wiem jak ty jezdzisz ze stajesz na 3 czy 4 wbiegu. Wbijaj w dol i hamuj silnikiem..... wiadomo ze na stojaco z 4 w dol te biegi inaczej wchodza.......

    Sent from my SM-G960F using Tapatalk
     
    CezaaR lubi to.
  17. Xawery

    Xawery Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 28, 2018
    Posty:
    238
    Browary:
    84
    Miasto:
    Kirkcaldy
    Motocykl:
    wysoki, bo mi pasuje

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!